Het lijkt alsof de ESC een lage accuspanning detecteert en dan afslaat om de accu niet te beschadigen. In het water is de belasting van de accu('s) groter dan op het droge, Dan heeft de schroef geen weerstand. Het kan ook nog zijn dat de 7,2 Volt dermate inzakt dat de BEC voorziening van ESC geen 5 Volt meer kan "maken" voor ontvanger en servo's. Die 5 Volt heeft de ESC ook nodig als stuurstroom.
Kijk eens of op het moment dat de motor(en) niet meer wil(len) of een servo nog wel werkt. In wezen mag het niet uitmaken of je de boel met 40 MHz of 2,4 GHz bestuurt. Wat je wel eens ziet is dat bij verschillende zenders de stuurpuls voor servo's en ESC wat afwijkt. Heb ooit een goedkope Carson zender gekocht bij Conrad en had ik problemen met het bedienen van beide motoren. Ze liepen niet synchroon. Kwam daar pas achter nadat ik een Futaba F-14 kocht en beide motoren wel gelijk liepen. Soms kost het enige tijd eer je iets snapt. Het probleem dat ik in mijn vorige posting beschreef deed zich ook alleen voor onder belasting, dus in het water. Op het droge was er niets aan de hand. Om de accu te belasten heb ik toen aan de uitgang van de ESC een autolamp gehangen Mocht je zo'n test willen doen kies dan een lamp, die qua belasting, overeen komt met de motor. Mijn accu is 12 Volt en ik had een 21 + 5 Watt lamp parallel aangesloten. Onder vollast trok dat ongeveer 2 Amp. Accu is 12 V. 4 Ah.
Als je ze hebt zou je het met 2 x 55 Watt lampen parallel kunnen proberen. Zijn voor niet teveel geld bij de Action te koop. Kijk maar of zo'n test uitvoerbaar is. Succes ermee! Gr. Klaas.