StyroKit F16

Ik ben momenteel bezig met een F16 van Styro-Kit, ik wil hem eigenlijk maken volgens de fabrikant. Dus met duwprop (Günter) en een Speed 400 6V en 8x NiCD 500 Mah, (EDF maak ik misschien volgend jaar).

Heeft iemand toevallig ervaring met deze aandrijfcombinatie?

Ik ben hem momenteel nog aan het verven dus ik kan nog snel iets veranderen, effe naar de modelbouwzaak, etc ... maar met een beetje geluk gaat hij dit weekend misschien al de lucht in. :P

De voorste is de StyroKit F16 (van K-Jets), de achterste is zijn grotere broer F16 (van JEPE).

download.php

Grtz,
Emile 8)

Bedankt Niek,

Daar heb ik zeker wat aan ...

Al is het maar voor mijn zelfvertrouwen dat het ook werkelijk vliegt met een Speed 400 en Gunter propje.

Zou dit speelgoedje ook sterkgenoeg zijn voor een Borstelloze motor ... hihi.

Grtz,
Emile :lol:

"(Günter) en een Speed 400 6V en 8x NiCD 500 Mah" is een stevige combinatie voor 500g vliegtuigen.

Vandaag of morgen gaat ie de lucht in, hij weegt +/- 430 gram.
Met vol gas maakt ie wel een lekker geluidje en moet ik moeite doen om hem tegen te houden ... just kidding. :lol:

Ik zal laten weten hoe hij vliegt, ik heb nu alles ingebouwd, het stabilo vind ik alleen een beetje zwak, maar ja ... ik heb ook geen ervaring met lichtgewicht vliegtuigjes.

Grtz,
Emile 8)

Emile zei:
..... het stabilo vind ik alleen een beetje zwak, maar ja ... ik heb ook geen ervaring met lichtgewicht vliegtuigjes.
.....

Heel belangrijk dat je niet onnodig gaat verstevigen. Pas als het eraf waait was het te zwak. Valt meestal erg mee.

Wel eens een vogelveer kapot proberen te gooien? :lol:

Inderdaad, doet mij denken aan mijn eerste sterkteleer lessen (HTS-W).

Opdracht was ongeveer:
Een boer wil over een beek heen met volle kruiwagen, hij legt een plank erover heen en probeert aarzelend de overkant te halen. Het lukt maar de plank zakt zover door dat ie natte voeten krijgt. Dus hij denkt slim te zijn en schroeft er een paar verstevigingsribben onder, anders gezegd hij maakt de plank stijver. :idea:

Vol goede moed waagt hij de oversteek ... KRAK ... PLONS ... :lol: :lol:

Dit geld dus ook voor modelbouw, zeg niet dat je nooit een modelvliegtuig in zijn handjes hebt zien klappen, vervolgens zie je de romp als een speer richting aarde gaan en de vleugels dwarrelen nog vrolijk 1 a 2 minuten rond. 8O

Ik ga het zoals ie nu is proberen, het weer is nu lekker, ik moet alleen nog effe die starthaak erin schroeven. Dit vind ik eerlijk gezegd veiliger dan afhankelijk te zijn van een goede werper, ook heb ik geen versteviging in de romp gebouwd om hem goed vast te kunnen pakken. :o

Grtz,
Emile :worship:

Hallo Aldert,

Hij heeft afgelopen zomer behoorlijk wat vluchten gemaakt. :P
En is nog steeds intact. :wink:

Voor meer foto's en info zie ook:
http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/viewtopic.php?t=84&postdays=0&postorder=asc&start=0

De Speed 400 setup is leuk, maar ECHTE grote loopings kun je er niet mee maken, ik schat loopings van 5 meter of zo ... (wel zonder aanduiken).

Als ik hem nog een keer zou bouwen dan zou ik voor een aandrijving met lipo's gaan (zoals Ultimate of iets groter pakket). Misschien wel de aandrijving van mijn MEGA Holiday, of een klein impellerke. :roll:

Grtz,
Emile 8)

Ziet er goed uit !

Ben nog niet zo lang lid van dit forum en bij het
bekijken van "oude"draadjes viel me op dat interessante
verhalen/beschrijvingen soms "zomaar" stoppen. :roll: :roll:

p.s. "r.c. forum.nl" concurentie of aanvulling ??

aldert zei:
p.s. "r.c. forum.nl" concurentie of aanvulling ??
Hooguit een aanvulling, want op de openingspagina staat al een pertinente onjuistheid.
Onder "Radiobesturing" staat de volgende bewering:"Iedere piloot staat met een zogenaamde zender in zijn hand."
Dat is gewoon niet waar, men is duidelijk niet goed geinformeerd.
Wat dat betreft kan men bij de inhoudsopgave van Het Modelbouwforum zien hoe het wel moet. Met afstand het beste in Nederland!

@Aldert
De F16 van StyroKit is een leuk goedkoop jetje voor in de zomeravonden. Niet om dagelijks mee te gaan scheuren, want dan overleeft ie het seizoen waarschijnlijk niet. :wink:

@Bruno
Ik vlieg al vanaf mijn 12e of zo en heb pas met mijn 27e of zo voor het eerst lijnbesturing gezien. En wel in Harsewinkel, daar was een Duits kampioen die mij om 8:00 uur ontwaakte met zijn ochtendvluchtjes ... en ik zat rechtop in bed en dacht wat is dat nou ... ? Toen snel opgestaan en eindelijk eens LIFE gezien hoe men vroeger met modelbouw is begonnen? 8O :wink:

Wat het RC-Forum betreft, ik vond een eigen forumpie gewoon leuker dan het bijhouden van een eigen website. Het modelbouwforum is inderdaad één van de betere uithang plekken, maar ook hier staan onwaarheden ... :lol:

Daar is een forum ook voor, om elkaars gedachten, ervaringen etc ... uit te wisselen.

