Super Reaper restauratie

Vandaag wat verder gewerkt aan de romp.. En zelfde powerbox besteld als Elievaart,maar in het blauw :D.

Romp is bijna spuitklaar, van zodra ik tijd heb, neem ik wat foto's

he kheb nog een hoofdtank liggen die erbij hoort
of ga je met flessen werken naja khoor het wel
grtz

volgens mij wel ja hij past precies int achterste gedeelte
kzal morg ff kijken hoeveel liter kdenk wel 3l

grtz

Vandaag wat foto's genomen.. romp ligt momenteel te drogen op zolder. Vleugels zijn al bespannen( buiten ailerons).
En heb vandaag een van de vele pakjes ontvangen :D

full

full

Meer foto's komen een van dezer dagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Sukoi,

Soms heb je wel eens de indruk dat er gen eind aan het bestellen van de onderdelen komt. Dat heb ik wel tenminste.
Leuke kist en zo te zien vorder je al lekker.

gj

@ Gert-Jan, zeg wel, als ik de powerbox bestelde, besefte ik dat er nog lipo's nodig waren, enz... Vandaag nog nieuwe print ontvangen voor op de tjt..

Jep, klopt :D . De reaper is nu zogoed als klaar om te beginnen met de inbouw van servo's en motor enzo..Het eindresultaat ben ik niet zo tevreden over, maar achja, is mijn 1e kist die ik geglassed heb, hier en daar zie je nog wat glasweefsel die niet mooi 'opgevuld' is. Ook moeten de ailerons nog voorzien worden, van laagje groene oracover..

Zo staat hij er voor de moment bij:

full

full

Landingsgestel zit er ook al onder, nu nog de bevestiging van de canopy en achterste luik installeren..

Ik sta er steeds versteld van , als ik hem samen steek, wat een grote kist dit eigenlijk is.

Er is nog wat carbon plaat enzo onder weg, ook nog een stalen profiel voor de vleugel bevestiging.. De vleugelbevestiging is verstevigd, alleen moet ik nu nog iets vinden om de vleugels te 'verankeren' , als iemand daarover tips heeft, altijd welkom...

Alvast bedankt voor de leuke reacties :) . nu nog de tiptanks spuiten..

Nog een vraagje, is 3mm carbonstaaf sterk genoeg om voor aansturing van de ailerons te gebruiken? Is maar een goeie 10 cm, voelt toch stijf aan, maar wou het graag nog eens van jullie horen..
En is het voldoende dat ik gewoon de alu busjes met epoxy vastzet op de carbon staaf? Of moet deze nog op een of ander manier geborgd worden ook?

Ik heb het maar zo opgelost, 3mm carbon staaf, met op de uiteinden een alu huls ge-epoxied, alles mooi laten uitharden, en eenmaal droog, door elk hulsje een gaatje van 1mm geboord, en daardoor een ijzerstaafje van 1mm, om het geheel te borgen, zou moeten volstaan denk ik..

full

Sorry voor de wat onscherpe foto :) Vandaag ook de servo's voor de canards ingebouwd.

Vandaag even beziggehouden met wat electronica inbouwen enzo..
Nu heb ik de ontvanger redelijk dicht bij de powerbox zitten, kan dit kwaad? Ook de grondplaat is van carbon, maar verwacht niet dat dit invloed zal hebben op de ontvangst,of storing.. wat denken jullie?

full

Nop, de antennes moeten echt wel goed verwijderd liggen van het carbon.

Wat voor een merk ontvcanger is dat trouwens?

Back