Suggesties voor een volgend schaalmodel wat niet saai is

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Je tojeiro heeft ook een hoge romp, onder de vorm van de cockpit die gigantisch is bij een tojeiro.
Is een beetje logisch he, bij meskant dient je romp als vleugel dus die mag best wel wat zijdelings oppervlak hebben

maar ok, we dwalen af

Is een Dalotel niets wat aan je vlieg eisen voldoet?
Dalotel%20DM-165.jpg

dalotel.jpg

waarom wil je eigenlijk geen warbird, hezik?

anders had je ook nog voor een focke wulf kunnen gaan, schijnt heel erg strak te vliegen :wink:

Pitts S12, laatste model van meneer Pitts. Staat ook nog op mijn verlanglijstje. En jep, ik heb er een tekening van, al is die niet helemaal schaal, maar wel schaal te maken denk ik....(romp is langer, kan trouwens mooi een mvvs 35 op :))

338363.jpg

505996.jpg

Lj23013.jpg

Een erg mooi ding vind ik zelf!

prachtige kist
ik zou twijfelen tussen deze of een lancair maar met die pitts kun je meer kunstvluchten doen dus...

Arvid zei:

Scherp, Arvid, en je hebt gelijk.. ik had dan ook moeten zeggen dat naast de pits tweedekkers geen interesse hebben ;)

De Tojeiro heeft in mijn ogen geen hoge romprug. Met romprug bedoel ik dan de bovenzijde van de romp voor het kielvlak. Ik heb er hier 2 liggen, dus ik weet hoe hoog die rug is. Niet hoog. Laat ik het anders proberen uit te leggen; ik heb graag een kielvlak wat ongeveer een keer zo hoog is als de romp waar hij op aansluit, als dat duidelijker is.

Die dalotel.. qua vliegeigenschappen mogelijk wel wat ik zoek (geen idee, ding nooit zien vliegen) maar vind 'm niet mooi.

Die pitssen.. damn.. lastig.. keuzes keuzes.. ik vind ze inderdaad ook erg mooi.

Voor de mensen waar ik van zeg 'die vind ik niet mooi'; vat het niet verkeerd op; ik ben erg blij dat er suggesties gedaan worden!

Oei.. die is ook mooi ... dat is zeker ook een idee.. zuiver naar de vormen kijkend, ook wel iets wat bij het vlieggedrag past wat ik wil.. en qua cockpitopbouw vind ik die weer mooier dan de lancair..

Bob Polhuis zei:
Wellicht is de ZLIN 50 SL een idee ?

Hezik zei:
Oei.. die is ook mooi ... dat is zeker ook een idee.. zuiver naar de vormen kijkend, ook wel iets wat bij het vlieggedrag past wat ik wil.. en qua cockpitopbouw vind ik die weer mooier dan de lancair..

Plus een ware Zlin-kenner op het forum - altijd handig voor info :wink:

Zo'n dubbeldekker is zeker mooi, waarschijnlijk dan alleen met een ander kleurenschema :wink:

Christiaan,

Denk dat je gelijk hebt. Die Python is ten andere een S12 met een sterkere motor. Voor de rest is er fysisch weinig verschil buiten het feit dat hij waarschijnlijk versterkt is om die sterkere motor te ontvangen en nu terug :ontopic:

Stevo

Ik begin toch wel heel sterk naar die ZLIN toe te neigen.. vind 'm eigenlijk nog mooier dan de Lancair.. zijn daar ook tekeningen van te krijgen?

Stevo zei:
Hezik,
Kijk eens op onderstaande site, een Zlin in het gamma alsook een Lancair.
http://www.airworld.online.de/Englisch/Index.htm
Stevo

Die lui hebben hele mooie toestellen, dat zeker, maar ik wil 'm zelf helemaal bouwen, dus geen rom waar de klinknagels al in staan, bijvoorbeeld.. daarnaast is dat toestel (de ZLIN) mij te groot, ik MOET het onder de 2m houden ivm. vervoer.. Ik zit zelf toch richting een .60 size kist te denken..

hezik zei:
Ik vraag me af of een decathlon uberhaupt wel een beetje wil meskanten?

Geen enkel probleem, met voldoende vermogen is ie fully-aerobatic en zeker niet saai :yes: Het enige probleem blijft dat je 'm lelijk vindt, verder voldoet ie toch écht aan al je eisen als ik het zo lees.... :roll:

Grt.

Back