Voor de geintreseerden hieronder een aantal gegevens van de door mij gebouwde modellen.
De 2 stuks blank stalen modellen zijn van het Duitse type BR 03 en 95.
Ze zijn net als het gespoten model BR44 gebouwd op schaal 11.3
dit is 5" 127mm spoor.
De bovenstaande modellen zijn tussen de 1.5mtr en 2.1mtr lang en wegen nabij de 100kg.
Ze zijn in opdracht gebouwd voor een liefhebber als kastmodel, ze kunnen dus niet rijden en zijn geheel leeg van binnen.
Wat belangrijk was is dat de buitenzijde zo nauwkeurig mogelijk nagemaakt moest worden.
Dit houd dan ook in dat al het drijfwerk met stangen middencilinders en dergelijke draaid.
Voorts zit er verlichting in de BR44.
De bouwtijd bedroeg zo'n 15 maanden per stuk.
Er staat voor de zelfde liefhebber nog een loc op stapel de P8 een 38er.
De machines zijn gebouwd vanaf copyen van de orginele 1/10 tekeningen van de Duitse Reichsbahn.
De BR23 is gebouwd in 1989 vanuit de beschrijving uit De Modelbouwer.
Het is een werkend en kolengestookt model op spoor 3,5 ".
Deze is gemaakt op een Saupe DDR draaibankje en HMB freesbankje.
Bouwtijd incl. tender ca. 17 maanden.
Zandtreinlocje (blauw) een van de 2 welke ik heb gemaakt als eerste locomotieven.
In 1986 op 3,5" bouwtijd 1 jaar p/st.
Een zeer goed werkend model wat voldoende sterk is om een volwassene en een kind te kunnen vervoeren.
Het model is van tekening goed te bouwen voor beginners welke het stadium van kleine machientjes voorbij zijn.
De stoomtrekker gebouwd in 1993 als 1 van 4 stuks.
Kolen gestookt met stalen stoomketel en koperen ingerolde vlambuizen.
Het project door mij gestart en al gauw gevolgt door een drietal medebouwers.
Beresterk en makkelijk te stoken en rijden.
Het elektralocje gebouwd van een plaatje uit een catalogus.
Voor mijn zoon welke soms te lang moest wachten als we ergens moeten rijden op stoom.
In de opstooktijd kan hij al rijden met wat kinderen achterop.
Model met een rolstoelmotor en autoaccu en verlichting.
bouwjaar 2007 en bouwtijd 1.5 maand.
mvg Rene






De 2 stuks blank stalen modellen zijn van het Duitse type BR 03 en 95.
Ze zijn net als het gespoten model BR44 gebouwd op schaal 11.3
dit is 5" 127mm spoor.
De bovenstaande modellen zijn tussen de 1.5mtr en 2.1mtr lang en wegen nabij de 100kg.
Ze zijn in opdracht gebouwd voor een liefhebber als kastmodel, ze kunnen dus niet rijden en zijn geheel leeg van binnen.
Wat belangrijk was is dat de buitenzijde zo nauwkeurig mogelijk nagemaakt moest worden.
Dit houd dan ook in dat al het drijfwerk met stangen middencilinders en dergelijke draaid.
Voorts zit er verlichting in de BR44.
De bouwtijd bedroeg zo'n 15 maanden per stuk.
Er staat voor de zelfde liefhebber nog een loc op stapel de P8 een 38er.
De machines zijn gebouwd vanaf copyen van de orginele 1/10 tekeningen van de Duitse Reichsbahn.
De BR23 is gebouwd in 1989 vanuit de beschrijving uit De Modelbouwer.
Het is een werkend en kolengestookt model op spoor 3,5 ".
Deze is gemaakt op een Saupe DDR draaibankje en HMB freesbankje.
Bouwtijd incl. tender ca. 17 maanden.
Zandtreinlocje (blauw) een van de 2 welke ik heb gemaakt als eerste locomotieven.
In 1986 op 3,5" bouwtijd 1 jaar p/st.
Een zeer goed werkend model wat voldoende sterk is om een volwassene en een kind te kunnen vervoeren.
Het model is van tekening goed te bouwen voor beginners welke het stadium van kleine machientjes voorbij zijn.
De stoomtrekker gebouwd in 1993 als 1 van 4 stuks.
Kolen gestookt met stalen stoomketel en koperen ingerolde vlambuizen.
Het project door mij gestart en al gauw gevolgt door een drietal medebouwers.
Beresterk en makkelijk te stoken en rijden.
Het elektralocje gebouwd van een plaatje uit een catalogus.
Voor mijn zoon welke soms te lang moest wachten als we ergens moeten rijden op stoom.
In de opstooktijd kan hij al rijden met wat kinderen achterop.
Model met een rolstoelmotor en autoaccu en verlichting.
bouwjaar 2007 en bouwtijd 1.5 maand.
mvg Rene






Laatst bewerkt: