storing door borsteloze regelaar CC-PHNX35 castle creations

willem II

Kunnen jullie eens laten weten wanneer de storingen optreden? Bij halfgasvliegen, volgas, altijd? Na een tijdje pas?

Bij mij treden de storingen vaak pas na een paar minuten vliegen op. De regelaar is echter geschikt voor 35 A en mijn motor trekt maximaal 15 A bij volgas.
Na het vliegen is de regelaar absoluut niet warm dus ik twijfel er aan of dit met overbelasting/opwarming te maken kan hebben.

Groeten geert

Geert, hoe ver kom je met ingeschoven antenne en motor uit voordat servo's gaan rammelen en de motor spontaan start?

Kunnen jullie eens laten weten wanneer de storingen optreden? Bij halfgasvliegen, volgas, altijd? Na een tijdje pas?
Zelfs zonder gas al volop storing bij ong. 15-20 meter met ingeschoven antenne. Met ferrietkernen haal ik 30 meter voordat de boel begint te storen.

Ik heb overigens vandaag wel met een paar flinke ferrietkernen en een schulze alpha gevlogen. Het gekke is dat ik volop knakpulsen zie maar dat de LED op de ontvanger, die het aantal storingen aangaaft, niet knippert. Het wordt steeds vreemder....

Hoi Marc,

Zit de antenne wel goed vast? Vriend van mij had dat met de Cockpitt MM. Bleek dat de antenne niet goed vastzet in de houder. Schroefje vastdraaien en de storingen waren weg.

Boomduiker, ik heb verschillende ontvangers geprobeerd.

Als ik wil kan ik een andere van CC krijgen. Maar doen dus.

Hoi Marc,

Lijkt me verstandig. Opsturen naar Castle Creations. Die hebben een super service.

Rob

Enkele problemen met CC regelaars in combinatie met Multiplex apperatuur is te wijten aan de afwijkende puls tijd die Multiplex gebruikt. Indien je die problemen dus hebt kun je het beste effe de nieuwe software downloaden en instaleren in de regelaar, dit zou die problemen in elk geval oplossen.

okee even mijn ervaringen vertellen.
ik heb een cc25 samen met een axi 2208/34 en een jeti rex 5 met robbe kristal.
en 3 cellen 1500 lipo,s de stroom is ongeveer max 13a
en een graupner mc22 als zender .
dit werkt bij mij ok geen storingen ed
groeten wiebe

Bedankt Wiebe. Het lijkt erop dat het aantal mensen met problemen nogal beperkt is (Geert en ik). Kan haast ook niet anders want CC moet wel goed zijn, anders waren ze niet zo populair. Ik wacht nu op een andere controller.....

Ik heb nog een aantal zaken geprobeerd.

Ferrietkern vlak bij de ontvanger met twee wikkelingen in de kabel tussen ontvanger en regelaar. Resultaat nul; storingen precies hetzelfde.

Hoog laag servo van kanaal 2 naar kanaal 1 verplaatst. Resultaat nul; storingen precies hetzelfde.

Separate ontvanger accu. Resultaat: geen enkele storing !!!!!

Schijnbaar komt er toch een storing via de BEC van de regelaar de ontvanger in.

Ik kan nog proberen of het met een separate BEC op te lossen is. Dat scheelt toch weer het gewicht van een extra accu.

groeten geert

Ik heb 3 modellen met een castle creations
1x10 amp cc met een python 60 en een jeti ontvanger.
1x10 amp cc met een axi en een webra ontvanger.
1x 25amp cc met een mini ac en een schulze ontvanger.
allemaal 40 MHz kanaal 58 .
en de zender is een Multiplex 4000.
en dat alles vlieg ik gelukkig zonder storing.
misschien hebben jullie hier wat aan.
groeten Wim

Hallo Wim,

Tot zover heb ik alleen vernomen dat er storing op 35MHz kan optreden. 40MHz zou dus geen probleem zijn.

Groeten,
Marc

Dan heeft het toch iets temaken met harmoniesen die de regelaar produceert
Dan maakt die regelaar heel wat prut op de 35 MHz :cry:

Ik lees allen maar wat voor storingen iedereen wel of niet heeft maar er komt nog niet veel concreets uit :cry: ,ik heb ook storing met mijn CC25 en axi 2512/34 en een MPX zender en zit te wachten tot er deugdelijk antwoordt komt :lol: :lol: .
Ik heb niet altijd storing de ene keer wel en de ander keer niet :!: .
Dus als CC werklijk zo goed is wat sommige zeggen moeten ze toch wel een oplossing hebben.
De Nederlandse importeur van CC heeft ook vast wel op de pagina gekeken.

Welke nl importeur?

Ik ben gelukkig uit de storingen.
Wat heb ik gedaan:

De cc is zo efficient, omdat ie erg scherpe blokjes kan produceren. Maar hier houden veel 35 mhz ontvangers niet zo van.
Ook wil de cc een fatsoenlijk en duidelijk servo signaal.

