Suggestie voor een 'kofferbak' Zagi-achtig EPP flying wing

Ik was mijn antwoord nog aan het aanpassen terwijl Billy en Micha al weer antwoorden. Hopelijk is het nog te volgen.
Ik zie dat Billy en ik elkaar aardig aanvullen.
Mischien halen we wat termen door elkaar. verhaal klopt wel.

Harold,

Je uitleg is duidelijk en klopt ook net als die van Billy. Twee manieren van uitleggen dus het zou voor iedereen te volgen moeten zijn.
Eén kleine aanvulling, je kan een elektromotor op twee manieren timen.
De eertse is op maximaal rendament. Dat moet je proefondervindelijk doen iets verdraaien en proberen net zo lang totdat je het maximale hebt gevonden. Het nadeel hiervan is dat het stroomverbruik dan wat hoger is.
De tweede manier is timen op minimale stroom opname. Dat gaat op dezelfde manier. Het nadeel hiervan is dat het rendament wat lager is.
Voor het vliegen zal je meestal voor het timen op maximaal rendament kiezen denk ik.

Ging toch over EPP-kisten????????????????????/

Discussie over versleten motoren is ook leuk maar het ging over EPP-kisten, in den beginne.

Waar haal je EPP-platen en welke dichtheid is geschikt voor een Zagi-achtig ontwerp?

De Carbon Falcon is inderdaad leuk ( heb 'm ook) maar is helaas een windkracht 2 vleugeltje en dat is wat beperkt vliegen hier aan de kust...
Heb sinds korty een Pocket Combat Wing van www.edgerc.com en dat is de leukste wing in tijden...
Slechts 50 cm, vliegt met windkracht 3/4 strak op een klein 2 ampere GWS motortje en dat voor 25 minuten op 2 Kokams of E-Tecs :)
De verzendkosten worden nu goedgemaakt door de lage dollarkoers...

Een aanrader!! En EPP, dat crasht niet maar stuitert :)

Peter

Kokam is een van de eerste merken (Z-Korea),die voor de modelvliegers geschikte lipo,s maakt. Voor meer informatie zie enkele topics op pg 2 van de electroforum index.

hey ik breng er hopelijk weer wat leven in maat ik mijn vlying v omgobouwd
ik heb er een slowmo motor in enn een 3s1p 350 mah lipo paket in en hij gaan indoor PRIMA
als het moet wat harder of langzaam

afb2703.jpg

zoo weer een nieuwe :oops: :lol: :oops: :lol:
men 4e al :oops:

Back