Valt wel mee volgens mij, de kans dat je na resetten identieke ID's hebt is zelfs in het slechtste geval niet erg groot.Dit is nog complexer dan een frequentie knijper
Nee dat maakt niet uit; als die dezelfde methode hanteren dan zal je altijd kunnen vaststellen of er iemand vliegt met dezelfde ID.Daarbij heb je in ons geval ook nog een nabij gelegen veld. Je kan dus wachten op problemen.
Dat ben ik wél met je eens... 2.4 is bedoeld voor computer randapparatuur...Hier is 2.4 ook niet voor bedoeld.

Ja, dat is iets dat misschien nader onderzocht moet worden... dat kan volgens mij alleen door met zo'n set te gaan vliegen in een clubsituatie.Daarbij opgemerkt dat er niet alleen een ID probleem lijkt te zijn. Vergeet niet de gevoeligheid voor ruis!
(Is die ruisgevoeligheid nu overigens niet terug te voeren op een niet goed gesoldeerde antennekabel???)
Niet zo erg - zolang de andere systemen niet gevoelig zijn voor ruis moet dat wel kunnen. Ik kan er wel een schuimpje voor maken...
edit - over die voorgestelde methode van mij: als iedereen met Corona dat een tijdje zou hanteren, dan zijn op een gegeven moment alle Corona modules gereset naar een eigen ID en hoeven alleen eventuele nieuw aangeschafte sets opnieuw te checken voor ze vliegen.
Laatst bewerkt: