M
Micha
Guest
Hoi Hans,
Klinkt als een accu probleem. Heb je je accu’s eerst geformatteerd (16 uur op C/10)? De meeste NiMH accu’s komen pas na een aantal keer cyclen op sterkte, ze doen het het best warm van de lader. Loopt de vertraging soepel? De panasonics ken ik niet ik vlieg met Sanyo Twicell. Van deze accu’s is bekend dat ze iets meer stroom kunnen leveren als andere AAA NiMH-accu’s.
Ik denk dat na een aantal keer cyclen de accu prestaties nog wel vooruit gaan. Eerst de accu’s goed laten afkoelen alvorens deze weer te laden.
Bij windkracht vijf vlieg ik hem met 8 x 650 NiCad AA accu’s het voltage en stroom zijn dan hoger, tevens zijn deze accu’s veel zwaarder (+ 75 gr) dan de aanbevolen 7 NiMH AAA accu, hierdoor nemen vleugelbelasting en vliegsnelheid toe. Tevens heb ik bij veel wind het zwaartepunt iets verder naar voren. Wel moet ik met veel wind constant volgas geven waardoor de vluchtduur rond de 5 min ligt.
Klinkt als een accu probleem. Heb je je accu’s eerst geformatteerd (16 uur op C/10)? De meeste NiMH accu’s komen pas na een aantal keer cyclen op sterkte, ze doen het het best warm van de lader. Loopt de vertraging soepel? De panasonics ken ik niet ik vlieg met Sanyo Twicell. Van deze accu’s is bekend dat ze iets meer stroom kunnen leveren als andere AAA NiMH-accu’s.
Ik denk dat na een aantal keer cyclen de accu prestaties nog wel vooruit gaan. Eerst de accu’s goed laten afkoelen alvorens deze weer te laden.
Bij windkracht vijf vlieg ik hem met 8 x 650 NiCad AA accu’s het voltage en stroom zijn dan hoger, tevens zijn deze accu’s veel zwaarder (+ 75 gr) dan de aanbevolen 7 NiMH AAA accu, hierdoor nemen vleugelbelasting en vliegsnelheid toe. Tevens heb ik bij veel wind het zwaartepunt iets verder naar voren. Wel moet ik met veel wind constant volgas geven waardoor de vluchtduur rond de 5 min ligt.