Super Reaper restauratie

Aangezien ik onlangs de Super Reaper van Mick reeves ben gaan ophalen bij Berto ( waarvoor dank) , ben ik er maar eens aan begonnen..
Er moest nog heel wat gebeuren aan de kist..
Om te beginnen liet de folie hier en daar los, dus... alles afgehaald, en beginnen glassen.
Ook de canopy en de romp-rug verstevigd, en in de gewenste kleuren gespoten..

full

Ook de binnenkant van de romp gespoten met de 'graniet' effect lak..

full

Dan maar eens gaan kijken voor wat nieuwe hardware zoals koppelinkjes, servo's...

full

Ben nu nog druk bezig met de rest van de romp te glassen...

Ik ga wel eens moeten nadenken over de vleugel-verbinding, want deze ziet er niet al te robuust uit...

Ik weet nog niet of ik de TJT, of de K80 erop ga plaatsen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens aan daar is al werk verzet.
Helemaal goed.

En ja, die vleugelverbinding leek mij ook een beetje "zwakjes".

Veel plezier ermee en we gaan het volgen.

Grt,
Berto.

:Dleuk dat er toekomst in zit:yes:volgens mij heeft hij zo altijd gevlogen hoor met die vleuhel verbinding

gr

Ja, is nog veel aan te doen, maar bouw wel graag, dus dat komt wel goed :) . Remklepje onderaan zal ik niet gaan gebruiken denk ik, maar zal daar nog eens over denken. Vraag me ook af, of ik de canards alleen voor hoogte ga gebruiken, of ook laat mee bewegen met de ailerons...

Nog een vraagje, raden jullie mij aan om een powerbox schakelaar te gebruiken? Enzo ja, is dit voldoende?
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=57734

Laatst bewerkt:
Barry,

ziet er goed uit ! Idd nog wel wat werk aan maar als je dat graag doet, dan komt dat wel in orde.

Persoonlijk vind ik wel dat je zo'n schakelaar moet nemen. En dan met 2 batterij pakketten.

Ik weet dat iedereen anders denkt en er misschien zelfs een discussie ontstaat (wat niet moet eigenlijk) maar het is een zekerheid die misschien een bepaalde klik in je hoofd geeft tijdens het vliegen !

Groetjes,

Davy

de carnards alleen op de hoogte gebruiken had ik als advies gekregen

gr

Beide zullen zeker goed werken.
Voordeel van de Emcotec is de uitlezing qua voltage, gebruikte heoveelheid Ma etc.

En 2x 1800 is zeker wel voldoende.

Canards zou ik zeker koppelen en niet gebruiken als meerollers.

En Anne zo komt je kissie toch nog goed terecht, weer iemand happy gemaakt.

Dan zal ik opteren voor dezelfde als van elievaart :D . Maar is nu nog niet echt nodig, nog een hoop ander werk te doen eerst :).
Zonet alvast een plaatje carbon van 2mm besteld, en 2lipo's..
Beetje bij beetje..

Vandaag al 1 vleugel ontdaan van de folie, wat een werk..Hier en daar hangt er nog een stukje aan, die er maar niet af wilt.. Vleugels zal ik toch folien denk ik, ipv glassen..

Nog een vraagje, welke plamuur gebruiken jullie om aan te brengen op de geglastte onderdelen? En waar kan ik die verkrijgen?

Grijze of witte spuitplamuur uit de doe het zelf zaak gebruik ik altijd.

Vandaag wat verder kunnen doen , en heb de vleugels al compleet af, bespannen, en servo's ingebouwd enzo..

Heb bij Jet Zubehor 3 nieuwe landingspoten besteld, van eurokit, zal wat mooier uitzien denk ik, en bijpassende jet wielen met alu velgen..

Probeer morgen wat foto's te plaatsen. :)

Back