Hallo Sid,
De Sukhoi SU 31 is een leuk model, echter ik heb hier een aantal (noodzakelijke) veranderingen op aangebracht. Initieel vloog ik heb met een acrodrive 350+BB, matig/redelijk vermogen (9*6 prop) 8*KR600. Het vermogen hield niet over maar was toch ruim voldoende om met een ailleron flutter het vliegtuig te laten crashen

.
Een bijna onbegonnen (her) assemblage van de Sukhoi (puzzel niveau gevorderden) resulteerde in een weer vliegend exemplaar. Echter met de volgende wijzigingen:
Veel meer lijm :wink:
In iedere vleugelhelft een servo voor ailleron aansturing
Hacker B20-15L met 4:1 vertraging en 9*6 prop 8*KR600 als aandrijving (oude aandrijving inclusief regelaar was door de crash gesneuveld)
Tevens had ik voor de crash de ietwat scherpe neuslijst afgerond om het stall-gedrag iets vriendelijker te maken.
Concreet:
De op de tekening uitgevoerde ailleron constructie is sterk af te raden. Daarom: Investeer in twee servo’s in iedere vleugelhelft een (scheelt nauwelijks in gewicht).
Rond neuslijst iets af
350+BB acrodrive vliegt redelijk/matig, Hacker vliegt zeer goed (echter $$$$)
De neuslijst van de vleugel is door de constructie erg scherp, om het stall-gedrag iets vriendelijker te maken heb ik deze iets afgerond
Note: Het vliegtuig wordt graag met wat snelheid (en dus vermogen) gevlogen.
mvgr Fred