Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

En jij maar zeuren om je Amps's:mrgreen: die 3 blads props zijn behoorlijk inefficiënt.
Of dat je nu een 3 blads of 8 blads gebruikt, feit blijft dat hij tegen je voorlijst aan het blazen is.
Je wilt zoveel mogelijk lucht vrij weg kunnen duwen. Dit vanwege de efficientie maar ook de herrie.

Beter ga je dus gewoon voor een minimaal 6"max 7" propje. Ik heb toen een zo'n laag mogelijk kv inrunner gekozen, puur om hem zo groot mogelijk te proppen. Ga je een outrunner gebruiken dan komt dat prima uit, en kun je er dus een geschikte prop op zetten.

Maargoed, het zal allemaal wel meevallen. Je kunt de 5" props natuurlijk prima gebruiken, alleen was ik voor groter gegaan...zoiezo.

Met die AXN motortjes kan ik tot 7x3 als et moet hoor. ;) Ik dacht alleen dat het zaakje dan zo lang zou worden dat ik na iedere landing weer brokken zou hebben. Ik kan ze wel monteren met propsavers, maar ik denk dat ik dan een hoop trillingen op mijn nek haal?

sven, bij mij zit er 6x5 op, en dat is meer dan ruimte zat tot de grond.... 7 past er ook nog wel op hoor.

oh, ik dacht dat je met 7x5 vloog Pieter.
( het is inmiddels alweer een tijd geleden dat ik die Nemo had)

Goed, een kv van 1600 tot 2000 met een 6x5.

der zitten 6x5 op, en die zaten er al op :P hahaha

(nu ga ik ook twijfelen... maar weet het 99% zeker!)

Challenge_Accepted_You_Laugh_You_Lose-s329x270-125393-580.png

..maar even serieus. ;)
Ik heb alvast deze besteld: HobbyKing Online R/C Hobby Store : 7x3.5 Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc)

Daarmee zuipen ze 7A blijkbaar, das nog lekker zuinig.
En thrust zal ongetwijfeld nog een dot meer zijn dan.
Montage, propsavers of collets, wat denken jullie?

collets! Jij staat straks op een meeting, je rubbertje knapt, jij balend, en roepend "heb ik weer" waarna je het meld op het forum en we weer 3 pagina's verder zijn:mrgreen:

Nee, collets, vastschroeven, en het liefst zo VAST mogelijk!

haha

Neenee, daarmee vangen ze mij niet meer, daar heb ik een buil van 100 van gekocht.
En ik mik altijd een handvol in mijn koffer voordat ik ergens ga vliegen. ;)
"Ive been down that road before".

Maar even zonder gekkigheid, collets gaat me niet om de havenklap assen/motormounts kosten?

En de motors had ik allang uitgezocht hoor, maar jij gaat miepen over dikke vleugels enzo,
dus moet ik je ook weer zoet houden met nieuwe propellers. :lol:

een klein vogeltje vertelde mij......

dat er wat dingetjes onderweg zijn vanuit HK naar NL :P

EINDELIJK

Inderdaad, het vogelvoer is onderweg. ;)
Werd ook eens tijd, niet?

Gewoon lekker 6A met 375 gram thrust op een drieblads 5x3 propje per stuk.
Heb ik meteen wat te doen als ik terug kom.

Werd zeker eens tijd zeg, pffff

nu als je thuis bent gelijk de boel in elkaar zetten en gaaaaaan!!

Zaterdag voor sven 2 omni antennes gemaakt, getuned op zijn kanaal.

Ook zijn nemo eens bekeken, en een goed plan opgesteld hoe we dat ding klaar gaan maken.

Nu de tijd vinden om alles te doen ;)

er zit iig beweging in ;P hahha

Die leeft weer gelukkig. ;)
Heb van gregory gratis een vervanger printplaatje gekregen.
Dus dat is al weer een probleem minder.

Hey Sven,
heb je voor me misschien het e-mail adres van deze beste heer? Ik heb een bril van Leo, die het heel vreemd doet (niet reageren op de "joystick", geen/amper kleur, en aanmerkelijk warmer worden dan degene die ik op de meeting heb vergeleken).
Er is me verteld door de Leo dat ik zelf kontakt moet opnemen met FatShark, echter http://www.gowiththeshark.com lijkt het al een tijdje niet meer te doen.

Alvast bedankt,
vriendelijke groeten,
Aldert

Als je de bril in een (web)winkel koopt, is de winkel verantwoordelijk voor de garantie afwikkeling dacht ik...

maar sven kan je vast het email adres wel geven hoor :)

Heel eerlijk gezegd had ik onze grote vriend Sven zondag wel verwacht? Jammer en enigzins teleurstellend :confused:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back