Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mja maar is die eventuele fractie van een db de investering waard...Denk het niet.
@Jonkje
Een motor kan niet stuk gaan van enkel maar op 5% nitro te vliegen , wel als er te weinig olie doorkomt ! Hoe meer nitro hoe meer power dat je krijgt maar tevens wordt het minder moeiljk om je motor af te regelen . Ik heb vroeger nog testen gedaan met 0% nitro maar door mijn vliegstijl had ik power tekort maar om rustig rond te vliegen lukte dat goed .
Wij vlogen in de prehistorie met de vliegtuigen nooit met nitro, nitro bijdoen dat klonk zelfs gedurft .![]()
(ik draai een viertakt in een relatief zware schaalheli met maar 10 % olie, gaat al jáááren goed)....
Meeste heli-nitro-brandstof zit een hoeveelheid in van rond de 18%.. zeeer ruime overmaat dus.
He Jonkje,
Wat voor lak heb je gebruikt om je MP-5 uitlaat zwart te krijgen?
Gaat dat er niet af door de brandstof?
Vlieggroeten:
Arjan.
Helaas heb ik een compleet tegenovergestelde ervaring Bert. Dit is wat er met mijn 15cc OS 4 takt gebeurde toen ik geloofde dat de moderne synthetische olie zoveel beter zou smeren dat 10% genoeg zou zijn. Het is een poosje goed gegaan maar op een gegeven moment liep de zuiger muur- en muurvast in de cilinder. Het big-end brak af en de krukas draaide nog een aantal keer rond waarbij het schilfers van de drijfstang af heeft geslagen. De motor is een geval van totaal loss. Ik ben weer terug gegaan naar 17% smering en nooit meer problemen gehad.(ik draai een viertakt in een relatief zware schaalheli met maar 10 % olie, gaat al jáááren goed)....
Helaas heb ik een compleet tegenovergestelde ervaring Bert. Dit is wat er met mijn 15cc OS 4 takt gebeurde toen ik geloofde dat de moderne synthetische olie zoveel beter zou smeren dat 10% genoeg zou zijn. Het is een poosje goed gegaan maar op een gegeven moment liep de zuiger muur- en muurvast in de cilinder. Het big-end brak af en de krukas draaide nog een aantal keer rond waarbij het schilfers van de drijfstang af heeft geslagen. De motor is een geval van totaal loss. Ik ben weer terug gegaan naar 17% smering en nooit meer problemen gehad.
![]()