Stoomsleepboot Maarten

Een mooie foto Martin, ik heb hem opgeslagen bij de andere foto's van de Maarten.
De voorste deurtjes aan de stuurboordkant van de koelkast zijn ook gereed.
Als ook de bakboord deurtjes zover zijn schiet het metaalwerk aan de opbouw al op.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

Elke keer sla ik de stoomhoektpoic over. Dom,dom want dan mis ik dit moois! Schitterend werk alles in metaal. Mooie bewerking strak en met veel zorg gebouwd. Petje af. Sta je met dit model ook in Goes?

Groeten Paul

Hallo Paul.

Bedankt voor het compliment want als ik jouw werk bekijk heb ik altijd het idee dat zoiets voor mij te hoog gegrepen is. In 2010 heb ik te Alblasserdam jouw schepen bewonderd. Ik heb niet zoveel met oorlogschepen maar zag wel het enorme vakwerk. Jouw Zwarte Zee vind ik de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Ik ga niet naar Goes want dat weekend moet ik werken. Ik heb me wel opgegeven voor Loon op Zand.

Groeten, Jan.

Vandaag de werkzaamheden aan de machinekamer deurtjes afgerond.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maarten

Moi Jan,

op die gording achter, wat zijn dat? Het ziet er uit als allemaal potjes Humbrol-verf.

als je het wil zegggen, hoor.

Ik meende als dat ze in Giessen nogal wat dronken
Maar in Giessenburg weten ze er ook raad mee zie ik nu
Maar ja als het maar lekker is he
En de genen die dat als humbrol verf zagen :confused:
Zal wel aan een van die flesjes hebben gezeten
mvg
Frederik :D

Hallo Jan,

Als ik zo je model in vol ornaat zie, vind ik het bijna zonde om het straks te lakken. Al dat mooie messingwerk!

Groeten Paul

Hallo Paul,

Ik bouw alleen in het winterseizoen en dus staat de bouw voorlopig weer stil. Dit seizoen was de deelname aan de voorjaars stoomdag te Loon op Zand de laatste activiteit.

full

full

Ik wens alle forumleden een mooie zomer met veel bouw, vaar of vliegplezier.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

Leuke beurs zo te zien. Veel bekijks gehad?
Bij deze ook een goed vaarseizoen gewenst en niet geheel onbelangrijk de boel heel houden voor het volgend vaarseizoen...;)

Groeten Paul

oefff ben bij het einde van het topic :(:(:(
wat ken het toch een genot zijn om een topic te lezen waarbij de modelbouwer meer een kunstenaar is

mischien rare vraag he maar heb je hem wel verzekerd zie op verschillende sites stoom machines staan die soms wel 1 of 2 maand salarisen zijn en dit is enkelt de motor en die zijn dan nog niet eens vergelijkbaar met dit kunst werk

zoals mensen al eerder vermeld hebben wat heeft u een gouden fingers
u niveau zullen weinig mensen bereik al zouden ze het nog zo graag willen inclusief ikself
laten we het erop houden dat sommige mensen gewoon gemaakt zijn voor kunst als dit
te bouwen en andere om erna te kijken

mvgr lip

Laatst bewerkt:
Je hebt natuurlijk beperkingen als je met Lego bouwt maar het ziet er wel herkenbaar uit.

Ik heb helaas Dordt in stoom moeten missen maar ben nog wel op de Maarten geweest om detail foto's te maken. Kan het volgende bouwseizoen dus weer vooruit.

Groeten, Jan.

En dan te bedenken dat dit gewoon iemand is die het voor zijn plezier doet, geen professionele betaalde ontwerper. Ik heb zijn Smit boot, Calypso en andere creaties ook al eens in het Café geplaatst, dacht ik.

Back