Ach, wat zal ik nu weer eens zeggen.
Ik heb gisteren voor BosModelAir de derde Decathlon gekocht
Deze Super Decathlon is van een "oom" geweest die er ongeveer een half jaar mee gevlogen heeft en hij had deze kist ook 2de hands gekocht.
De motorisering bestaat uit een MVVS 35cc dus voldoende vermogen aan boord om aerobatics mee te doen.
De kist heb ik vliegklaar overgenomen, ontvanger erin en ik zou er mee moeten kunnen vliegen.
Hier wat foto`s toen ie voor het eerst op ons veld kwam:
En hier in vergelijking met onze Decathlon van Phoenix:
De Super Decathlon heeft een spanwijdte van 2430mm en een vlieggewicht van +/- 6.5 - 7 kg.
De kist vliegt goed, Super Decathlon 2min 15sec / 5.5mb (hier een van de eerste vluchten van m`n "oom" met een nog niet goed afgestelde 26cc motor).
Op alle foto`s hierboven vloog deze kist nog met een 26cc, mijn "oom" heeft er een 35cc erin gezet.
Dat nodigd meteen uit om er een aantal dingen tzt aan te veranderen.
De motor hangt nu namenlijk iets te laag tov de kap zodat de spinner niet echt mooi aansluit, dus de motor maar iets "verhogen".
Verder mogen er nog wat kleine aanpassingen gemaakt worden.
Waarschijnlijk gebeurd dit staps gewijs, eerst maar eens lekker vliegen
Ik zal vandaag of morgen eens wat "actuale" foto`s plaatsen.
Ik heb gisteren voor BosModelAir de derde Decathlon gekocht

Deze Super Decathlon is van een "oom" geweest die er ongeveer een half jaar mee gevlogen heeft en hij had deze kist ook 2de hands gekocht.
De motorisering bestaat uit een MVVS 35cc dus voldoende vermogen aan boord om aerobatics mee te doen.
De kist heb ik vliegklaar overgenomen, ontvanger erin en ik zou er mee moeten kunnen vliegen.
Hier wat foto`s toen ie voor het eerst op ons veld kwam:

En hier in vergelijking met onze Decathlon van Phoenix:

De Super Decathlon heeft een spanwijdte van 2430mm en een vlieggewicht van +/- 6.5 - 7 kg.
De kist vliegt goed, Super Decathlon 2min 15sec / 5.5mb (hier een van de eerste vluchten van m`n "oom" met een nog niet goed afgestelde 26cc motor).
Op alle foto`s hierboven vloog deze kist nog met een 26cc, mijn "oom" heeft er een 35cc erin gezet.
Dat nodigd meteen uit om er een aantal dingen tzt aan te veranderen.
De motor hangt nu namenlijk iets te laag tov de kap zodat de spinner niet echt mooi aansluit, dus de motor maar iets "verhogen".
Verder mogen er nog wat kleine aanpassingen gemaakt worden.
Waarschijnlijk gebeurd dit staps gewijs, eerst maar eens lekker vliegen

Ik zal vandaag of morgen eens wat "actuale" foto`s plaatsen.
Laatst bewerkt: