De sim moet je echt niet als uitgangspunt nemen
Vaak worden die modellen door een hobbyist in elkaar gezet. Als deze hobbyist de parameters niet goed zet, krijg je een heli die gewoon niet wil vliegen...
Ik heb ook 700s gehad in de sim die op een dergelijke manier verkracht zijn
De mcpx vliegt gewoon ontzettend goed..
Wat jouw sim er ook van maakt
..
Nogmaals, ik raad je de mcpx aan
Dan hou je (of je ouders) nog geld over voor reservedelen
Ik zou de mcpx juist afraden, want hoewel die relatief goedkoop is en nog aardig wat crashes kan verduren, is het formaat en de wendbaarheid allerminst ideaal voor een beginner.
Het onrustige gedrag van de mcpx in simulators klopt wel aardig goed, zeker wanneer een beginner daar mee aan de slag gaat.
De parameters in een sim zullen niet snel iets zijn waar hij al te veel of uberhaupt aan heeft zitten sleutelen, dus dat is wel een beetje een vreemd uitgangspunt.

Ik denk echt dat een goed afgestelde 450 heli zijn geld veel meer waard is dan een mcpx.
Laat je bij de weg niet op de kast jagen door wat minder handig gepraat Maar neem wel eerdere adviezen even door voor je dezelfde vraag stelt Vragen staat vrij en antwoorden is geen probleem, maar meerdere keren hezelfde neerzetten is gewoon vervelend (daarom worden de reacties wat vervelend)
Volgens mij moeten een aantal mensen hier toch eens de boel wat relativeren. De persoon in kwestie is 13 jaar en geen 30 en gewoon helemaal gek van helicopters en fanatiek op zoek naar een passende heli om mee te beginnen.
Dan zou ik ook vragen meerdere keren stellen, vooral wanneer er geen eenduidig antwoord komt (iets wat overigens wel weer volstrekt normaal is bij RC helicopters, iedereen is ergens anders mee begonnen).