super decathlon dynaflite

motor draait, pakt goed op, toerental nog niet kunnen meten

maar telkens ik op ongeveer 80% gas zit verslikt hij zich altijd...

kan de oorzaak zijn dat die schroef mss wat te groot is?

de maiden is geweest, net zoals de eerste crash...
motor stilgevallen op een verkeerd moment in de verkeerde richting, terugdraaien ging niet meer en net over de zichtbare grens graan de vlakke aarde binnen...

schade: motorschot gebroken
onderkant buik eruit( niet veel herstelwerk aan)
wielkapjes gescheurd
vleugelstrut aan 1kant stukje uit.

de meeste schade is dus het motorspant.

nu de tunnel vliegt er nu toch uit, ik zal met het standaard potje wel vliegen(lawaai viel mee)
zo kan ik mijn tank ook mooi in de midden plaatsen en hoger. zodat de tank verder goed gepositioneerd is.
reden van het stilvallen weet ik niet... was op net iets meer dan halfgas...

P1010158.JPG

P1010159.JPG

P1010160.JPG

P1010163.JPG

P1010165.JPG

P1010166.JPG

P1010167.JPG

het stofwolkje

P1010169.JPG

P1010170.JPG

hoe kan ik een 3blad prop bepalen??
nu zit er een 21x8prop 2blad op. dit lijkt me wat te zwaar en is ook de uiterste maat.
een 19x10/ 20x10 wordt het meest gebruikt zie ik...(dus moest iemand nog zoiets liggen hebben) een 18x10 3blad kan ik ook aan geraken... maar wat datd it zou geven weet ik dus ook niet.

romp even opengemaakt en alles eruit gesmeten. is in een mooie box terug goed te herstellen. de tank ga ik toch een 4/5tal cm omhoog kunnen plaatsen, enkel het motorspant zal wat meer paswerk vergen.

vandaag stond hij terug op het veld. nu regende het en waaide het verschrikkelijk. dan besloten om niet te vliegen maar toch eens de motor starten.

Ik heb nu een buisje gezet met luchtslangetje op de carbu( gezien hier op het forum) en ik heb er een 3w kelk op geplaatst nu.
er staat een lichtere prop op menz 20x10 prop

nu kregen we de motor totaal niet in gang.
eerder had ik hier ook wat problemen mee, wanneer ik met een pipet benzine in de carbu spoot dan startte hij zonder probleem.
maar nu met die kelk kan ik dit niet. hij zuigt gewoonweg geen benzine aan.
de bougi er eens uit gehaald en de starter erop en iiddd geen druppeltje benzine kwam eruit.

dus het probleem zit hem in de carbu denk ik...
wat kan ik hieraan doen?
groeten Chris

Ik vind die 20x10 nog aan de zware kant. Ik zou eens beginnen met 19x10 dat staat op mijn mvvs ook en die maakt daar 7000 toeren mee. Vergeet niet dat een 19x10 menz te verglijken is met een 20x10 mejslik kwa belasting.

idd maar eerst moet ik hhem terug aan de praat krijgen. het is trouwens geen menz het is eentje van ROTO zelf ( die stempel staat er toch op)

de carbu eraf en eens uitspoelen met benzine?

hij zuigt gewoonweg geen benzine aan.
de bougi er eens uit gehaald en de starter erop en iiddd geen druppeltje benzine kwam eruit.

dus het probleem zit hem in de carbu denk ik...
wat kan ik hieraan doen?
groeten Chris

Geen starter er op met de bougie er uit , kan je de ontsteking kosten .

En als het choke klepje uit messing een gaatje heeft moet je die even dicht solderen met een drupje tin.

Hij krijgt dan makkelijker benzine .

En zorgen dat in je benzinslang geen lucht zit maar vol met benzin is (dus ook altijd benzine in je tank laten)

Mvg Johan

hoe kan dit de onsteking kosten als die er niet op zit?

dat van die shoke heb ik ook al ergens gelezen alleen snap ik niet goed hoe of wat
...

ach bedoel je de shoke klep zelf, daar zit 1 gaatje in...

hier even wat foto's
zoals je ziet hangt er redelijk wat stof op ook. dit kan ik denk ik het best uitspoelen met benzine??

P1010186.JPG

P1010187.JPG

P1010188.JPG

P1010189.JPG

P1010190.JPG

Laatst bewerkt:
P1010189.JPG

Is dat 1 dichting of 2 die hier op ligt .

En dat gaatje in de chokeklep bedoel ik op foto 1

Schoon maken van buiten eerst als de membramen en deksels er weer op zitten , dan kan je hem met benzine afspoelen maar nooit met perslucht schoonblasen.

Mvg Johan

oke de boel is redelijk schoon gemaakt,
dit is 1 dichting.

tussen de carb en de motor zitten zo 2 bruinachtige gfk onderdelen.
tussen die onderdelen zaten er een soort velletjes die zijn er nu uit.
zie de foto's

P1010192.JPG

P1010191.JPG

met bijhorende "velletjes"

plotterwelt, moet daar 1 of 2 dichtingen op dan??
en weet er iemand waar ik deze kan verkrijgen?

groeten en alvast bedankt voor de hulp, de walbro ziet er terug als nieuw uit nu!

Kom net nog effe zien hier in uw draadje.Was een tijdje offline.
Jammer van de crash op uw eerste vlucht.Gelukkig is ie niet helemaal stuk want is toch een mooi vliegtuig waar je zo te zien toch heel wat werk aan hebt gehad.
Allé veel succes met de nieuwe vlucht.
Zo te zien op foto hebben jullie toch een zeer mooi veld.
Misschien kom ik nog lid van jullie club als dit zou kunnen :)
Bij ons hebben ze weer mais gezaaid. Zal weer leuk worden.
Mvg Wes.

plotterwelt, moet daar 1 of 2 dichtingen op dan??
en weet er iemand waar ik deze kan verkrijgen?

1 dichting per kant , en heel moeten die zijn anders trekt de carb. valse lucht en word het starten een probleem.

Dichtingen en membramen krijg je bij iedere werkplaats die tuingereedschap repareerd.

Typnummer van de wabro meenemen , vaak hebben ze die gewoon op voorraad en anders kunnen ze die binnen 3 dagen hebben .;)

Mvg Johan

oke bedankt ik ga morgen eens naar een groothandel in grasmachines en tuinmateriaal...

dus aan beide zeiden eentje steken. zou ik er ook eentje moeten steken tussen die 2 "gfk" spantjes??
ik neem gewoon de walbro mee dan zie ik direct of ie past

groeten

Tussen de GFK delen moet ook een dichting zijn , deze zal je wel zelf moeten maken uit een pakkingspapier .

Die Gfk delen zijn wel extra voor deze motor gemaakt .

Mvg Johan

oke bedankt, dat "pakkingspapier kan ik daar ook wel vinden dan...?
ik heb hier zoiets liggen maar die is 1mm dik, hetgene die ik nodig heb is veel dunner

thanks

Back