Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Gaat de Sven de Remo ophalen en maidenen bij de Ozo ParkFlyers?
Of wordt er weer een postkantoor ontruimd?
Heeft Sven uberhaupt vannacht wel geslapen?

Ziet um gaon jong! :mrgreen:

Aan power absoluut geen gebrek zie ik, dat ding kets je zo een paar honderd meter de lucht in zonder bang te zijn dat hij stilvalt. Das wel wat anders dan net 20' klimmen halen. :lol: Zoveel kracht onder de duim hebben, en dan toch nog 20 minuten kunnen vliegen op half gas, ik vind het een wereldprestatie!

Beeld is niet slecht, alleen in de bocht soms wat pluizig, maar das te verwachten met omni. :p Maar een ding snap ik niet. Was je ontvanger nou een stilstaande yagi antenne? Ik wist niet dat die toch nog een redelijk ontvangstveld hadden buiten hun gespecificeerde straal. :p Dus als ik het goed begrijp doet hij het straks samen met mijn gematchte 1280mhz ontvanger omni antenne nog een tikkeltje beter? Ik heb ook nog een diversity systeem, dus die vangt misschien het bochtenwerk wel op als ik de twee antennes opstel in een V formatie. :p

Helaas is net het onderste deel van de OSD weg gevallen, dus ik kon niet zien hoever je bent weg gevlogen. Ik gok een meter of 150? Zou een 500 meter nog te halen zijn denk je?

Het ziet er iig zeer veelbelovend uit, ik heb er zin an! ;)

Ik moet alleen wel even wachten tot mijn FPV kameraad weer terug is, want die oude vandaagjes op mijn club laat ik liever niet met mijn nieuwe remo gooien. (ze hebben al eens een schuimpje kapot gegooid. ;) Zelf vliegen ze alleen met brandstof kisten.) Zelf op zicht een keertje vliegen om gevoel te krijgen voor de kist kan natuurlijk wel, mits het weer het een beetje toelaat.

Wat was er aan de hand met de regelaars eigenlijk, Remy? Je zei dat er een uitviel? Heb je misschien de regelaars nog op LiPo staan, met een of andere cut-off die niet tegelijk aanslaat? Volgens mij is het verstandiger dat ik die straks even op NiMH zet zodat ze zich niet met voltage bemoeien. Desnoods een pieper erin of gewoon op de OSD letten.

Laatst bewerkt:
zie dat ding lekker gaan dan :D HAH gaat lekker strak zo :D

En sven, ook met je omni heb je soms in de bochten nog wel es effe wat pluis/sneeuw/tikjes.
De eerste paar keer is dat "eng" maar daar raak je snel aan gewend, zo snel zelfs, dat een seconde geen beeld je niet eens meer afschrikt ;)

ziet er echt goed uti, leuk filmpje ook hoor ;)

Je cruise snelheid is vrijwel gelijk aan die van mij op half gas zo lijkt het :P HAHAHA

Komt HELEMAAL goed dit :D

EDIT: thuis kijk ik het filmpje nog een keer met geluid, heb ik hier op me werk niet ;) En sven, dat uitvallen was toen de accu echt leeg was, dus zo lang vlieg je niet ;) (iig, dat is niet de bedoeling denk ik)

Laatst bewerkt:
Yo, Sven...

Gewoon ff zelf opgooien...gaat goed hoor...zet je bril op je hoofd. vlieg je een stukje en dan zet je je bril op.

Dan weet je zeker dat het goed gaat. ik bedoel dat een ander hem niet kapot gooit, snapie!!

Maar heel veel succes

gr ray

Ziet um gaon jong! :mrgreen:

Aan power absoluut geen gebrek zie ik, dat ding kets je zo een paar honderd meter de lucht in zonder bang te zijn dat hij stilvalt. Das wel wat anders dan net 20' klimmen halen. :lol: Zoveel kracht onder de duim hebben, en dan toch nog 20 minuten kunnen vliegen op half gas, ik vind het een wereldprestatie!

Beeld is niet slecht, alleen in de bocht soms wat pluizig, maar das te verwachten met omni. :p Maar een ding snap ik niet. Was je ontvanger nou een stilstaande yagi antenne? Ik wist niet dat die toch nog een redelijk ontvangstveld hadden buiten hun gespecificeerde straal. :p Dus als ik het goed begrijp doet hij het straks samen met mijn gematchte 1280mhz ontvanger omni antenne nog een tikkeltje beter? Ik heb ook nog een diversity systeem, dus die vangt misschien het bochtenwerk wel op als ik de twee antennes opstel in een V formatie. :p

Helaas is net het onderste deel van de OSD weg gevallen, dus ik kon niet zien hoever je bent weg gevlogen. Ik gok een meter of 150? Zou een 500 meter nog te halen zijn denk je?

Het ziet er iig zeer veelbelovend uit, ik heb er zin an! ;)

Ik moet alleen wel even wachten tot mijn FPV kameraad weer terug is, want die oude vandaagjes op mijn club laat ik liever niet met mijn nieuwe remo gooien. (ze hebben al eens een schuimpje kapot gegooid. ;) Zelf vliegen ze alleen met brandstof kisten.) Zelf op zicht een keertje vliegen om gevoel te krijgen voor de kist kan natuurlijk wel, mits het weer het een beetje toelaat.

