Super Zoom 4D - Ervaringen/Tips/Opmerkingen?

Ik vind het wel een leuk kistje, zo'n Superzoom
Maar hoe kwetsbaar c.q. hoe degelijk is ie? Krijg je na verloop van tijd overal scheurtjes? wat kunnen die vleugels en het landingsgestel hebben na een stevige landing?

In de tabel erboven staan ook 11" props
Het is en blift een persoonlijke voorkeur, kistje zal met elke 10x4tot7 of 11x.... prop goed vliegen.
Bij deze vermogens gaat mijn voorkeur naar een stijvere prop, dus geen GWS slowfly
Een GWS HD heeft smaller blad (pakt minder lucht en de 11x7 heeft eigenlijk meer de spoed van een 11x5...
Rendement van de HD ligt erg hoog, de prop is stijver etc.......
Gek genoeg trekt de 11x7 HD haast niet meer stroom dan een 10x4.7 Slowfly maar je hebt wel meer "power"

Tsja, jij vliegt al langer he Peter. :p Dus ik luister gewoon naar wat je aanraad. Ik ga hoellein even vragen om de props te wisselen dan.

Helaas is niets totaal onverwoestbaar ;)
Uiteraard scheurt het EPP ook bij zware mishandeling, dat doet Elapor ook...

Dan maar even lijmen,niet met CA of epoxy,dan scheurt het namelijk weer naast de harde lijmnaad.
Bison heeft een kleurloze Bison Tix lijm, deze blijft flexibel!

Pjotrrr zei:
Helaas is niets totaal onverwoestbaar ;)
Uiteraard scheurt het EPP ook bij zware mishandeling, dat doet Elapor ook...

Dan maar even lijmen,niet met CA of epoxy,dan scheurt het namelijk weer naast de harde lijmnaad.
Bison heeft een kleurloze Bison Tix lijm, deze blijft flexibel!

en het landingsgestel; kan dat een beetje ontbering hebben?

Maar een beetje cartwheelen of op zn kont vallen kan ie wel hebben neem ik aan (De dingen die gebeuren bij je eerste lage hovers). :P

De props zijn veranderd, en ik heb mijn pa een briefje gegeven met de naam van die lijm. ;) Nu maar hopen dat ik dat ding op dortmund kan vinden, anders ben ik flink de sigaar. (Ik durf zoiso niet zomaar een andere uit te kiezen daar. :P)

De GWS props zijn bij Aircraftworld 60% goedkoper dan bij Hoellein.......

Anders is de Superzoom te bestellen bij www.lipoly.com tegen 8 euro verzenden.....

@Zambezi: landinggestel lijm je er ook zo weer in ;)
Een Shocky/Zoom landt je echter het mooiste in een harrier, dus wat gas er ophouden en veel up.

ow.. Ik was nog n beetje in de mail aant typen. :P Dan laat ik ze wel schrappen. En gelukkig toch nog een web adresje voor als et echt helemaal mis gaat in dortmund. :P Bedankt voor je hulp, Peter!

En een beetje vent pakt die superzoom bij zn nekvel, uit een korte hover. ;)

Dat is'm dus, HD staat voor Hyper Drive...
Linkje hierboven is de prop die ik bedoel.

mmm veel geld voor een stukje schuim; wat mij betreft te veel

volgens mij kan je voor 7 tientjes ook wel een Graupner Micro Showflyer vinden op de beurs straks en da's dan toch wel veel meer kist
(heeft ook wel een sterkere motor nodig om net zo te presteren als een Superzoom, maar toch)

Ja, maar die overleeft hoeveel crashes? NUL. :P En dat ding is nog loodzwaar ook, laatstaan foei lelijk gekleurd.

Back