suchoi su 31

• Topicstarter Topicstarter sid
  • Startdatum Startdatum
S

sid

Guest
Halo iedereen , ben nieuw op dit forum en had graag geweten of er iemand ervaring heeft met de suchoi su 31 van simprop ivm aandrijving en batterijen :?:[/b]

re

Hoi, sid ik heb zon suchoi su 31 van simprop Gehad
mijn aandrijving was een Simprop Powerdrive 350+. Accu 8*500 AR.
Vermogen genoeg mes kant geen probleem tot ik vluter kreeg.
Dat was einde model.
De aan drijving die simprop voor schrijft vliegt het niet
de acrodrive 350+ heb ik wel geprobeerd maar geen succes.
Maar met een powerdrive 350+ vliegt het prima
Als je er maar rustig mee vliegt.
Ik vlieg nu met de zelfde aandrijving in een Crazy sparrow.
Let wel op het trekt zon beetje 8 ampère
Powerdrive 350+ bestaat uit speed 300 6v. 5:1, prop apc 8*6.
Ik hoop dat ik je zo genoeg geholpen heb.
Groeten wim

is die sukhoi die mooie maar verschrikkelijk dure parkflyer ?
heb ik ook mee in mijn handen gestaan, zeer mooi toestel allen de prijs vond ik van den zotte.

Bedankt voor de snelle reactie.

Wim die fluter waar je van spreekt was dat op de aillerons of op het hoogteroer ??

Is een speed 300 beter dan een 280bb :?:

Gerard ,deze suchoi heb ik gekocht als einde reeks model en dus een flinke korting op gehad zodat hij nog betaalbaar was

Speed 300 is niet beter of slechter; het is gewoon een andere motor met andere karakteristieken. Een 280BB gaat pas nuttig vermogen oafgeven op 9-12 cellen. dat betekent dat je al die cellen wel kwijt moet kunnen en ook mee moet dragen. een Speed 300 heeft minder wikkelingen en ook minder "ijzer". dit betekent dat het vermogen dat maximaal uit dit motortje te persen is kleiner is dan dat wat je uit een speed 280 kunt krijgen maar dat het in een klein kistje met minder cellen wel meer vermogen afgeeft dan een 280BB. bovendien is de motor lichter.....
Wel in de gaten houden: De speed 300 heeft een verrassend hoog rendement maar een kleine bandbreedte. dit wil zeggen dat voor een beetje acceptabel rendement met een 1:5 vertraging eigenlijk alleen de 8x6 en de 9x4,7 prop inzetbaar zijn. Beste effect dan bovendien op 6 of 7 cellen. ( 8 cellen levert maar weinig extra nuttig vermogen; wel veel meer warmte....)

Hallo Sid,

De Sukhoi SU 31 is een leuk model, echter ik heb hier een aantal (noodzakelijke) veranderingen op aangebracht. Initieel vloog ik heb met een acrodrive 350+BB, matig/redelijk vermogen (9*6 prop) 8*KR600. Het vermogen hield niet over maar was toch ruim voldoende om met een ailleron flutter het vliegtuig te laten crashen :( .

Een bijna onbegonnen (her) assemblage van de Sukhoi (puzzel niveau gevorderden) resulteerde in een weer vliegend exemplaar. Echter met de volgende wijzigingen:

Veel meer lijm :wink:
In iedere vleugelhelft een servo voor ailleron aansturing
Hacker B20-15L met 4:1 vertraging en 9*6 prop 8*KR600 als aandrijving (oude aandrijving inclusief regelaar was door de crash gesneuveld)

Tevens had ik voor de crash de ietwat scherpe neuslijst afgerond om het stall-gedrag iets vriendelijker te maken.

Concreet:

De op de tekening uitgevoerde ailleron constructie is sterk af te raden. Daarom: Investeer in twee servo’s in iedere vleugelhelft een (scheelt nauwelijks in gewicht).
Rond neuslijst iets af
350+BB acrodrive vliegt redelijk/matig, Hacker vliegt zeer goed (echter $$$$)
De neuslijst van de vleugel is door de constructie erg scherp, om het stall-gedrag iets vriendelijker te maken heb ik deze iets afgerond

Note: Het vliegtuig wordt graag met wat snelheid (en dus vermogen) gevlogen.

mvgr Fred

:) Bedankt voor jullie antwoorden , ben al veel dichter tot een goed slagen van een nieuw toestel , zag het eigenlijk ook niet zitten om die originele ailleronsturing zoals op het plan te gebruiken.

Ga eens nadenken over de aankoop van zo'n brussless motor , mischien op de beurs in Dortmund

Welk type van 8 * 6 schroef heeft het beste resultaat bij jullie :?: er bestaan zoveel soorten van merken en type's

re

Hoi, sid ik had ook ailleron flutter net zo als fred f
Alleen mijn Sukhoi was niet meer te repareren.
De prop die ik veel gebruik is apc.
Arjen ik gebruik een cel meer dus 8 om in het begin een beetje te kunnen sparen.
En vol gas kan een crazy sparrow niet echt tegen.
Met de Powerdrive 350+. die ik gebruik .

groeten wim

Back