Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

offtopic:
Waarom zijn de ezOSD current sensors dan nog steeds met deans stekkers uitgerust? :p

De meeste mensen gebruiken nog Deans :D

Ik kan me trouwens van vroegâh bij scheikunde iets herinneren over thermoplasten en thermoharders enzo. Zal wel verschil zijn tussen smeltende en niet smeltende connectoren.

Klopt, thermoplasten smelten bij hogere temperaturen, thermoharders niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

die 2x 5 gram moet volgens mij wel lukken hoor sven.
dat is 5gr per rolroer, je scoot doet het op 1x9 gram... en die is sneller, zwaarder en dus hebben die meer te verduren.

Ja ik wilde het eerst met 1 servo doen, maar et is in het midden al zo stuk straks. ;) En een beetje differentieel in kunnen stellen op een hoogdekker vliegt ook wat fijner.

Ik zou eigenlijk nog wel graag ergens van die buisjes vandaan halen waar je je stuurstangen in kwijt kunt. Nu zijn dat lange aluminium pennen vanaf et zwaartepunt naar de staart, met halverwege een klein buisje, ik weet niet of dat veel "slop" gaat geven.

op mijn funtana van ruim 650 gram ging dat ook goed ;) en die had nogal wat roeroppervlak!!!

Over differentieel gesproken...... weet hiemand hoe je kunt berekenen hoeveel je in moet stellen?
Is voor mijn nemotje ook wel handig :)

Nou ik heb ook weer eens wat... Zet ik even lekker mijn fermpje met een stapel slijpschijfjes in de buik van mijn toestel om zo een mooie geul te maken voor een carbon box profieltje, verbrand ik bijna mijn tengels aan de vonken die uit et multitooltje slaan. 8O Juist.. Koolborstels doorgefikt. Ook dat nog..

Maargoed, we geven et nog niet op, als et goed is overmorgen een nieuwe ferm op de stoep van de kijkshop, dus.. :p

Over een dag of 10 heb ik ook als et goed is mijn micro frsky ontvangertje en de motor + prop binnen, dus een weekend over 2 weken zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat ik wat vliegend heb. :thumbsup: Laten we et hopen.

Het zit je ook niet mee, toch stiekum twee linker handen? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

lol@sven :P
en jah, het zit gewoon effe niet mee he..
och, ik hoop dit weekend al wat klaar te hebben, testen kan zowiezo als het droog is!

Morgen komt mijn nieuwe ferm binnen dus kan ik weer aan de gang. ;)

Vandaag komt mijn recorder binnen, nu maar hopen dat ze een beetje normaal doen kwa douane bij DHL. Het zou natuurlijk helemaal treurig zijn als die recorder straks niet goed werkt, dus ik hoop dat et een keertje meezit vandaag. :)

Mooi Sven,

je bent goed op weg:). Alleen 2 weken wachten op de maiden terwijl het deze week aardig goed weer word...Ik zou het niet kunnen :mrgreen:

hebje hier de velden al gezien?

mijn vliegtuigje kan niet zwemmen iig, en die van sven ook niet denk ik!
:P LOL

Laatst bewerkt:
ik heb hier in de buurt helaas nog geen veld gevonden wat geen zwembad is....

ow wacht, wel 1 bij mij om de hoek. maar daar is pas bemest, en om de hoek bij vliegbasis woensdrecht ;)

komt goed... komt allemaal goed.

Pas bemest? Moet je camera soms een nieuwe laag? :lol:

Ik heb et weer in de gaten zitten houden, tot donderdag prachtig weer, en dan komt et, vrijdag heb ik weer tijd en ja hoor...
day_darkcloud_heavyrain.png

Nou hij is binnen hoor, nog zonder douane ook! Go DHL! :thumbsup:

Eerste indruk, mwah, eenheids worst. ;)

recorder-001.jpg

-
recorder-002.jpg

-
recorder-003.jpg

-
recorder-004.jpg

Raw video stukje: http://rc-madmen.com/Junk/RAW.AVI (14mb, rechterklik > opslaan als)

Hij doet et prima, persoonlijk vind ik de opname wel ok, maar ik moet er wel bij vertellen dat dit met mijn dikke Panasonic 1080p camera gefilmd is. Hij boert er 720 x 576 @ 25FPS uit, de bitrate is gemiddeld 5000Kbps.

Als ik er tijdens et opnemen de stekker uit snok dan blijft hij eventjes sneeuw opnemen, daarna slaat hij om naar blauw beeld. Hij blijft echter gewoon opnemen, en et beeld is bij contact weer direct terug. Of dit een goed voorteken is weet ik nog niet. Wat hij precies doet als ik het signaal verlies weet ik nog niet, die test volgt nog. ;)

Een minpuntje vind ik de USB aansluiting, want of 2.0 is een dikke leugen, of de kabel deugd niet. Transfer is amper een halve MB per seconde, wat dus USB 1.1 betekend. Dit ga ik nog verder uitzoeken.

Helaas kan ik de knopjes niet aftappen, het is allemaal SMD op een dubbelzijdige printplaat. Maar hier pas ik ook nog wel een mouw aan. ;)

Laatst bewerkt:
USB 1.1 haalt al een dikke 1 megabyte per seconde. Dus het ligt aan je computer of SD kaartje.

Grappig dat jij de versie met 720 x 576 heb getroffen. Heb hier ergens exact dezelfde liggen met 640x480, wel zelfde framerate en bitrate.

Hedde ebay link?

De versie met 640x480 heb ik hier ook liggen, da's rommel (vergeleken met m'n MiniDV) maar wellicht dat de 720x576 versie iets anders in elkaar steekt, 5Mbps is toch hoger dan de meeste DVR's klaarspelen, meestal blijft het steken rond de 2 á 3Mbps en da's toch net te weinig.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Et kaartje haalt in mijn laptop reader een dikke 40mb\s. dus et kaartje gaat lekker, is 16GB class 6. De recorder vertraagd de boel of de kabel is een beetje rottig.

Probeer eens een andere kabel. Printer, (gevoede)harde schijven, oude fototoestellen, scanners, enz. gebruiken allemaal het zelfde type kabel. Je zal wel eentje vinden :)

Mvg,
Matanza

Back