SUPER beginners heli :-)

• Topicstarter Topicstarter clubfm
  • Startdatum Startdatum
maare waar kun je die simpele heli nou kopen (die ene die je door meer of mider gas kan sturen) ???

ik kan wel wat onderdelen gebruiken van dat ding. ik probeer namelijk een makkelijke (LMH style) zelfbouw heli te ontwikkelen, en ik kan wel een paar onderdelen gebruiken...

Heb je deze wel eens gezien:
photo-df3-FunBoy2.jpg

http://www.rctoys.com/draganflyer4.php?GTSE=goog&GTKW=dragon helicopter
Supermakkelijk vliegen en zeer professioneel....... prijsje

-Michel

Weuh... dat E30 ding is dus geen basis voor een 'echte' heli he... geen swashplate, geen pitchverstelling, geen gyro, eigenlijk alleen een motortje, prop en een 1-kanaals ontvanger... lekkere basis voor een heli ;).
De Dragan flyer is een grapzaam ding maar nog steeds niet echt een heli, omdattie niet 1 maar 4 hoofdrotors heeft. Cyclic leer je zo wel sturen, maar als je nooit aan een staart heb hoeven denken kan je eerste vlucht met een heli je een beetje verassen...

Ik ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld...

Ton.

Mozzie Rulez!

Nou Ton, dan verkijk je je toch een beetje. Er zit wel een Gyro in en verder heb je hebt complete controle over de Yaw, Pitch en Roll. Daarnaast heeft hij wel een 4 kanaals ontvanger.

Zeer vernuftig dingetje hoor die Dragonfly, je moet het linkje maar eens volgen en die filmpjes zien (en er zijn nog meer coole speeltjes). Erg grappig allemaal. :)

Groetjes Michel.

photo-df3-onwhite.jpg

Linkje: http://www.rctoys.com/draganflyer4.php

Of als je echt profi wilt gaan met dit gekke ding.
De profi versie:
photo-dfxp-DFXP3.jpg

Ook een profi prijsje, 5000 $ Koekoek :hammer:

Ook met die DraganFlyer vlieg je niet zomaar weg. Ook daarmee een weg te bewandelen van: hoveren, hoveren, hoveren, "tail"in, "tail"out, etc.

En voor het geld heb je een aardige Piccolo

Maar vliegt wel perfect, Ik heb Jurgen Heilig hiermee enkele demo's zien geven op zaterdag tijdens de interex.

Nog een gek ding gevonden! Lijkt wel wat op die tribelle maar dan toch meer heli.
De Hoverfly :D weg met al die gammele swashplateshit
s_hoverFlyShado.jpg

Meer info

Dit zal idd wel beter zijn dan swashplates, aangezien alle zichzelf respecterende helikoperbouwers zo'n ding in hun assortiment hebben. NOT! ;)

Ton

ben met iemand in onderhandeling voor een eco picollo, met standaard piccoboard.
dan zal ik eens mijn eigen ervaringen opdoen en daarover vertellen :)

Ha Gerard,

Ben bang dat ik jouw reactie al weet.

Vraag maar eens aan John en Frank, hebben beide enigzins ervaring met zowel Hoverfly als Eco Picolo.

Groetjes,

Rick

Zo....ik ben net weer geland met de Humming Bird. Kan ik even kijken of jullie al uitgediscussieerd zijn over een goede en goedkope heli :wink:

Hoe was het ook al weer, Humming Bird van Century, met dubbele regelaar, met servo´s, met onvanger, met kristal, met gyro (allemaal nieuw) voor € 200,- en het vliegt ook nog heel goed? :D (Wiggerich, Unna, Dld)

Gewoon blijven discussieren over prijs kwaliteit enzo, maak ik nog even een vluchtje, want ik heb het dressoir al een tijdje niet geraakt :wink:

Voor het geval jullie ook willen: http://www.centuryheli.com/products/helikits/cn1020_hummingbird/index.htm

Vraagje wat zou jij nemen een fun piccolo die 100€ meer kost maar die je later kunt upgrade om wat meer te "stunten"
Of de humming bird Waarvan ik eigelijk niets af weet van upgrades enzo.

kortom wat zou je nemen een humming bird of een piccolo?

humming bird, ik vindt het best een aardige heli en er valt vast wel wat uit te wisselen met een picolo

jammer dat de dichtbijzijnde modelbouwwinkels er geen onderdelen voor leveren

En kwa vliegen zelf is de picollo veel beter of minder snel stuk?
en waar woon je ergens mischien?

mvg,

Back