*tromgeroffel*
jajaja mensen... EINDELIJk zijn er vorderingen!!!!!!
gisteren was het dan zo ver, sven puzzelde zijn auto vol, en kwam met alle spullen voor de nemo en fpv mijn kant op.
Het dreeg al fout te gaan, want het zat sven thuis (toen hij er wat aan wilde doen) niet mee, en hij was het al weer bijna beu.... gelukkig hebben we hem kunnen kalmeren

hahahahah
GOED
We hadden al een plan voor de nemo, en zijn direct aan de slag gegaan.
Ik begon met het uitboren van de voetjes voor de motoren (afwijkende maat), en sven is begonnen met het klaar maken van de staart van de nemo
Voetjes:
Sven begon met een carbon latje aan het hoogteroer te lijmen (voor wat stevigheid), want we hadden besloten de originele staart te houden (ziet er zo leuk uit

)
Het richtingsroer was bij transport beschadigd, en op wat plekken eigenlijk gebroken, dus dat heb ik even gelijmd:
Roerhoorntje zat eerst verkeerd (vorige eigenaar was er al aan begonnen....... *zucht*) en dat hebben we dus verbeterd:
vervolgens heeft sven de servo's in de staart geplakt (9grams) en toen de staart in elkaar geplakt, en jah, dan moet je het even op zijn plek houden om te drogen:
Toen zat de staart dus iig in elkaar:
Hier zie je ook de carbon lat onder het hoogteroer (heel stevig nu!)
En even later met servo's en alle 2 de roeren aangesloten:
Gelijk de roeren ingesteld in de zender
Als de nemo wat zwaarder wordt, dan gedraagt hij zich niet zo lief meer in de bochten.... IK was er al snel achter bij mijn eigen nemo, dat dit kwam door de BELACHELIJK zachte en buigbare vleugel.... en bij sven dus ook een carbon box profiel erin gelijmd:
Bij mijzelf resulteerde dit in een veel strakker vliegende nemo, dus hier gelijk toegepast.
De originele aansturing van de rolroeren was niet stevig genoeg, en 1 servo zou het ook niet trekken, dus die eruit, en van glasveselplaat servohoorntjes gemaakt door airbus (steven):
Toen was het tijd voor de motoren.... en daar hadden we een gewaagd plan voor.
Een stuk uit de vleugel snijden (haaks op de vleugel) en daar de motor in verzinken op het voetje. Dit voetje monteren we op op maat gemaakte glasvesel plaatjes, die vastgelijmd worden in de opening in de vleugel....
dus, ik de stoute schoenen aangedaan, en het mes in sven zijn vleugel gezet:
En dan krijg je dit:
En dat ziet er niet slecht uit.
Sven was ondertussen bezig met de video zender in de neus te bouwen:
verder heb ik nog van die glasveselplaat de plaatjes gemaakt waar de servo tussen komt, met de cam erop (pan servo)
en verder besproken wat sven nu nog moet doen (en wat hij thuis verder kan).
Het todo lijstje (kan sven allemaal thuis, zagen etc had hij de ruimte niet voor)
- 2 servo's in de vleugel lijmen en aansluiten
- Motorschotten erin lijmen met de voetjes erop
- motoren monteren en esc's aansluiten
- pan servo tussen 2 plaatjes "sandwichen" en in de neus lijmen met de cam er op (die mount hebben we al)
- OSD en FPV draadboom erin (die heeft hij ook al)
- gps monteren
DAN het cg goed krijgen.... en VLIEGEN!!!!!!
niet veel werk meer dus om hem klaar te krijgen, en we hopen dat dit dus vlot gebeurt.
Dan gaan we met 2 nemotjes achter elkaar vliegen.