Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Hier een leuke link.
Zijn wel hele grote maar zeer veel info.

AEHS Home

Kwam ik tegen bij het opzoek zijn van een tekening van een PRATT AND WHITNEY R-985 AN 1 WASP JUNIOR 9 CYLINDER AIR COOLED . WIE!!!

Succes Han.

14cyl.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Arjan het klopt helemaal wat je zegt over beperking van het toerental maar het is een 4 takt motor 5cil ster het toeren tal van de ontsteking ligt lager als van de krukas ik heb de film bijgevoegd hierin staat alle informatie betreft stermotoren hopelijk kunnen daarmee heel wat vragen opgelost worden

Dick

Klopt dick,
Maar als ik het goed heb dan moet jou onsteking per omwenteling 2,5 keer vonken (5x per 2 omwenteling )
Als de motor 5000 rpm loopt is dit toch 12500 vonkjes en dat gaat dus niet lukken :rolleyes: tenzij je natuurlijk een andere onstelking gebruikt die dit wel aan kan.

zou het hiermee lukken of anders

full

voor beeld van een 9 cilinder, dat zijn er 4 meer, stermotoren draaien lage toerentallen propellors hebben een hoge spoed B,V een Moki draait met een prop 32 x 18 bij 4200 t/m, nou weet ik dat de motor volledig elektronisch word aangestuurd middels een motormanagment systeem in dit systeem is de motor afgeregeld op max 6000 t/m een Moki kan ook net als de meeste turbine motoren worden uitgelezen, bij de Moki van mijzelf bleek alles in orde te zijn na een motoruitval achteraf bleek het een brandstof probleem te zijn, is nu opgelost door een brandstofpomp van asp te monteren op advies van een van onze Duitse modelpiloten, stermotoren worden ontworpen met een hoog koppel en lage toeren
hoop je verder geholpen te hebben
dick

Laatst bewerkt door een moderator:
hier nog een plaatje van de bewuste pomp voor moki stermotoren, word als zodanig ontworpen en toegepast

Moki BenzinePomp

Zijn deze pompen nog bij Emcotec te koo?De Emcot.site laat twee pompen zien met opdruk APS powersmoke.Is dit het bedoelde type? Hoe aan te sluiten bij Moki 150?
Bedankt alvast voor info.
Groet,
Erik.

full

leon heeft de motor gedemonteerd wilde graag de binnenkant zien

Op een filmpje van de Neuheiten van Dortmund zag ik dat Horizon Hobby een aantal stermotoren gaat leveren vanaf mei. Die motoren lijken verdacht veel op de Seidels. Weet iemand hier meer over?

Horizon gaat de UMS India Stermotoren (Seidel) verkopen,
maar nou komt het;
Seidel is in Duitsland zelf ook weer op de markt!!!

Jan

maar nou komt het;
Seidel is in Duitsland zelf ook weer op de markt!!!

Jan

Ik schreef het al eens een aantal pagina's terug...."een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken".
En opnieuw zullen er waarschijnlijk weer heel wat mensen gedupeerd worden door die oplichter met zijn mooie praatjes en beloftes! (ik spreek uit eigen ervaring en ken persoonlijk wel een handvol mensen die dezelfde ervaring hebben opgedaan!)
Dit "spelletje" flikt ie al heel wat jaren.

Back