Stoomsleepboot Maarten

full

De heklichtsteun gemonteerd.
full

Bezig het hoekmetaal tussen het dek en de opbouw te monteren.

full

full

Het hoekmetaal is aan de opbouw bevestigd omdat een eventuele kier tussen het dek en het
hoekmetaal minder opvalt.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
sleepboot

Ik vind het allebei mooi hoor, petje af voor andermans ding!

Die legoboot is hartstikke leuk, knap gebouwd en het ziet er mooi uit.

Natuurlijk is die messing uitvoering helemaal de bom, maar zoiets vraagt waanzinnig veel vakmanschap en skills, aan de vele details en afwerking kan je zien dat deze bouwer daar zeer goed in thuis is, heel erg mooi gemaakt.

Maar dan is lego bouwen echt een stuk simpeler hoor, ik kan goed snappen dat je dat doet.

Vol lof over alle twee de scheepjes!

:xmas:

Begonnen aan het stuurwiel. Voor de stevigheid en om ze te kunnen bevestigen maak ik de houten spaakjes hol. Vervolgens schuif ik ze over een messing pijpje van 1,5 mm.

full

Van messing een beitel gemaakt om de spaakjes te draaien.

full

De eerste spaakjes.

full

Pril begin.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Vandaag de blokjes die ik had gelijmd verwerkt tot delen voor het stuurwiel.

full

full

full

full

full

Tevens een boormal gemaakt om 1 mm gaatjes te kunnen boren in de buitenring van het stuurwiel.

full

Groeten, Jan.

Uit jouw antwoord begreep ik dat jij het anders hebt gedaan Harm. Ik heb dat dus opgezocht en ook jouw stuurwiel ziet er prima uit.
Groeten, Jan.

Prachtig stuurwiel Jan.

Het maken van de hulpmiddelen is vaak meer werk dan het uiteindelijke karwei zelf. Maar het resultaat is er dan ook naar.

Het begint al met het bedenken hoe iets gedaan kan worden en het maken van hulpmiddelen is soms best een heel werk. Toch is het leuk om te doen.
Hierbij het eindresultaat van het stuurwiel.

full

Groeten, Jan.

Bezig met het stuurwerk. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de overbrenging naar de ketting ga maken.

full

full

full

Groeten, Jan.

Weet ik maar ik heb wel het probleem dat alles redelijk eenvoudig gedemonteerd moet kunnen worden als ik de machine en ketel uit de boot moet halen.

Back