Stoomsleepboot Maarten

Maarten: uitleg ontkoppel sleephaak

Dank, weer wat geleerd.
P

Vandaag de sleephaak gemonteerd aan de beting.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hallo René.

Het is wel mijn bedoeling de Maarten te schilderen, hoewel ik besef dat dat nog lastig zal worden zonder dat er details verloren gaan.

Groeten, Jan.

Maarten

Jan,

sta mij toe wat te roepen: " Niet gaan schilderen svp.".

De kleuren kan men er zelf wel bij bedenken, het zou jammer zijn wanneer de (er) details verdwijnen.

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
chapeau!!
Ik dacht ,och lees eens een heel ander draadje.
Niet mijn ding ,maar wat een passie voor modelbouw.Prachtig die details .Haha jullie zullen wel neerkijken op onze schuimpjes.
Geniet van de hobby en straks van de eer.

Groetjes Mau.

@ Mau. Gelukkig gaan een hele boel facetten van modelbouw heel goed samen. Tijdens de tentoonstelling in Nieuw Beijerland vlogen de helicopters me om de oren.

full

Voor degenen die zich afvragen of ik weer ben stilgevallen kan ik melden bezig te zijn met de schuifkap naar het achteronder en het luik van de machinekamer.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Zolang ik nog geen luchtkokers heb gemaakt voor tijdelijk deksels op de luchtkokergaten gemaakt.
full

De voorste sleepboog gemaakt en gemonteerd.
full

Enkele foto's van het geheel tot nu toe.
full

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Ik heb een hulpstuk gemaakt om uit 0,2 mm plaat de machinekamer kappen te persen. Het gat voor de patrijspoort moest na persen vergroot worden van 8 naar 10 mm. Ik had hiervoor gekozen om het na het persen, indien nodig nog te kunnen centreren.
Over het resultaat ben ik niet helemaal tevreden omdat ze toch wel erg makkelijk buigen.
Ben nu bezig het hulpstuk aan te passen om ze uit 0,4 mm plaat te maken en het gat wordt voor het persen al 10 mm want met het centreren zit het wel goed.

full

full

Fijne feestdagen allemaal, Jan.

Laatst bewerkt:
Maarten in aanbouw

goedenavond Jan,

een goed uiteinde gewenst en een voorspoedig 2011

full

full

full

groet

Peter

Goedemorgen Peter.

Bedankt voor de mooie foto's van de Maarten. Ik bezit een redelijke hoeveelheid foto's van de Maarten maar die zijn bijna allemaal gemaakt onder zomerse omstandigheden.
De machinekamerkappen heb ik inmiddels geperst uit dikkere plaat en dat bevalt me een stuk beter. Op een foto is het verschil echter niet te zien.

Goede jaarwisseling en voorspoedig 2011, Jan.

Ik ben begonnen de scharniertjes te maken voor de toegang tot het achteronder.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Maarten in aanbouw

goedenavond Jan,

Ik zie achterop een soort mandje staan. Vlak voor dat mandje zat een kikker aan het dek gelast. Heb jij die ook al/komt die nog?

groet

Peter

Hallo Peter.

Dat "mandje" is de draadbak ( trossenbak ) en toen ik foto's maakte op de Maarten in 2005 zat er nog geen kikker. Erachter zit wel een vlaggestokhouder.
Ervoor zaten een vroeger deklicht en een flens.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Back