Statische beoordeling zoals ik het zie!!!

Wouter,

Wat nu als er van het toestel dat je bouwt geen originelen meer zijn en informatie zeer beperkt?bv mijn Sparrowhawk.
Dan is het bouwen van een schaalmodel eigenlijk al niet mogelijk, want hoe kun je het dan nabouwen als je het niet kunt zien.

Dat is ook de reden dat je veel bekende vliegtuigen ziet op de wedstrijden, veel foto's, betekend goede documentaie en dus een goede mogelijkheid om een correct schaalmodel te "kunnen" bouwen.

De echte toppers op de WK zul je niet zien met een minderbekend vliegtuig, want daar loop je statische scoren mee mis en dat kun je met vliegen niet meer inhalen.

NATUURLIJK kun je meedoen met de Sparrowhawk in de F4C, verwacht dan alleen geen hoge scoren, maar doe mee voor de fun en als leerprocess voor een volgend model.

Ik doe zelf ook mee met modellen die absoluut niet kloppen en veeeeeeeel beter kunnen en zouden moeten zijn.

Maar wat maakt het uit, ik vind het gewoon leuk om mee te doen en het is nog gezellig ook en elk volgend model wordt weer een stapje beter.

Misschien een raad voor een ieder, open een post van het vliegtuig dat je wil nabouwen.
We kunnen dan met zijn alle zoeken naar documentatie voor die kist en daar naar toe linken.
Heb je dan genoeg info, dan is het zaak alles op een rijtje te zetten en kun je starten met de bouw van het model

Ton
 
jan brilman zei:
In Scale-fibel las ik dat er zelfs iemand foto's van zijn eigen model bij de documentatie aanbood
Dat zal BT zijn geweest met z'n P-47 . . .

Je moet maar durven! :D


jan.

Nou, eigenlijk was het Dennis Bryant met zijn Bristol Bulldog - de foto zag er ook wel heel goed uit, compleet met stempel (gemaakt uit een aardappel!)van de Flight archieven op de achterkant. Overigens is dit nooit bedoeld als poging de regels te omzeilen, maar meer om aan te geven hoe discutabel sommige delen van een wedstrijdreglement waren.

Dick
 
Back
Top