Mijn robbe ontvangertje geeft maar 2,5V tt op de puls ipv 5v, en heeft af en toe best de hik (door de scherpe blokjes?)
Ontvanger vervangen door Sch...ze alpha, of MKZ Quatro, geen last meer van tikken ed.

CC terug geflasht naar niet beta software.
(gebr Vecht vertrouwen de betas nog niet)

1 van mijn 1500 accu's bleek een breuk net achter de goudstekker te hebben, daar zoek je je dus echt een breuk naar.
(met die andere accu vloog ie daarnet eindelijk goed, waarom nu niet, wat is er anders??)

Bl Motor bleek 1 spoel niet aangesloten te zijn op de uitgaande draden.
(bij anderen is deze motor veeel sterker)
Knap dat de cc m toch rondkreeg.!

Voldoende koeling nodig over cc regelaar, door driehoekige gaten onder net voor, en bovenin romp boven de regelaar te prikken.

Nu draaid de handel eindelijk eens betrouwbaar na paar maanden vervl..ken.

Jij hebt ook geen geluk gehad ! wees blij dat je door de storingen niet kon vliegen anders had het je ook nog een paar modellen kunnen kosten !

Ik wilde pas een elektrozwevertje klaarmaken en had nog een oude Robbe fmss ontvanger 35 mhz. Daar blijkt een moderne regelaar dus ook niet op te werken ! op zich geen ramp maar voordat je daar achter bent :evil:

@ Niek
Ik zie dat jij een gebruiker ben van MKZ Quatro, is die echt beter dan de Schulze? Want ik heb helaas een week geleden een nieuwe Schulze gekocht, maar ik krijg in bepaalde hoeken een vervelende tik met de combinatie Schulze Alpha 435 en een CC 10A.
Als die korte maar vervelende storingkjes verdwijnen met die nieuwe Berg ontvanger dan moet ik die maar eens proberen.

Ts een neiuwere generatie Berg.
(wat nu overgenomen is door cc, dus kunen ze t daar nu zelf testen/op elkaar aanpassen)
Ik heb beide, maar nog niet beide in de zelfde situatie in kunnen zetten.

Maar er zijn dan tegelijkertijd wel anderen die dan alpha vliegen; Ik heb laatst Pjottr beetje horen klagen over storingen tijdens indoor (met name als die #$#$$%$%! opgevoerde graupner zenders aanstaan) waar ik verder met mijn be-quatroode ifootje helemaal geen last had.

En ifootje is tipisch een model waar tikstoringen in bepaalde hoeken heel erg vervelend kunnen zijn ;)

Ik heb de CC35 nu in combinatie met de Schulze Alpha 435. Het lijkt allemaal wat beter, maar ook weer geen wereld van verschil. Wat wel gek is dat de ene keer de storingsled niet knippert en de andere keer 16-32 storingen zijn gedetecteerd.

Inmiddels de MZK sexta besteld en maar hopen dat het nu allemaal wat beter gaat, anders blijf je bezig :?

Ik ben toch echt niet zo kapot van de CC35 (en mijn toestel is er nu dus wel kapot van). Ik was lekker aan het vliegen toen mijn toestel opeens besloot om ervandoor te spuiten. En zoals dat gaat met oncontroleerbaare toestellen lag hij dus enkele seconden later in de prak. Het gekke was dat de motor flink wat toeren maakte terwijl mijn gas dicht was.
Wat blijkt nu, bij iedere flinke storing besluit de regelaar om de motor sneller te laten draaien!! Ik heb dit later nog eens geprobeerd door met weinig gas van de zender met ingeschoven antenne weg te lopen. Behalve dat de motor onregelmatig loopt (kleine storingen) gaat bij iedere flinke storing (vanaf ong. 30 meter) het toerental omhoog. Terug bij de zender aangekomen had ik de gasknupper dichtgezet en de motor liep nog vrolijk kwart-gas 8O. Ik moest dus de accu erafhalen om de boel te stoppen. Het zal misschien te maken hebben met de "automachische" vol-uit gasdetectie maar fraai is het dus allemaal niet.

Deze regelaar is al eens opgestuurd voor reparatie.

Ik heb inmiddels ook de CC35 met MZK Sexta ontvanger geprobeerd, maar ik durf er niet mee te vliegen (bovenstaande probleem dus ook met sexta).

Groeten,
Marc

ik had dit al eens elders gepost maar zonder reactie, misschien heb ik hier meer geluk. Ik heb het volgende probleem:

het is een beetje raar en ik heb geen flauw idee hoe het komt.
De motor is een icarus brushless met CC10 regelaar en 3s 1500 cellen
Als ik de cellen aansluit en gas geef, gaat de motor vol open zoals het hoort. Maar na 5 seconden valt het vermogen een keer of 3 even weg. Daarna heb ik geen enkel probleem meer en kan ik zonder het minste probleem verder vliegen. Als ik bv na een paar minuten stop en de batterij even ontkoppel en terug aansluit is het weer hetzelfde. Na 5 seconden motorlooptijd hikt hij een keer of 3 en daarna weer geen enkel probleem. Weet er iemand waar ik de oorzaak moet gaan zoeken?

alvast bedankt, Kurt

Back