Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Esc zit dan net wat verder van je ontvanger af. Als je 2.4ghz gebruikt moeten de antennes in een 90 graden hoek. 1 recht omhoog en de ander horizontaal.

Ik kan de regelaar wel op de stickmount van de motor plakken als dat echt zoveel beter is. Ik dacht dattie zo wel lekker uit de weg hing. :p Ik dacht eerst dat ik de vleugel er niet af zou krijgen met de ESC erop, maar die vleugel kan ik ook gewoon naarvoren schuiven om eraf te halen. Dan gaan we dat gewoon zo doen. Bedankt. :)

En de antennes, ik heb bij pylon racers veelal gezien dat de antennetjes in een naar beneden gerichtte V uit de romp kwamen. Maar die dingen hangen natuurlijk het meeste in de bocht en dus met 1 antenne omlaag en 1 opzij. Maar bij FPV vlieg je veel vlak dus zou een inverted L inderdaad wat logischer zijn? Heb eigenlijk nog nooit 2 antennes op een ontvanger gehad. ;) Assan doet niet zo moeilijk.

Sven ,je ontvanger zend die nu ook een 2,4 gig signaal uit?
Voor je telemetrie.
Je rc ontvanger in je vliegtuig dan bedoel ik.

Laatst bewerkt:
Eeeuh, als et goed is wel ja. :p Probleem?
Je gaat me toch niet vertellen dat dat op de GPS gaan zitten miepen he? :(

Ik heb overigens wel ergens gelezen dat je de ontvanger ertoe kunt aanzetten een zeer zuiver RSSI signaal uit te boeren. Leuk voor aan de remzibi misschien. ;) Dan heb je dat pieper alarm eigenlijk ook niet meer nodig.

Ik heb overigens wel ergens gelezen dat je de ontvanger ertoe kunt aanzetten een zeer zuiver RSSI signaal uit te boeren.

Waar heb je dat gelezen?

Ik ben zeer benieuwd omdat ik ook straks ga beginnen aan een alternatieve manier om RSSI uit de FrSky ontvanger te krijgen.

Van een van de dames van Frsky:
Eva zei:
Dear all,
How do you think of adding following new features for FrSky D8R receiver:
1) combined PPM from Channel 8,
2) RSSI signal output from Channel 7, in a format of PPM, eg: 800μs(low RSSI) to 2200μs(high RSSI)?

Best regards!
Eva

Ze kunnen het dus wel. ;) Maar je bent dan wel kanaal 7 kwijt.

Van een van de dames van Frsky:

Ze kunnen het dus wel. ;) Maar je bent dan wel kanaal 7 kwijt.

Als ik het goed begrijp komt er dan in het zelfde formaat waarin een servo wordt aangestuurd een soort van RSSI uit. In plaats van het gebruikelijke voltage.
Daar schiet je nog niets mee op omdat OSD's dat volgensmij nog niet ondersteunen.
Moet je een nano servo in het dashboard van je FPV kist stoppen en die verbinden met een RSSI "klokje" :p

Combined PPM zullen de *copter freaks blij mee zijn :)

I agree with Renato that RSSI via 1% to 99% PWM is easier to passive filter to analogue signal and so it might be the easier and more universal.

Blijkbaar kan et. :p

Ze hebben et ook over 2 verschillende firmware versies. eentje met PPM en een met RSSI.

Sven Prima layout zo.

Ik had ook de regelaar bovenop het vleugeltje geplaatst. Zit hij nog beter in de wind, en lekker ver van je ontvanger!

Layout van je FPV kist ziet er trouwens prima uit.

Heeft het ding eigenlijk ooit wel gevlogen? Zo ja, wanneer voor het laatst?

Dat ding heeft gevlogen ja... Indoor! ;) Ging behoorlijk hard, plat met de buik tegen de muur, heen en weer (daarom had ie ook een hapje in de staart onder de propeller :roll:). En we waren nog met zn 3en ook, heerlijk lawaai ook, 3 van die jankende sp300 motortjes met guntherprop. Dat was een kleine 4 jaar geleden. De motor was toen versleten en ik had eigenlijk geen zin om nog geld uit te geven aan et oude simpele ding dus issie voor een lange tijd in een donkere zolder verdwenen.

