storing door borsteloze regelaar CC-PHNX35 castle creations

Ik moest hem even opzoeken hoor:
promars2.jpg

8O Jeuz wat een koelkast hahahaha

Maar dit is toch een "eenvoudige" zender??? want het lijkt wel (volgens je beschrijving) alsof je een mixer aan hebt staan.
Wat wil je ermee besturen?

Probeer anders een "schoon" kanaal te zoeken die netjes linear van 0% naar 100% stickuitslag gaat. en hem daar mee te programeren.

Ik heb de gewone Promars niet de Rex :) ...die is nog ouwer en groter maar voldeed prima om zondagmorgen even een rondje te vliegen met de Matlas..ja ik loop al een tijdje mee in de modelvliegerij..pas kort het indoor/parkvliegen ontdekt

Zou best wel eens kunnen dat van die mixer, dat wordt vanavond even puzzelen met stekkertjes wisselen en loshalen en zo.

Bedankt voor de hulp zover, wordt gewaardeerd!

Marco

Net geconformeerd dat het de zender is die de problemen veroorzaakt...ik heb namelijk een NOG oudere Robbe Mars en die gaf exact dezelfde problemen...

Ik zal binnenkort de phx25 met de zender van een collega van mij programmeren.

bedankt voor het meedenken mensen!

Marco

2 x de kleinste ferrietringetje's per motor regelaar gefixt, en tot mijn stomme verbazing was alle storing verleden tijd.

Ik heb ook een ferrietkern vlak bij de ontvanger gemonteerd. Dit gaf geen enkele verbetering. IK ben er inmiddels via een geleende link achter gekomen dat er in de regelaar oude software zat. Ik heb nu nieuwe software erin gezet en ben benieuwd of dit nog resultaat geeft

Misschien kan ik het probleem ook oplossen met een apparte ontvangeraccu.(heb ik toch nodig bij 4s4p lion cellen)Heeft er misschien al iemand dit geprobeerd?

Zodra ik het geprobeerd heb laat ik wel iets horen

geert

Ok het is gelukt hoor...

Vandaag heb ik samen met een collega met zijn Futaba FX18 zender de PHX 25 geprogrammeerd...werkt perfect!.

Het lijkt er inderdaad op dat volgas op mijn oude promars, niet echt volgas is waardoor dat 'commando' niet wordt herkend.

Toch maar es denken aan een nieuwe zender te kopen..die FX 18 lijkt me wel een goeie...

Groeten,

Marco

Ik heb ook al heel wat storing gehad met een Castle Creations CC-PHNX10, maar ik gaf de schuld altijd aan mijn ontvanger.
Ik heb speciaal voor dit probleem een schulze ontvanger gekocht en het probleem was meteen een stuk minder maar nog niet helemaal weg, ik krijg nog af en toe een tikje.
Een ander probleem met de Castle Creations CC-PHNX10 en een Futaba FC 16 is dat de motor net voor volgas stilvalt en dat doet hij niet met mijn FF9.

Gisteren regelaar met nieuwe software geprobeerd. Dit heeft gen effect op de storingen.
Ik wil nu nog eens proberen om het hoogteroer op een ander kanaal te zetten 5 ipv 2.
Ik hoop dat ik nog even kan proberen voordat mijn toestel echt crashed.

I.v.m. storingen had ik mijn 2 weken oude CC35 controller ter reparatie aangeboden. Toen het postpakketje terug in de bus viel zakte de moed me eigenlijk meteen al in de schoenen: alleen de software was vervangen... Toch maar alles weer in elkaar gesoldeerd en... :evil: Volop storing bij "stationair" dus weinig amperes en alles buiten het vliegtuig dus ideale omstandigheden.

Ondanks alle mooie specifiacties voor mij ff geen phoenix meer. Ik ga overigens wel een Schulze alpha 835 aanschaffen en hoop maar dat het e.e.a. dan vliegbaar wordt/blijft.

Heeft iemand met PPM/Phoenix wel positieve ervaringen?

Groeten,
Marc

Zoals gezegd, de combinatie Futaba FX18, Shulze Alpha 440 (zelfde als de 835, maar dan 40 Mhz), Typhoon 6/3D met Phoenix 25 regelaar, werkte prima!

Met mijn oude promars was dit heel anders, het lijkt wel of de signalen net even anders liggen. Bij vol rollroer links plus vol trim links, beinvloed het rolroerkanaal het gas kanaal..weird..en zo is het met alle kanalen..een kant op vol trim plus uitslag en opeens gaat de motor half gas en storing op dat kanaal.

Het zou dus ook aan de leeftijd van je zender kunnen liggen.

Ik heb inmiddels een FX18 gekocht, wel een beetje veel geld, maar de rekening bij Aircraft World viel erg mee door de voor ons gunstige dollar..dus vooruit dan maar weer.

Groeten,

Marco

Jij zit op de 40, zonder problemen.
Zittende anderen met problemen op de 35?

Ik zit op de 35MHz (kan. 79) met een FX18, en een graupner XP10 ontvanger, 6/3D en CC25 en heb ook geen problemen. Ook met een Webra Nano S6 ontvanger geen problemen.

ik zit op 35 Mhz met multiplex 3010 zender en micro ipd ontvanger. Ik heb steeds storing op het hoogteroer kanaal 2.

groeten geert

Geert, die foto, dat is toch Kees van Kooten als 'robert de allesvrezer'?

grtn,rz

Ik zit op kanaal 35. Inmiddels een Schulze Alpha 435 gekocht maar de storingen worden nog steeds niet goed onderdrukt.

Voor mij is het einde CC35 en hopen dat ik mijn geld terugkrijg.

Resumerend:
CC35 geeft storing op alle kanalen, ook als ontvanger en antenne uit vliegtuig zijn geplaatst.
CC35 stoort al na ong 10 meter met ingeschoven antenne, getest met verschillende zenders, ontvangers en op een ander kanaal.
Het enige dat wel goed werkt is een PCM ontvanger.
Wat een beetje helpt is een ferrietkern op de ontvagerkabel naar de regelaar.
CC35 is ter reparatie aangeboden, maar volgens CC is er geen hardware defect.

Zijn er ook gebruikers met nieuwe hardware (2 printen en 2 condensatoren) zonder problemen?

@Marco ik heb ook een FX18.....

Hoi Marc,

Vreemd. In onze club zijn enkele CC gebruikers en zonder problemen. Zelf heb ik de CC35 en twee CC25's.
Geen problemen. Echt weird en helaas weet ik het ook niet.

Rob

Ps. lange stuurdraden naar achter altijd verbinden met een metalen kabeltje/draadje.
Gezien op een Duitse DVD.
Betreffende meneer met een Graupner Raven had altijd storingen en dit verholp het.

Ik had mijn tekst een beetje aangepast en er was al een reactie.

Iets genuanceerder:

Zijn er ook gebruikers met nieuwe hardware (2 printen en 2 condensatoren) zonder problemen?

Ik ben benieuwd of de recente harware aanpassingen voor problemen zorgen.

Kunnen jullie eens laten weten wanneer de storingen optreden? Bij halfgasvliegen, volgas, altijd? Na een tijdje pas?
Ik heb me namelijk laten vertellen dat de PHX regelaars niet echt van halfgas of minder houden en dat je regelmatig even volgas moet draaien om de regelaar te ''ontlasten'' (=afkoelen)
Ik weet echter niet of -en waarom- dit storingen zou veroorzaken...

WillemII,

Dit verhaal heb ik ooit ook gehoord over Kontronic.
Ik twijfel of dat soort verhalen kloppen.
Misschien als je de controller te zwaar belast...

Back