Emile zei:
@Bruno
Ik vlieg al vanaf mijn 12e of zo en heb pas met mijn 27e of zo voor het eerst lijnbesturing gezien. En wel in Harsewinkel, daar was een Duits kampioen die mij om 8:00 uur ontwaakte met zijn ochtendvluchtjes ... en ik zat rechtop in bed en dacht wat is dat nou ... ? Toen snel opgestaan en eindelijk eens LIFE gezien hoe men vroeger met modelbouw is begonnen? 8O :wink:
Wat het RC-Forum betreft, ik vond een eigen forumpie gewoon leuker dan het bijhouden van een eigen website. Het modelbouwforum is inderdaad één van de betere uithang plekken, maar ook hier staan onwaarheden ... :lol:
Daar is een forum ook voor, om elkaars gedachten, ervaringen etc ... uit te wisselen.
Tja, het lijkt er warempel wel op alsof ik achter mijn keyboard op de loer lig om iedere niet volkomen juiste opmerking genadeloos af te straffen...
Het zal mijn allergie wel zijn. Veroorzaakt door een jarenlang bombardement met allerlei domme, badinerende en soms zelfs ronduit beledigende opmerkingen over alle vormen van niet-RC modelvliegen, VV en LB. En dat meestal door mensen, die een RC-model nog geen 3 seconden onder controle kunnen houden. Ook de mededeling, dat men ‘ook wel LB had gevlogen, maar er niets aan vond’ helpt hierbij natuurlijk ook enorm. Vooral, omdat verdere navraag dan aan het licht bracht, dat hun ervaring zich beperkte tot ’10 rondjes met een hobbel’. Op basis hiervan een uitspraak doen over LB is natuurlijk net zo dwaas, als na een dag taxiën over het veld te beweren dat RC-vliegen saai zou zijn. Maar het gebeurt wel en dit soort kletsverhalen vormt nog steeds de basis voor de mening van hele volksstammen. Verder doen simpelweg negeren of doen voorkomen alof het hier iets inferieurs betreft, ook geen recht aan de takken van de sport.
Zoals bij elke allergie is uiteindelijk een minimale dosis voldoende om een heftige reactie te veroorzaken. Daar lijkt het nu ook op, maar dat moet natuurlijk anders....
Arme Emile,
De reactie
had moeten zijn: “Goh, leuk initiatief. Ziet er goed uit. Klein puntje, de bewering dat ‘iedere vlieger een zender in zijn handen heeft’ klopt niet helemaal, je ziet de VV en LB vliegers over het hoofd.”
Laat ik tenslotte nog opmerken dat ik de Piranha’s en de ‘F3A-Holiday’ tijdens de vorige Goudse elektromeeting DE showstoppers vond. Hoop dat ik met mijn Sp-400 dwarrel niet te veel in de weg vloog....