still on patrol (help mijn Seawolf is kwijt)

hallo

hier voor zover we reeds hebben kunnen beoordelen door de uitleg van de brandweer mensen
de boot is volledig aan de oppervlakte liggend aan getroffen
er zal niets of weinig water in zitten
nu het wel of niet van een veligheids systeem
in dit geval is de boot naar boven gekomen maar door de eigen kleur en de golven en het idee dat we allemaal hadden dat ze gezonken was hebben we verkeerd gezocht
we zochten allemaal onder water (sonar en diepte zicht buizen)
maar mevrouw bevond zich aan de oppervlakte en dreef met de wind richting zeilyachthaven
doordat er geruime tijd is over heen gegaan heeft ze die 500 à 600 meter kunnen afleggen en zover kun je een boot niet meer zien dobberen op het water
had ze nu niet deze beveiliging gehad dan was ze gewoon naar de bodem gedoken en was daar op een meter of 4 à 5 diep blijven liggen
en dan hadden de duikers haar wel gevonden dezelfde dag nog
tja is de beveiliging nu een goede of een slechte remedie ????
dat moet nog altijd iedereen voor zich zelf uitmaken

maar de operatie is geslaagd en morgen licht ze veilig in een bedje en kan ze eventueel drogen en behandeld worden met WD40 en alcohol

rené en ikzelf gaan nu een nachtje goed slapen denk ik
tja ik trek me dat aan omdat ikzelf er eens eentje 10 uur ben kwijt geweest
dus ik heb het mee gemaakt en wil dit niemand toe wensen
maar we hebben nu zelf 2 kijkbuizen die steeds mee komen en dus kunnen we zelf met de zodiac direct op zoek gaan

gr raf

Het team van de reddingsmaatschappij in Mol verdient een compliment met hun werk.

"Er is een team van techneuten samen gesteld onder leiding van de heer R. Janssen om de boot in het droogdok te krijgen".

En Rene zal weer goed kunnen slapen.
Dat is een mooie samenwerking geweest.

Hein

wat ik wel vreemd vind.
de boot zou bij de steiger dan al omhoog gekomen moeten zijn want zo diep zat die niet en niemand heeft de boot daar gezien ?????

Jongens,

wat schitterend dat ze toch is teruggevonden! En dat ze aan de oppervlakte lag en niet ergens een paar meter diep is dan toch eigenlijk van minder belang.

Wat mij de afgelopen week vooral trof is alle tijd, energie en moeite die er door het "reddingsteam" in deze operatie is gestoken. Gewoon uit meeleven met een collega-botenbouwer, die een nachtmerrie werkelijkheid ziet worden. Niet een mentaliteit van "jouw boot, dus jouw probleem", maar samen zorgen dat de boot weer terugkomt bij haar eigenaar.

Hier past maar één woord: CHAPEAU!!

Rob

P.S.: René, je hebt er nu zeker wel een paar grijze haren bij? :)

Hoi René,

Ook mijn felicitaties,met het terugvinden van je boot.
We waren allen een beetje ontgoocheld,dat we je boot vrijdag niet hebben kunnen vinden.
Maar eind goed,al goed en we houden er een paar mooie kijkbuizen aan over die nog een beetje aangepast zullen worden zodat ze telkens mee genomen worden naar Mol.
Gr,Marc3.

@Rene,
Fijn dat je sub weer terecht is en je weer lekker kan slapen.:sleeping:
Het was een hele operatie om hem te vinden.
Nu blijkt ook maar weer eens wat modelbouwers voor elkaar over hebben.
Mijn complimenten aan degene die vrijdag hebben gezocht, en natuurlijk de brandweer niet te vergeten.

Gelukkig dat je boot aan de oppervlakte is gevonden, zodat je kans hebt dat alles nog droog is en werkt.
Maar bij Raf is hij in goede handen, die zorgd wel dat je hem werkend terug krijgt......:D

Eric

Hoi

Dank jullie voor de reactie's.
En de boot is in goede handen bij Raf.
Het is inderdaad wel vreemd hoe die boot daar aan de andere kant terecht kwam. ik heb direct toen ik hem kwijt was goed over het water gekeken maar niets gezien.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Maar het maakt ook niets uit want hij is terecht en daar gaat het mij/ons om.

Top dat ze weer gevonden is! :thumbsup: Ook ik ken het gevoel van een verloren (gewaande) sub, als ik eraan denk voel ik de knoop in m'n maag weer terugkomen. Nu ze gevonden is zal dit zal zeer bevorderlijk zijn voor de nachtrust inderdaad! Ook van mij complimenten aan het gehele reddingsteam! De belangeloze inzet van iedereen geeft aan hoe saamhorig we in het RC duikbootwereldje met elkaar omgaan! :worship:

morgen allemaal

de boot is thuis en open gemaakt
condensatie meer zat er niet in
we spreken dan over een 100 gr water
de ontvanger die is in orde als ook de servo's en de balasttank sturing
alleen de regelaar die gaat volgens mij overleden zijn
het probleem is dat ik die er ook niet tussen uit krijg
hij lijkt wel mee ingebouwd tijdens de bouw van de boot
een van de instelpotmeters is zowiezo defect want het gele draai stopje is er vanaf
alleen nu nog eentje vinden die vanaf 6 volt werkt
deze zouden wel eens kunnen dienen

F05614 20A Brushed ESC Car Motor Speed Controller No Brake for 1 16 1 18 Car | eBay

20 A is meer dan voldoende mijn gedacht

3n0m.jpg

0qgd.jpg

sv6h.jpg

gr raf

hier de regelaar toch uit de boot gekregen
hahaha zag dat er een (zeg maar)modificatie aan de einddop was aangebracht om hem er in te krijgen

uhvz.jpg

da ziet dus nie goe uit en daar kan ik met de beste wil van de wereld zelfs met de ultrasoon niets meer aan herstellen of redden
en jongens die luster klemmetjes ????? die dienen om lusters mee aan te sluiten
gewoon G4 goudcontact stekkertjes kopen en je hebt ineens meer plaats en vooral beter contact
ik zal ze ineens vervangen als je wil want dat is echt de kost niet
gr raf

denk dat , dat van die regelaar al wel langer aan de hand geweest is.

maar even iets anders raf :offtopic:.

begin je nu een seawolf opvang tehuis ???

volgens mij heb je nu de grootste verzameling van Europa :rolleyes:

Back