stoomsleper, bouw is gestart

Zo,

vlak voor de vakantiestop zit het grootste deel van de ketel in elkaar.
Voor en achter zijn nu 1 geheel.

Gisteren nog het gat voor de stoomdom rond 35mm er in geboord (gatzaag).
Nu nog de bronzen draadbussen voor peilglas, stoomafsluiters, veiligheid en terugslagkleppen draaien en kijken waar ik die allemaal ga zetten.

Daarnaast natuurlijk nog een keerkast maken voor de rookgassen, en een rookkast met schoorsteenaansluiting, dus er ligt nog wat plaatwerk te wachten.

Maar nu eerst 3 weekjes op vakantie...

Kan dat er nog af John

Potverdorie, bofkont!
Ik ben alweer bijna twee weken aan de gang.
Dan ben je het vakantiegevoel ook zo weer kwijt kan ik je zeggen.

@Frederik, op vakantie gaan lukt nog wel hoor...
op de camping hebben we niet veel nodig.

@Wiggie,
bedankt, ik heb wel deze "hele zomer" doorgewerkt, dus wat dat betreft, ik ben er wel een beetje aan toe.

Maar ik ben nog niet weg.... misschien vanavond nog even wat doen aan de ketel.
Stoomdom maken en solderen.... misschien.

Helaas niet..... tis deze winter echt te koud in de schuur om iets te doen, zelfs met een elektrisch kacheltje.

Wat ik wel kan melden, de ketel was met die omgezetten hoeken te hoog voor de romp, ik kon de bovenbouw niet meer fatsoenlijk plaatsen zonder afbreuk te doen aan het model.
De vloer van de stuurhut zou dan omhoog moeten, en dat ziet er niet uit.

Dus de hoeken gaan er af.
Zodra het beter (lees stuk minder koud) wordt kan ik weer verder.

De ketel is bijna klaar, stoomdom nog doen en leiding vanaf ketel naar bovenste peilglas aansluiting.
Dit in verband met een terug kerende vlam, dus het voorfront is voor een groot deel bedekt door de rookkast.

Hi Wiggie,

helaas.... erg weinig vorderingen met de bouw van de sleper....
Ik heb nog wel wat aan de bovenbouw gedaan maar dat mag geen naam hebben.
De ketel ligt er nog net zo bij als een jaar geleden, helaas, wisselen tussen vacatures (crisis en zo...) en nu aan m`n 2de cursus bezig zorgt er voor dat de modelbouwhobby wat naar achteren gedrongen wordt.
Op dit moment is het ook erg druk op het werk (ondanks crisis zitten we waar ik nu werk tot over de oren in het werk) dus s`avonds weinig puf meer.

Maar, de plannen zijn er nog steeds om het geheel verder af te maken.

Back