Sunny Bird Lenger

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Huibert, 12 sep 2018.

  1. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Heb een foto gezien van de Elfe p2 in geel met grote blanke vlakken en eigenlijk wilde ik dat als voorbeeld gebruiken.
     
  2. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Afgelopen week de laatste delen in de koverall gezet ben hier erg blij mee. Vooral de aansluiting tussen de romp en kielvlak is goed gelukt, wilde dit eruit laten zien als bij een epoxy romp. En vandaag de romp compleet kunnen lakken en de vleugel-delen aan een kant. De gebruikte lak is lichtjes aangekleurd met witte kleurstof, slim was dit niet om al bij de eerste laag te doen. Bij het kielvlak zitten nu wat vlekken omdat de lak hier wat door de folie is gezakt, bij niet gekleurde lak was dit niet zichtbaar geweest:koud:.

    Aansluiting romp-kielvlak (matig zichtbaar)
    [​IMG]IMG_20190509_192751 by

    Romp en de rest.
    [​IMG]IMG_20190511_202109 by

    [​IMG]IMG_20190511_202121 by
     
    Hajo.M vindt dit leuk.
  3. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Ik vind em erg mooi Huibert en het ziet er allemaal super strak uit. Hij is nu ook zo'n beetje klaar gok ik zo, dus tijd voor maiden in een week of 2?!
     
  4. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Dank je. Twee week weet ik niet of ik dat red, is nog veel verfwerk en de vleugel kan ik maar een kant tegelijk doen. Hoop wel dat de 1 juni haalbaar is want dan is ons veld weer beschikbaar:thumbsup: (einde broedseizoen).
     
  5. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Ben nu bijna zover dat de rc ingebouwd kan gaan worden. Roeren zijn afgehangen en scharnieren geborgd, moet nu nog een kant van de vleugel blank aflakken, wordt vanavond gedaan. Romp en stabilo zijn al wel helemaal afgelakt, straks maar beginnen met de stuurkabels maken en de ontvanger bevestigen.
    Plaatjes van de huidige stand,
    [​IMG]IMG_20190523_211412 by

    [​IMG]IMG_20190523_211424 by
     
    aurectar, ISOLA2 en Hajo.M vinden dit leuk.
  6. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Lelystad
    Dat is een mooi klusje geweest het ziet er goed uit.
    Zal er mooi uit zien in de lucht.
    Het beeld is geweldig.
    Ik vloog hem afgelopen woensdag bijna kapot.
    In een rechterbocht voor de landing te weinig snelheid en hij viel weg over rechts.
    Met veel gelukt (sterke motor) en een paar hartverzakkingen langs de kant kreeg ik hem weer onder controle.
    Voor jou schiet de maiden al op succes met het afwerken.
     
  7. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Dank je, en vanaf een meter ziet hij er erg goed uit(mijn schilderkunst kent zijn beperkingen:koud:). Streven is dat hij komend weekend vliegklaar is, zou moeten lukken. En doe je wel voorzichtig met die van jou, zou zonde zijn om al te moeten gaan repareren.
     
    Helitony vindt dit leuk.
  8. Hajo.M

    Hajo.M

    Lid geworden:
    1 nov 2015
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Stadskanaal
    Hij is prachtig Huibert, complimenten..
     
    Huibert vindt dit leuk.
  9. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    De bouw is nu bijna klaar, flapservo's zitten nu compleet gemonteerd incl. de stuurstangen. Alle bekabeling is ook gemaakt en voorzien van de stekkers, laatste wat nog gedaan moet worden is het vastschroeven van de servo luikjes en de aansturing tussen rolroerservo's en rolroeren:banana:
    Dan komt voor mij de grote uitdaging van het programmeren van de Wingstabi ontvanger, ben niet zo'n held met programmeren.

    Laatste plaatjes,
    [​IMG]IMG_20190526_200337 by

    [​IMG]IMG_20190526_212807 by

    Op naar de maiden:yes:
     
    Berrie, Q Brand en Hajo.M vinden dit leuk.
  10. Hajo.M

    Hajo.M

    Lid geworden:
    1 nov 2015
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Stadskanaal
    Top, Suc6 met de maiden....prachtige zwever heb je nu..
     
  11. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Dank je
     
  12. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Ik wacht nog even op het eind plaatje Huibert voor ik je feliciteer ;-).
     
  13. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Druk bezig geweest afgelopen dagen en de allerlaatste punten afgewerkt. Ook is het model nu uitgewogen maar de bespanning heeft een slechte invloed op het totaal gewicht en balans gehad, resultaat is een vlieggewicht van rond de 3,5 kg. dit is ook veroorzaakt door de klomp lood welke nodig is om in balans te komen. De ontvanger is voor het grootste deel geprogrammeert, alles werkt nu, enige wat ik nog moet uitvogelen is hoe ik de vliegstanden werkend kan krijgen. Omdat ik dit eerst wil uitzoeken gaat hij morgen helaas nog niet de lucht in, nog even geduld dus.
     
    Berrie vindt dit leuk.
  14. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Ben ook altijd verbaast hoeveel gewicht de bekleding aan een model toevoegt , vooral achter zorgen richting en stabilo bij het bekleden voor verstoring van je berekeningen :hammer:
     
  15. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Tis een hoop extra werk en kopzorgen over krom trekken e.d. maar Japans spanpapier scheelt je de helft voor een volgende keer.

    Maar goed, met 3,5kg en zulke enorme vleugels ga je nog steeds prachtig sierlijk en performant door de lucht. :beer:
     
  16. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Ben wel blij met de koverall, is mooi om te zien maar papier zie ik echt niet zitten:koud: Nu zijn de allerlaatste dingen gedaan en is hij helemaal vliegklaar. Heb nu drie vliegstanden er in staan, thermiek/ normaal en speed. De motor en regelaar ook ingesteld en getest, stroomverbruik met een verse accu piekt aan 42 Ampere en daalt dan naar ruim 41 Ampere, ruim binnen de specs. Met geschikt weer gaat hij maandagavond de lucht in.
     
  17. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Succes Huibert, en kan je al een af-foto showen? Super benieuwd naar het eindresultaat. Met Koverall is echt heel mooi idd!

    Succes met maiden. Hopelijk mooi weer, want regen op komst!

    Groet Q
     
  18. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Nog geen compleet foto helaas, heeft alleen binnen in elkaar gezeten, niet geschikt voor totaal plaatjes. Zal morgen voor de eerste vlucht wat foto's maken, hopelijk lukt dan een filmpje ook nog
     
  19. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Lelystad
    Succes morgen met de maiden.
    Je zult genieten van het mooie vliegbeeld (en hopelijk wij van de mooie foto's)
     
  20. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Daar gaan mijn zoon en ik ons best voor doen :banana:
     
    Q Brand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina