Ik zou graag een gedachtenexperiment over de streper willen starten.
Sinds de streper tegenwoordig pas na 12 rondes is vind ik persoonlijk de dagwedstrijden minder interessant geworden. Het is volgens mij, na de invoering van de nieuwe keiharde taken, de grootste blunder bij F3K. Allemaal bedoeld om de toppiloten qua klassering wat verder uit elkaar te halen maar het neveneffect is ook slechtere eindresultaten voor de mindere goden.
Op een dagwedstrijd halen we zelden de 12 rondes wat dus betekent dat we geen streper hebben.
Waarom hebben we in een weekendwedstrijd, waar we de 12 rondes weleens bereiken, wel een streper? Een fout op een dagwedstrijd wordt harder afgestraft dan op een weekendwedstrijd. Met als bijkomend effect op een dagwedstrijd een laag, niet motiverend, percentage om mee naar huis te gaan.
Ik zou voor de dagwedstrijden graag de streper bij 5 rondes weer terugzien.
Er zijn redenen waarom ik het belangrijk vind om een vroege streper weer in te voeren.
Een is hierboven beschreven, de hardere beoordeling bij een dagwedstrijd dan bij een weekendwedstrijd. Dat stoort me.
Ik weet niet zeker of het teruglopende deelnemersaantal veroorzaakt wordt door de nieuwe regels maar ik sluit het ook niet uit.
Er zijn van de oudere garde piloten gestopt vanwege de nieuwe regels. Vraag het ze, ook in het buitenland.
Willen we meer deelnemers trekken, en vasthouden, dan moet er iets gebeuren.
F3K is er niet alleen voor de toppers en is te mooi om te laten doodbloeden...
Sinds de streper tegenwoordig pas na 12 rondes is vind ik persoonlijk de dagwedstrijden minder interessant geworden. Het is volgens mij, na de invoering van de nieuwe keiharde taken, de grootste blunder bij F3K. Allemaal bedoeld om de toppiloten qua klassering wat verder uit elkaar te halen maar het neveneffect is ook slechtere eindresultaten voor de mindere goden.
Op een dagwedstrijd halen we zelden de 12 rondes wat dus betekent dat we geen streper hebben.
Waarom hebben we in een weekendwedstrijd, waar we de 12 rondes weleens bereiken, wel een streper? Een fout op een dagwedstrijd wordt harder afgestraft dan op een weekendwedstrijd. Met als bijkomend effect op een dagwedstrijd een laag, niet motiverend, percentage om mee naar huis te gaan.
Ik zou voor de dagwedstrijden graag de streper bij 5 rondes weer terugzien.
Er zijn redenen waarom ik het belangrijk vind om een vroege streper weer in te voeren.
Een is hierboven beschreven, de hardere beoordeling bij een dagwedstrijd dan bij een weekendwedstrijd. Dat stoort me.
Ik weet niet zeker of het teruglopende deelnemersaantal veroorzaakt wordt door de nieuwe regels maar ik sluit het ook niet uit.
Er zijn van de oudere garde piloten gestopt vanwege de nieuwe regels. Vraag het ze, ook in het buitenland.
Willen we meer deelnemers trekken, en vasthouden, dan moet er iets gebeuren.
F3K is er niet alleen voor de toppers en is te mooi om te laten doodbloeden...