Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Oeps, yup ze zijn binnen, helemaal pefect! :thumbsup:
Ik ga denk ik wat doen met een oude paraplu, die pennen passen er perfect in.
Nogmaals bedankt, je hebt mijn project een stuk fraaier gemaakt zo. ;)

Ja ik zit eraan te denken om van ebay een LCD + Driver te kopen om in te bouwen ipv dit antieke scherm dat overigens 1 vastgelopen pixel heeft (knal blauw ook nog! :mad:) Maar ik weet nog niet goed welke ik nu et beste kan nemen. Liefst heb ik eigenlijk een 4:3 scherm van een goeie 7 of 8" maar die vind je tegenwoordig nietmeer, het is allemaal breedbeeld. Ik weet nog niet of dat er lekker uit gaat zien als ik et laat stretchen.

Tada:
8 inch 800x600 Resolution TFT LCD TV (AV+TV+VGA 3-in-1)
En als je daar toch aan het bestellen bent: de hitec servo's zijn er ook prima geprijsd, heb er net zelf paar besteld.

En ondertussen fröbelen we gewoon door natuurlijk. ;)

Ik heb het paneel nu zover dat hij werkt, het hele zaakje schakelt netjes in en uit wanneer ik dat wil. Et was wel even een pokken zooi om al die dingen aan te sluiten omdat er zoveel draden bij een komen op de schakelaar, maar et is toch gelukt. Zie hier het resultaat.

Het lege plekje is bestemd voor het nog steeds niet aangekomen recordertje dat ik 9 december besteld heb. Ik hoop echt dat het slechts een feestdagen strop heeft opgelopen, want als dat ding, ondanks verzekerde verzending, daadwerkelijk zoek is dan is dat mooi kl... want de meeste weten wel hoe ontzettend lang het kan duren voor een chinees wat gaat doen in zon geval. :roll:

Morgen op het programma: Svideo kabel van het scherm ontleden en er tulp stekkers aan zetten voor zowel AV1 (Live feed) als AV2 (Recorder). Misschien ook alvast even kijken hoe ik dat patch dienblad eraan kan hangen. Oh en een verloopje maken om de fatshark bril te voeden.

Remmen los!
smiley_pilot.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Tada:
8 inch 800x600 Resolution TFT LCD TV (AV+TV+VGA 3-in-1)
En als je daar toch aan het bestellen bent: de hitec servo's zijn er ook prima geprijsd, heb er net zelf paar besteld.

Dayum, die is inderdaad wel heel sexy. :thumbsup: Plat, de helft zo energiezuinig als mijn scherm (ding vreet zo 10 watt op, deze slechts 4.8 ), en ik denk ook multi AV ingangen. Zelfs speakertjes aan de voorkant. En aangezien mijn scherm nog in guldens is betaald, zal de resolutie ook emmers beter zijn. En de prijs is om je een deuk te lachen, Helemaal perfect, Baggus! Bedankt!

En die servos, waren dat deze?
http://www.himodel.com/radios/Hitec_19g_3.4kg_Torque_Metal_Gear_Micro_Servo_HS-82MG.html
Sander heeft eens wat servos af gebeuld, ik geloof dat deze het waren die de zaak overleefd hebben?

Laatst bewerkt:
En die servos, waren dat deze?
Yup, die heb ik nu besteld voor in de TwinStar.

Ik weet niet of die het fantastisch deden in de test van Sander, maar hij was er wel heel positief over.

Als je zo'n schermpje gaat bestellen laat het ff weten, ik wil er namelijk ook wel eentje hebben. Dan delen we de verzend en eventuele douanekosten.

Kom maar op hoor. ;) Heb nog wel wat kerst geld op te stoken.

Is et goedkoper om samen in te kopen en dan hier te verdelen? Ik weet niet waar je woont? Misschien dichtbij genoeg? :p

Kom maar op hoor. ;) Heb nog wel wat kerst geld op te stoken.

Is et goedkoper om samen in te kopen en dan hier te verdelen? Ik weet niet waar je woont? Misschien dichtbij genoeg? :p

Shipping voor 1 kost 38 dollar, shipping voor 2 is 54 dollar

Dus samen betaal je 27 ipv 54 voor shipping.

Misschien dat er meer mensen interesse hebben in zo'n schermpje.

Ik woon trouwens in Loosdrecht, dus dat is niet bepaald om de hoek :p

Misschien is het uit dat oogpunt geeneens zo interessant meer, omdat er dan voor mij €6,50 bij komt voor verz binnen Nederland.

edit: ik sla dat schermpje nog even over

Laatst bewerkt:
Mja ik zit ook eens te kijken in mijn plannen, ik denk niet dat ik hem er uberhaubt wel in krijg. Hij is namelijk STUKKEN groter dan mijn 7" breedbeeld scherm, mede door die speakers enzo wordt hij denk ik te hoog, mijn ontvangers raken ervan in de knel.

newscreen.jpg

De deksel is een krappe 4cm diep dus dat gaat denk ik niet passen met een scherm van 27mm bovenop een ontvanger van pak em beet 15mm. :( Het scherm kan ook niet verder naar beneden want daar zit straks een houten latje om het paneel tegenaan te schroeven. Dus ik denk dat ik aan 7" moet denken, zonder een al te groot frontje.

Ik had dit al gezien maar ik vind het maar een beetje "dodgy" eigenlijk.
Wat vinden jullie hiervan?

