Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
chapeau!!
Ik dacht ,och lees eens een heel ander draadje.
Niet mijn ding ,maar wat een passie voor modelbouw.Prachtig die details .Haha jullie zullen wel neerkijken op onze schuimpjes.
Geniet van de hobby en straks van de eer.
@ Mau. Gelukkig gaan een hele boel facetten van modelbouw heel goed samen. Tijdens de tentoonstelling in Nieuw Beijerland vlogen de helicopters me om de oren.
Voor degenen die zich afvragen of ik weer ben stilgevallen kan ik melden bezig te zijn met de schuifkap naar het achteronder en het luik van de machinekamer.
Ik heb een hulpstuk gemaakt om uit 0,2 mm plaat de machinekamer kappen te persen. Het gat voor de patrijspoort moest na persen vergroot worden van 8 naar 10 mm. Ik had hiervoor gekozen om het na het persen, indien nodig nog te kunnen centreren.
Over het resultaat ben ik niet helemaal tevreden omdat ze toch wel erg makkelijk buigen.
Ben nu bezig het hulpstuk aan te passen om ze uit 0,4 mm plaat te maken en het gat wordt voor het persen al 10 mm want met het centreren zit het wel goed.
Bedankt voor de mooie foto's van de Maarten. Ik bezit een redelijke hoeveelheid foto's van de Maarten maar die zijn bijna allemaal gemaakt onder zomerse omstandigheden.
De machinekamerkappen heb ik inmiddels geperst uit dikkere plaat en dat bevalt me een stuk beter. Op een foto is het verschil echter niet te zien.
Dat "mandje" is de draadbak ( trossenbak ) en toen ik foto's maakte op de Maarten in 2005 zat er nog geen kikker. Erachter zit wel een vlaggestokhouder.
Ervoor zaten een vroeger deklicht en een flens.