Grtz,
Emile 8)

Ik zag vandaag Niels in Alphen en hij had ook een Styrokit van ik dacht een F 86 F Sabre hij had er een impellertje ingemaakt met een cd-rom motor en dat klonk behoorlijk pittig maar hij was nog niet vliegrijp maar het klonk veelbelovend.
Als je zo'n dingetje uitrust met 3 X 340 HD dan zit je misschien wel onder de 200 gram. :D

Hallo,

Voor de geinteresseerden heb ik nog 2 F-16's liggen. Stuur even een pm-etje voor meer info.

Jan-Dirk

Emile zei:
@Bruno
Ik vlieg al vanaf mijn 12e of zo en heb pas met mijn 27e of zo voor het eerst lijnbesturing gezien. En wel in Harsewinkel, daar was een Duits kampioen die mij om 8:00 uur ontwaakte met zijn ochtendvluchtjes ... en ik zat rechtop in bed en dacht wat is dat nou ... ? Toen snel opgestaan en eindelijk eens LIFE gezien hoe men vroeger met modelbouw is begonnen? 8O :wink:

Wat het RC-Forum betreft, ik vond een eigen forumpie gewoon leuker dan het bijhouden van een eigen website. Het modelbouwforum is inderdaad één van de betere uithang plekken, maar ook hier staan onwaarheden ... :lol:

Daar is een forum ook voor, om elkaars gedachten, ervaringen etc ... uit te wisselen.
Tja, het lijkt er warempel wel op alsof ik achter mijn keyboard op de loer lig om iedere niet volkomen juiste opmerking genadeloos af te straffen... :(

Het zal mijn allergie wel zijn. Veroorzaakt door een jarenlang bombardement met allerlei domme, badinerende en soms zelfs ronduit beledigende opmerkingen over alle vormen van niet-RC modelvliegen, VV en LB. En dat meestal door mensen, die een RC-model nog geen 3 seconden onder controle kunnen houden. Ook de mededeling, dat men ‘ook wel LB had gevlogen, maar er niets aan vond’ helpt hierbij natuurlijk ook enorm. Vooral, omdat verdere navraag dan aan het licht bracht, dat hun ervaring zich beperkte tot ’10 rondjes met een hobbel’. Op basis hiervan een uitspraak doen over LB is natuurlijk net zo dwaas, als na een dag taxiën over het veld te beweren dat RC-vliegen saai zou zijn. Maar het gebeurt wel en dit soort kletsverhalen vormt nog steeds de basis voor de mening van hele volksstammen. Verder doen simpelweg negeren of doen voorkomen alof het hier iets inferieurs betreft, ook geen recht aan de takken van de sport.

Zoals bij elke allergie is uiteindelijk een minimale dosis voldoende om een heftige reactie te veroorzaken. Daar lijkt het nu ook op, maar dat moet natuurlijk anders.... :oops:

Arme Emile,

De reactie had moeten zijn: “Goh, leuk initiatief. Ziet er goed uit. Klein puntje, de bewering dat ‘iedere vlieger een zender in zijn handen heeft’ klopt niet helemaal, je ziet de VV en LB vliegers over het hoofd.”

Laat ik tenslotte nog opmerken dat ik de Piranha’s en de ‘F3A-Holiday’ tijdens de vorige Goudse elektromeeting DE showstoppers vond. Hoop dat ik met mijn Sp-400 dwarrel niet te veel in de weg vloog....

Bruno,

Als die uitspraak onder "radiobesturing" staat. Dan klopt het in dat geval toch? ;)

Maarehm....dit is :offtopic: ...so never mind ;)

DualdudE zei:
Bruno,

Als die uitspraak onder "radiobesturing" staat. Dan klopt het in dat geval toch? ;)

Maarehm....dit is :offtopic: ...so never mind ;)
Ook dat nog... :( Ik had duidelijk m'n dag niet blijkt nu wel.
On topic content: Wat een leuk ding, die F-16! Vlieg je 'm nog met een Gunther? Hoe hard gaat dat dan? Zou een Cam 4,7 x 4,7 nog wat meer gang leveren?

Bruno van Hoek zei:
On topic content: Wat een leuk ding, die F-16! Vlieg je 'm nog met een Gunther? Hoe hard gaat dat dan? Zou een Cam 4,7 x 4,7 nog wat meer gang leveren?
De Gunther proppie's hebben zich al vaker als zeer efficient bewezen en gaan zowat niet kapot, dit aangezien het een buiklander is.

Hoe hard gaat het .. pff geen idee, wind af in ieder geval wel lekker. :lol:
Je zou eens moeten proberen hem met LB te voorzien.

Afgelopen jaar heb ik met Speed 400 6V op 8 cellen gevlogen, maar dit jaar komt er toch echt een andere aandrijving in. Of ik verkoop deze compleet en bouw een nieuwe. Ik wil GROTERE loopings kunnen maken, een Wemotec 50mm fan met speed 300 of de borstelloze Mega 16/7/10 uit mijn Holiday met Gunther prop zal er waarschijnlijk in komen.

We zullen zien ...

Grtz,
Emile 8)

Back