Yo, Sven...

Gewoon ff zelf opgooien...gaat goed hoor...zet je bril op je hoofd. vlieg je een stukje en dan zet je je bril op.

Dan weet je zeker dat het goed gaat. ik bedoel dat een ander hem niet kapot gooit, snapie!!

Maar heel veel succes

gr ray

Dat kan ik helaas niet Ray, ik draag een bril voor veraf, na 10 meter zie ik die kist niet meer zonder bril, en daarom heb ik ook zelf glaasjes in mijn fatshark moeten maken. ;) Pieter heeft dat ook, maar die is inmiddels al gewend geraakt aan zijn nemo en gooit hem op als hij zijn fatshark al op heeft. Maar zover ben ik nog niet, dus heb ik liever wat hulp van Pieter, die weet precies hoe die nemo de lucht in moet. :p

Laatst bewerkt:
Zelf gooien gaat wel hoor, alleen moet je dat niet gelijk bij je eigen fpv maiden gaan doen :P (gooien met de video bril gelijk op je snufferd bedoel ik dus)

EDIT: ik gooi nog niet zelf hoor sven, maar wel gelijk met de bril op (en een ander gooit).
Volgende vlucht ga ik zelf gooien proberen, MET bril gelijk op me snufferd.

Laatst bewerkt:
500 meter en dat ging gewoon, zelfs met je stilstaande Yagi? Das toch niet misselijk! Was dat met de assan ontvanger die ik erin heb zitten? Ik zag wel dat je een grotere antenne aan je zender had zitten, of is dat van je UHF systeem? Ik wilde eerst een kilometer aanhouden, maar 500 meter is al een pokke eind weg heb ik al gezien met die van Pieter, dus dat gaat helemaal goed komen met FPV vliegen, lekker zorgeloos een radius van 500 meter verkennen, misschien ook stiekem even van de wolken snoepen als ze laag hangen... Remy, kom op met die doos!! :mrgreen:

Die escs komt ook wel goed, daar heb ik al een speciaal programma voor in mijn zender gezet waarmee alle kanalen op 0% gaan behalve de gene die ik toewijs aan de throttle stick. Hiermee kun je systemen met meerdere ESCs programmeren zonder dat de anderen gaan piepen en schreeuwen. Dit heb ik verzonnen toen ik mijn quadcopter moest inregelen, die jankte alles bij elkaar. :p

Ach man,

schei toch uit:) Ik kon nog zoooveel verder alleen vanwaar het risico met een kistje die niet van mij is:).

Dit was wel met de UHF maar voor een afstandje van 1 kilometer heb je niks fancy's nodig.
Ik durf te wedden ( wil het ook best proberen hoor;)) dat ik met een Robert Musters Yagi en jou nemo makkelijk een 3 kilometer kom.

Maargoed, vandaag naar het postkantoor geweest alleen waren ze dicht:(. Morgen nog een keer proberen dus!

(Ps, op het einde van het filmpje kon je goed zien dat de Nemo flink ging trekken. -wanneer de letters in beeld kwamen- vandaar het buitenlandinkje vlak over het riet:yes:)

Was een heel beschaafde vlucht van jou Reem, het had wat agressiever mogen zijn. Nu heeft Sven geen reden meer nog langer te wachten met z'n eerste FPV vlucht eigen model!

MVG. Robert.

1km is misschien wat al te ambitieus, zeker voor zon klein funkistje, 500m lijkt mij toch al meer dan zat iig.

Ik ga zoiso nog even met Pieter een flinke grond test uitvoeren, ook op de plek waar Pieter omlaag gekomen is door storing. Misschien maakt het verschil van 400mW inplaats van zijn 800mW net het verschil dat de assan zijn signaal verliest of niet.

Mocht die assan dan nog steeds gaan miepen, dan plak ik er gewoon een chainlink ontvanger in. ;) Dat kan die nu toch wel verslepen, die extra 15 gram.

Ray ik heb even wat materiaal van jou gebruikt. Hoop dat je het niet erg vind.

Sven. Nu jij in deze trailer !

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven, 1km ga je echt wel halen, dat haal ik ook wel ;)
Zelfs met jouw antennetjes ga je echt wel een stuk verder kunnen als 500 meter.
Bij de beeting had ik nog perfect beeld, en zat al over de 500 meter, en zat ook nog es aardig hoog!! Dat was met standaard omni's...

@frank: leuk filmpje :P

1km moet zeker wel mogelijk zijn sven. Denk dat vooral je 2.4ghz besturing de beperkende factor zal zijn.

Vervelen @ schiphol 6 uur vertraging :(

Tjeeeee, mijn mond stond open, Super vet dit man....

GEwoon een diepe buiging.....

Erg leuk gedaan...

JAmmer dat je mijn HD materiaal niet had...

maar dit gewoon perfect, erg leuk filmpje gewoon genieten...!!!

groet Ray

Ray ik heb even wat materiaal van jou gebruikt. Hoop dat je het niet erg vind.

Sven. Nu jij in deze trailer !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back