Goed!
Rayrz stuurde mij een sms met de vraag ofdat we de Remo gingen maidenen. "uhhh, ja 't regent wat buiten maar ach! ik vind 't prima, ding is toch niet van mij"

.
Goed spullen gepakt, Ray ontmoet op het veld. Even gebabbelt, Nemo gepakt, accu derin camera's klaar en gas!
Jeeh, recht uit het handje weg, een berg vermogen ( verticaal! ) en rustig rondjes zoeven op nog geen half gas.
Ook een rolletje en een loop gedaan, en alles ging prima. Landing ingezet, ook goed, ofwel: een geslaagde maiden!
Daarna Ray even de bril opgedaan, ik een rondje gevlogen. Tussendoor gevraagd ofdat er goed te vliegen was met als antwoord: "prima!"
Mooi! geland, ( idd, op de wat vieze grond

) bril op gedaan en weer gas derop!
man! strak beeldje hoor. Echt een heerlijk cameratje. Wat heftige bochtjes gedraait, even een eindje verder gevlogen, ook wat lager gevlogen, gas gegeven, allemaal helemaal goed.
geen narigheid in beeld. niet het "plots" wegvallen van het beeld. Alles strak, netjes en zonder zorgen.
Tijdens het vliegen, en dus ook het lezen van de OSD merkte ik dat de accu minder was. Omdat ik nog power genoeg had twijfelde ik even aan de voltage aanduiding. Da's dom, want voordat ik het wist was de accu dus wel leeg

. De nemo begon flink een kant op te trekken maar met flink wat rudder en aileron wist ik hem goed te corrigeren en kon ik een goede landing in zetten. ( kan met de ESC calibratie of het gebruiken van de plus te maken hebben. Nougoed, zoek dat maar zelf uit

)
Goed, even overleg, en een evaluatie van welke testen hadden we gedaan:
We hebben hem gemaidend, dat ging prima. We hebben het beeld gecheked, ook goed.
Daarna FPV gevlogen, ook prima!
Even herinnerende ik mijzelf dat Sven zich afvroeg hoe het zat met de vliegtijd.
Mooi! dat moest getest worden. Achterklep van de auto open, en op het randje zittend de Nemo weg gegooid en rustig rondjes gevlogen. na een tijdje vliegen keek ik op mijn horloge: Damn, pas 6 minuten

, wat een ellende, wat saai vliegen zo...
Goed, Ray begon me te vragen wat ik voor een opleiding had gedaan en hoe het zo was gekomen dat ik FPV vloog. Dus tussendoor lekker gebabbelt, waarna ik merkte dat de accu leeg begon te raken. Goed, landing ingezet en rustig geland. Daarna op het horlogo gekeken.
Jeeh! 19,3 minuten

. aait! Da's bijna 20 minuutjes, en met veel wind gevlogen. Dit was met een nanotech 3s2200 lipo.
Motortjes telkens hand warm, regelaars ook, dus ik laat de 8x4 props lekker zitten.
Goed. We hebben de Nemo aangepast, alles gechecked, en kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijk kistje is, met een prima FPV setupje en goed werkend spul. Zowat eindeloos verticaal, en makkelijk vluchten haalbaar van 20 minuten. Ook hoeft je je geen zorgen te maken om die Ubec, dat gata allemaal prima.
Ray heeft van alles opgenomen, dus die zal morgen vast met een filmpje komen.
Goed, de Nemo stuur ik morgen weer terug Sven. Stuur mij dus even je adres dan komt hij terug!
Groet