Eigenlijk is wat ik nu wil gaan doen best wel overbodig omdat dit ding makkelijk 1 loop per seconde deed op zijn ruddertje, maar ik heb daar gewoon zin in. ;) Namelijk ailerons. Daar gaat mijn vraag ook over. Roeren op et vlakke deel in et midden, of op de buitenste V-stelling delen, wat is het beste? ;)

Ik kan er de V-stelling ook uit halen, maar ik denk dat het wat fijner zal vliegen zo, lekker stabiel.

Eeeuh, als et goed is wel ja. :p Probleem?
Je gaat me toch niet vertellen dat dat op de GPS gaan zitten miepen he? :(

Ehm ik weet het niet maar toch iets om rekening mee te houden als je [let op ]als je problemen krijgt .
Ik zeg niet dat het gebeurt maar vergeten mag je het niet natuurlijk.

de laatste gps van remzibi zou er iig een heeeeel stuk minder last van moeten hebben als ik remzibi zelf moet geloven :)

Het telemetry signaal is maar een kleine data stroom, en nog nieteens constant volgens mij. Hopelijk heeft ie er niet zoveel last van, maar dat merken we zo. Ik kan straks de FPV "stroomgroep" apart inschakelen. Issie ineens de helft van zijn satelieten kwijt als ik de ontvanger/zender inschakel, dan weten we genoeg, toch? :p

En ja, hoe weet ik nu wat de "laatste GPS" van remzibi is? :')

.. en ondertussen stomen we gewoon door. ;)

Speciaal voor Sander nog even. ;)

easy-005.jpg

Hier het nieuwe rolroer. In het plaatje mist het middenste scharnier nog.

easy-006.jpg

Geen top resultaat, maar ik heb ze wel eens slechter gesneden. ;)

easy-007.jpg

Servobakje eruit geknaagd. Silhouet even met een mesje insnijden, en dan met een dremel en cylinder slijpsteentje even erin. Het steentje trekt et schuim er mooi strak uit.

easy-008.jpg

Het roerhoorntje komt bovenop het scharnier zodat er zo min mogelijk flex optreed als er druk op et roertje staat. Voordat de kritiek begint, servo kon niet naar et middelste scharnier want dan wordt de vleugel te dun (loopt af). ;)

easy-009.jpg

Toen had ik even geen zin meer. ;) Morgen heb ik een vrije dag, dan maak ik de rest wel even af, met uitzondering van de motor want die heb ik nog niet.

Morgen meer!
smiley_pilot.gif

Ik zag op tegen dat aileron snijden maar et viel mee. ;)

Ik ben wel weer op et volgende gestuit. Hoe zal ik de rolroer servo's aansluiten? Is een beetje een gedoe met de "plaat" romp omdat ik het niet mooi in et midden kan doen deze keer. En multiplex stekkers gaan iets te moeilijk om in et schuim te lijmen. Ook vermoed ik dat ik straks niet zo makkelijk bij de ontvanger pinns kan komen.

Ik weet wel wat, maar daarvoor heb ik contra busjes nodig voor servo stekkers. Dan zou ik ze horizontaal en dwars in de romp kunnen lijmen zodat ik er aan iedere kant gewoon een stekkertje in kan prikken. Maarja, laat ik uitgerekend die stekkerbusjes weer niet hebben. Heeft iemand er misschien nog 2 liggen die ik over kan nemen? Anders moet ik weer een eeuw wachten voor ze binnen zijn. :(

Kijk sven, goed bezig. Je rolroeren zien er goed uit vind ik! En toch handig he, die lading scharnieren die ik toch maar besteld heb ;)

En servo contra busjes heb ik nog voor je, heb nog wel een y kabel liggen die je mag slopen ;)

Back