Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Mocht de D21 erg lekker vliegen dan zit ik er sterk aan te denken om
daar de 9-90 in te plaatsen
Hobbyking verkoopt ze ook en voor een zeer leuke prijs

Maar eerst dit jaar vliegen met de DLE mocht het mis gaan verlies ik liever een dle dan een seidel

Opgepast

Opgepast, er is bij de ST7-250, die gefabriceerd word in India een probleem vastgesteld met de ventielen;

Leider gibt es eine Serie aus Indien, bei denen nicht richtig gehärtete Ventile eingebaut wurden.
Ob unsere Sternmotoren davon betroffen sind, wissen wir nicht.

Sollte der Motor bei Ihnen nur zu Dekorationszwecken mit kurzen Probeläufen genutzt werden - also nicht geflogen werden - ist das sicher nicht von Bedeutung.
Möchten Sie aber fliegen, empfehlen wir Ihnen einen neuen Ventilsatz, da die schadhaften Ventile bei hoher Drehzahl brechen können (Ventile werden in Deutschland gefertigt und von Herrn Seidel ausgetauscht).
Die Mehrkosten für den Austausch (inkl. Arbeitszeit) betragen 460,-Euro.

Wees gewaarschuwd..

Wat leeft Herrn Siedel toch weer mee met ons mee
Ik dacht dat het zo is dat als je een ondeugdelijk produkt leverd, je het gratis moet vervangen.

Zeg wel, het probleem is dat ze niet kunnen achterhalen welke batch het juist is, je zal het maar meemaken, een motor van 2500 euro....

Imiddels heeft mijn Seidel een 8L brandstof gehad en ik moet zeggen dat hij nu steeds mooier begint te lopen. Ik werk met een glow7 gloeiautomaat en daarmee loopt hij eerlijk gezegd perfect. Mooi langzaam stationair draaien en alle cilinders blijven mee lopen. Verder nog geen last gehad van klemmende geleidingen. Nu op naar de volgende 25L een kijken wat hij dan doet. Ik moet wel zeggen dat bij mij wel her en der wat zwarte olie tussen de carter afdichtingen komt. Zullen maar zeggen dat dat schaal is hebben de echte radials ook.

Dus stevent de heer seidel weer op een fajietje af
want inderdaat
de duitse wet is daar veel strenger over dan de nederlandse wet
garancie is garancie

Benzine stermotor zou ik toch nooit een Seidel verkiezen, dan liever een Moki, voor het prijsverschil moet je het niet doen. Ik ben aan het sparen, binnen 2a 3 maand wil ik een Moki op mijn kast hebben :D

Ik was van 11 t/m 14 aug op de nieuwe ProWing vakbeurs in Duitsland (Soest-Bad Sassendorf Airport), voor puur modelvliegers/bouwers en lettterlijk verboden terrein voor ARF, coax helis en spielzeug.
Ik moest daar demovliegen voor Andreas Engel Modellbau met B-17 en P-61 (heb Engel propellers in gebruik en Engel Powerboxen: de PMS Plus) en vloog ook mee met het team Legendary Fighters.

Seidel stond daar ook met een zielig Stand(je), slechts 1m2 groot en welgeteld één motor. De meeste bezoekers lieten de stand links liggen of negeerden hem openlijk, bovendien was de Stand later regelmatig onbezet!!

groetjes,
Jan

Dus stevent de heer seidel weer op een fajietje af
want inderdaat
de duitse wet is daar veel strenger over dan de nederlandse wet
garancie is garancie

Garantie heeft niks met failliet gaan te maken in duitsland.

Failliet verklaard word je als je de leveranciers niet meer betaald of kan betalen en die hun geld via gerecht invorderen .

En omdat het rechtssysteem veel sneller is als hier ben je sneller failliet verklaard.

Mvg Johan

Benzine stermotor zou ik toch nooit een Seidel verkiezen, dan liever een Moki, voor het prijsverschil moet je het niet doen. Ik ben aan het sparen, binnen 2a 3 maand wil ik een Moki op mijn kast hebben :D

full

Vlieg er nu 2 jaar mee, geen noemenswaardige problemen te melden,buiten het normele onderhoud.
Ben er tevreden mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
als jij een nieuwe auto kopt en een paar maanden later gaat i olie lekken
dan verwacht je tog ook dat dat kostelooas gerepareerd word
als je dan een rekening krijgt zeg je ook dikke vinger
of hou dat hok maar en men geld terug

En als je dan je centen niet terug krijgt ga je stenis schoppen

Een vos verliest wel zen haren maar niet zen streken

Garantie heeft niks met failliet gaan te maken in duitsland.

Failliet verklaard word je als je de leveranciers niet meer betaald of kan betalen en die hun geld via gerecht invorderen .

En omdat het rechtssysteem veel sneller is als hier ben je sneller failliet verklaard.

Mvg Johan

Wat leeft Herrn Siedel toch weer mee met ons mee
Ik dacht dat het zo is dat als je een ondeugdelijk produkt leverd, je het gratis moet vervangen.

Die tekst komt van een handelaar die de motoren uit india importeerd .

Denk niet dat de heer Seidel daar van ook maar 1 verkoopt .

Reparaties doet hij wel tegen betaling .

Garantie kan je niet van Seidel verwachten , is niet een produkt " Made in Germany " .:D

Mvg Johan

Seidel begint nu terug met de productie van stermotorenin Duitsland , Enkel de 160 benzine tot nu toe... UMS india oftewel Wolfgang zouden dat toch kostenloos moeten repareren denk ik dan...
Feit dat ze niet weten welke batch het juist is, zegt ook al veel ivm opvolging productie enzo..

Messchien dat dit wel vermeden word daar de motoren heel binnenkort verdeeld zullen worden door Horizon hobbies.

Oja, ik heb hier nog 7 splinternieuwe ST7-70 uitlaatpijpjes liggen, indien iemand intresse, pb'tje..

Laatst bewerkt:
Ze zijn terug opgestart onder de naam van zijn zoon als zaakvoerder.. Ze produceren nu enkel de 160cc benzine ster.

UMS bevestigd dat er problemen zijn (geweest) , maar dat ze het onmogelijk kunnen oplossen, daar ze niet weten om welke, en hoeveel motoren het juist gaat.

In Duitsland zou ik alvast geen bestellen, de service zal er niet op verbeterd zijn. Met UMS heb ik wel goeie service ervaring, alleen nu dit geval met hun benzine ster..

Ik wist niet dat UMS ook een benziene stermotor in het programma had

Ze zijn terug opgestart onder de naam van zijn zoon als zaakvoerder.. Ze produceren nu enkel de 160cc benzine ster.

UMS bevestigd dat er problemen zijn (geweest) , maar dat ze het onmogelijk kunnen oplossen, daar ze niet weten om welke, en hoeveel motoren het juist gaat.

In Duitsland zou ik alvast geen bestellen, de service zal er niet op verbeterd zijn. Met UMS heb ik wel goeie service ervaring, alleen nu dit geval met hun benzine ster..

Ja, maar die worden nu dus verdeeld onder horizon hobbies, prijs is niet echt drastisch gestegen, daar vreesde ik wel wat voor.

Back