Super Zoom 4D - Ervaringen/Tips/Opmerkingen?

Freakazoid zei:
Ja, maar die overleeft hoeveel crashes? NUL. :P En dat ding is nog loodzwaar ook, laatstaan foei lelijk gekleurd.

Graupner geeft 750 gram op en dat zal met een zwaardere uitrusting zijn dan wat ik voor ogen zou hebben
Ik denk dat ie 150 - 175 gram zwaarder zal zijn dan een Superzoom
Ik heb 'm in m'n handen gehad en hij zit vrij goed in elkaar; niet echt superkwetsbaar, vleugel uit een stuk bijvoorbeeld, i.t.t. bijvoorbeeld die mooie BMI-kistjes
Kleur is minder; 'ben ik met je eens, maar 't is wel apart!

Die EPP superzoom kan tenminste nog lekker stuiteren als je aant leren bent, en daar ging et om. :P Zon hout/folie frummeltje kan altijd nog. ;) Eerst leren 3D vliegen, dan pas mooie bakken kopen.

ik lees dit maar ik heb nog een axi 2218-20 ligen kan dat hier ook wel in?

een twinstar zie ik mezelf minder mee vliegen :$
en dan op een lipo 1500 oiden de rest uit de free;)

Pjotrrrr, is er al een lijst met shops beschikbaar van dortmund? Mamo Models komt ook, maar schijnbaar kunnen die mensen geen 2 superzooms meer in hun vervoermiddel krijgen. :roll: :mad:

Ze willen wel, maar ze kunnen geen hok betalen. Ze komen er wel show vliegen zeggen ze, maar hun autotje zit vol. Helaas pindakaas.

En de kans dat ik 2 van die superzooms tegenkom op die beurs, is denk ik vrij klein?

Andere jaren de ZoomZoom4D ook wel bij andere shops gezien, vrij goede kans dat je er een vindt....

De 2208/20 is een beetje vleesch nog visch motorke, niet echt op trekkracht of pure snelheid gewikkeld.
Niet geschikt voor 3D, leuk om een MPX Microjet/Funjet of Zagi van 500-700 gram mee aan te drijven.
Op 3slipo/14A met 6x4 prop: 450 gram thrust/ 100km/u pitchspeed.

http://www.flyingmodels.org/motortest/Link_e.htm

@ Freak,

Helaas reikt mijn helderziendheid nog niet zo ver dat ik je nu al over beursprijzen kan inlichten

Niet zo lopen editen, Peter. :P T wordt 1 grote puinhoop.

Maargoed: Ik dacht dat je mischien een fotografisch geheugen had van de vorige beurs ofzo? ;)

peter

7cellen 743Gr A20,6

en als je dan 10cellen rekent kom je op nog meer uit met grammen
de regelaar die er aan hangt is een 25A
dus opzig moet het kunnen toch?

Het KAN wel, motortje mag max 60 sec. op 15A belast worden:

http://www.modelmotors.cz/index.php?id=en&nc=produkty_vypis&kategorie=m_neodym_ac&id_rady=axi_22_sl&id_produktu=axi_2208_20_sl&nazev_rady=Series%20AXI%2022%20SILVER%20LINE&hmotnost_rady=(46%20-%2058%20g)

Met een 2212/34 of de Roxxy 2827/34 heb je echter op 3s/12A 100 gram meer trekkracht...

De 2208/20 is 1600 kV, dat is iets meer dan een Typhoon 6/3D (1500kV)
De Axi is echter wat zwaarder en kan meer Amps hebben.
Zambezi zoekt nog een motor voor de Funjet, misschien wil hij er wel Roxxy geld voor geven....

Maar jij vliegt al zo goed 3D dat je geen EPP demping meer nodig hebt ;)
Bouw lekker een 6mm Yak54 (evt. 10% vergroot)

Back