Supermarine S4 Spanw 1500mm

Daniel,

Welke en waar heb je die tekeningen van die freesmachine gekocht.

Grote plannen hoor ben reuze benieuwd, leuke linkjes ziet er grappig uit ook leuk dat er aardig wat interesse is in je kunstvlucht modellen.

Skyhigh,

je hebt gelijk, ik was te lui om het op te zoeken
Ja dacht al zoiets.

Mooi he die S6 had die eerst in gedachte en gaat er zeker ook komen.
Dus als je meer plaatjes hebt zet ze er maar bij.

Ton

Hallo Ton,
Wederom een bijzonder fraai project. Ook deze ga ik volgen.
Zodra je er mee afgerond bent....

Zal deze aloude bekende je ook vast aanspreken. Zijn niet veel modellen van ontwikkeld. Hint, hint, hint...
Air-Britain : Saunders Roe SR.A1
Aan de medelezertjes... Op YouTube staat ook een filmpje van deze bijzondere kist. (Noot... het net staat er tjok vol mee)

Electrofan geblazen of een echte jet?
Op Discovery onlangs een jet aangedreven Cambell Blue Bird K7 hydroplane model mèt model-turbine zien varen. Dat ging erg rap.
Groet Bas

Daniël,

Ja lijkt mij leuk om dat ook ooit een keer te bouwen.
Zou ook graag een keer de tekening willen bekijken, had toevallig vandaag een training van de nieuwe IGUS producten en jawel dat zijn de geleidingen en loopwagens die ook op de TRON-CNC bank zitten:mrgreen:.
Grappig:-D had het er ook over met de Duitse collega en vroeg of hij bekend was met een CNC systeem met IGUS geleidingen:rolleyes: en wat denk je kreeg de TRON-CNC link van hem:cool:. In de pauze even kijken op het forum of jij al gereageerd had en ja hoor daar stond ook jou link:mrgreen:.
Als je gaat bouwen ga ik je zeker volgen en wie weet kan ik nog iets voor je betekenen.

Bas,

Dank je leuk dat je meekijkt.
Ja de Saunders Roe spreek mij zeker aan en heb alles al dat ik tegen kwam al gedownload, als de meetings zo door blijven zetten gaat tie er zeker ooit komen. Heb de driezijde aanzichten al meer dan een jaar in cad staan in afwachting van het in 3D zetten maar ja wil af en toe een beetje te veel tegelijk.

Als je een Turbine hebt en je wil een kist bouwen heb ik nog wel een ontwerp voor je. Ger Kovacs heeft deze in aanbouw maar weet niet of die ooit gaat vliegen.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/watervliegen/41528-sharky-ontstaan-uit-de-north-star-3.html

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Daniël,

Ja lijkt mij leuk om dat ook ooit een keer te bouwen.
Zou ook graag een keer de tekening willen bekijken, had toevallig vandaag een training van de nieuwe IGUS producten en jawel dat zijn de geleidingen en loopwagens die ook op de TRON-CNC bank zitten:mrgreen:.
Grappig:-D had het er ook over met de Duitse collega en vroeg of hij bekend was met een CNC systeem met IGUS geleidingen:rolleyes: en wat denk je kreeg de TRON-CNC link van hem:cool:. In de pauze even kijken op het forum of jij al gereageerd had en ja hoor daar stond ook jou link:mrgreen:.
Als je gaat bouwen ga ik je zeker volgen en wie weet kan ik nog iets voor je betekenen.

Ton

Wat doe je voor werk dan, want als je contacten in met Igus hebt moet je ook wel in die wereld van CNC zitten. Ja wie weet kun je me daarmee wel ooit helpen ja en jezelf. Maar hoe doe je dat nu dan als je iets gefreesd moet hebben als je zelf geen CNC machine hebt want ik begrijp uit dat andere draadje dat je veel meer projecten hebt (hele mooie trouwens).

Mvg,

Daniel,

Ben Technisch Commercieel medewerker bij Elcee en heb dus elke dag te maken met de IGUS producten. Kijk maar even op de site Elcee: leidend in kennis, kwaliteit en service.

Heb wel 1-2 keer een vraag gekregen over IGUS gebruik in CNC machines maar dat is alles, verder meer machines voor industrieel gebruik.

Zelf wel eens aan gedacht een CNC machine te gaan bouwen maar dat was niet echt noodzakelijk omdat RBCkits al mijn freeswerk doet.

Is ook goedkoper dan een eigen machine bouwen want heb van andere topics de kosten gezien en dat loopt toch aardig op.

Heb dus verder geen kennis van CNC machines en ga dat lekker bij jou afkijken.

Ton

Wat doe je voor werk dan, want als je contacten in met Igus hebt moet je ook wel in die wereld van CNC zitten.

Niet noodzakelijk hoor, heb er ook soms mee te maken, ze doen ook veel cable slabs en slurven voor robots bijvoorbeeld. Ooit eens zitten bladeren in hun catalogus, lagerbusjes voor bijvoorbeeld een bigscale auto (ophanging) zitten ook standaard in hun assortiment.

Sterker nog, ik wist niet eens dat ze in CNC wereldje zaten (anders dan met kabelrupsen).

Nog wat aan tekeningen gedaan Ton?

in de fmt van deze maand zit nu ook een bouwplan van zo n vliegtuig weet niet of het de 4 is maar lijkt er iedergeval wel erg op

zag hem zo effe snal langs schieten :D

effe op hun site gekeken staat rechts in de hoek
F_2ea95e1795.jpg

Laatst bewerkt:
Rob,

Nee nog niet verder sterker nog ben door de Sunderland ook van alles aan het downloaden van 4 motorige vliegboten en natuurlijk een beginnetje gemaakt in Rhino.

Ga denk vanavond weer even wat doen aan de Meeuw.

Ton

Back