Dit : VGA+2AV Driver board for 7" Screen
+
Dit: 7" Screen

Volgens zeggen van verkoper is et scherm 6mm dik en et printje zelf rond de 10mm. en ook is de ribbon kabel 20cm lang. Dat zou er makkelijk inpassen natuurlijk, overal in et deksel zelfs, want die driverboard kun je wegleggen waar je wil. Helaas geen geluid, maarja...

Laatst bewerkt:
Ik snap eigenlijk niet waarom je je ontvangers onder je scherm hebt staan.
Op deze manier zit er allemaal elektronica in de line of sight tussen je ontvangers en je vliegtuig. Dat kan nooit bevorderlijk zijn.

De antennes staan straks recht omhoog hoor. ;)

ANT-EXT-WR.jpg

Of bedoelde je mijn test opstelling? Moah zodra alles naar behoren werkt gaat het in de koffer, eigenlijk ben ik al klaar met testen als ik even op een polderweg een rangetest doe, daarna kan et eigenlijk net zo goed de koffer in.

Laatst bewerkt:
Ondanks de stroom die ut vreet is je gebruikte schermpje toch prima!?
je vliegt toch met de fatshark. Mijn copiloten mogen blij zijn dat ze überhaupt beeld krijgen te zien.....

Btw, je bedoelt de JXD318 recorder? Da's echt een leuk ding. Die van mij is een paar dagen binnen gekomen. Je kunt er echt van alles mee! Scherm kwaliteit is trouwens bijzonder goed. Of goed..het viel me niet tegen:). Het geluid ook niet.
Leuk ding voor het geld!

Dat oude scherm heeft een kapotte knalblauwe pixel, ziet er niet echt super uit, resolutie is ook iets van 320x nog wat geloof ik, dus of et OSD te lezen is betwijfel ik eigenlijk nog. Ik zal dat oude barreltje er zolang maar in bouwen, maar eigenlijk vind ik et niks. ;) Bouw je een prachtige koffer, moet je er een oudbakke scherm in gaan hangen. Nouja, misschien ooit nog eens bij V2 ofzo, als ik nog eens zo gek wordt om er een tracker bij te bouwen.

En neemt et ook een beetje fatsoenlijk op nog? Heb je misschien een bestandje recht van et apparaat? Blijft et ook goed werken als et signaal even hikt? Ik heb iig een andere besteld maar ik denk dat die wat plannen in de war gaat schoppen als ik de knoppen niet af kan tappen. En of de opname door gaat als er een hikje is, weet ik ook niet.

als je de knoppen niet af kan tappen, maar hij wel blijft opnemen bij een hik, neem ik hem wel over van je ;)

haha prima. :p
Want ik denk dat dat ding zo compact is dat ze er SMD knoppen op hebben zitten, en daar kan ik niet bij. :') Een cradle voor dat kleine apparaat van remy is zo in mijn koffertje gemaakt met een magneet luikje ofzoiets. Ik wil wel graag nog even een filmpje uit dat apparaat van remy zien eerst. ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helaas nog niets heb opgenomen:(.
Vandaag wel wezen vliegen, maar omdat ik nu even gefocussed ben op de GoPro vond ik de Live-feed nog even niet belangrijk.
Het weer voor komende week is ook niet best, maar ik zal mijn best doen.
Bluefalconholland gebruikt hem ook.Daar is genoeg van te vinden op 't net.

Btw, bekijk even dit filmpje:
Filming Remy and his FPV funjet on Vimeo
Daar kun je goed zien dat hij prima blijft opnemen wanneer het beeld wegvalt of flikkert. het stukje dat ik door de bomen aan het knallen ben is opgenomen met de JXD.
Slecht, maar de cam was ook van matige resolutie, en hij is geupload.
Het gaat even over het blijven opnemen:)

Nee dat is die JXDinges, zon klein ebay PDA apparaat. Vind et nog wel te pruimen eigenlijk. En ik heb nog een 16GB SDHC kaartje liggen.. Ik zie wel wat voor vlees ik in de kuip heb met de recorder die ik besteld heb. Zijn de knopjes af te tappen en neemt ie goed op dan doe ik gewoon wat ik gepland heb, gaan de knopjes niet lukken maar neemt ie wel stabiel op, dan wordt het toch maar zon JXD318 en mag Pieter mijn recorder voor een vriendenprijsje hebben. ;) Voor hem boeit het niet zo veel kwa knopjes denk ik. :p In et ergste geval als hij niet goed opneemt slijt ik hem wel op marktplaats ofzo..

De recorder is voor mij eigenlijk enkel zodat ik het toestel terug kan vinden met laatst opgenomen GPS coördinaten, mocht dat ding een keer op hol slaan. Voor het opnemen van mooie beelden komt er binnenkort een gopro, maar eerst maar eens kijken wat ik nu met die HK kist ga doen. Zal ik nu gaan lopen kloten met klittenband of planken met slagmoeren enzo, of gewoon net als de rest een stevige plastic plaat erop en gewoon met elastieken, eventueel met 9mm wig onder de achterlijst..

Vanavond ga ik het scherm even kraken om er een draad met tulpstekkers aan te zetten. En na aanleiding van Baggus zijn opmerking gaat het scherm ook een heel stuk omlaag. ;) De schroef as kan nog een heel stuk korter iig. (Lager was ook eigenlijk al de bedoeling maar had geen zin in zagen, maar toch maar even doen nu dan. ;))

Laatst bewerkt:
Back