Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Mwah, en wat extra schuim her en der, en hout..... maar hoe dan ook, ding vliegt heerlijk. Vind IK iig.... land op een dubbeltje, zweeft goed, stuurt goed, vliegt goed... en vliegt 20 minuten op cruise stand makkelijk... wat wil je nog meer ;) hahaha :D

Gewoon fatsoenlijke 2 blads props erop en de opgenomen stroom zal beduidend zakken.
3 en 4 blad zien er leuk uit maar trekken relatief gezien veel meer stroom.

Inderdaad, daar heeft verfbrander gelijk in.

Fatsoenlijke 2 blads proppies erop. Liefst minder spoed maar wel groter. Zoals ik al veel eerder tegen je zei heeft de Nemo een dikke vleugel, en een vette romp. beter zorg je dat je propstream mooi vrij spel heeft, en niet onnodig tegen de voorlijst loopt te blazen. vandaar dat de props van pieter ook een slagje groter zijn.

Sven, dom dom dom..

Jij hebt nog geen meter FPV gevlogen en wil het gaan proberen met een quad? geloof mij nou maar, ik heb inmiddels vele quads gehad, maar dat is lang niet zo makkelijk als een vliegtuigje vliegen. Het is gewoon niet te vergelijken! Quad komt neer, asjes krom, props kapot...Jou kennende ga je dan weer maanden wachten op een nieuw motortje omdat ze hier in NL 2 euro duurder zijn.

Waarom laat je jezelf zo makkelijk uit het veld slaan man? Wat boeit het nou dat je motortjes 10A per stuk zuipen? Wat boeit het nu dat het niet verticaal gaat? wat denk je nou..

Je Nemo is af, vliegt als een veertje, ga-daar-dan-mee-FPV-vliegen! De nemo heeft zich al enorm vaak bewezen.

vergeet die quad, echt geloof me. Als ik zie dat jij al van slag bent van een spanningsregelaartje die kapot is, dan komt het met die quad al helemaal niet goed.

Forget it Sven..Vlieg die Nemo FPV of of....of ..man k word gek hier.
Weet je hoe ze dit noemen? Makkelijk lullen!

De motoren zuipen als ketters waardoor ik amper 6 minuten haal,
en ze leveren net genoeg kracht om normaal te vliegen als ze volgas gaan.
Een stijghoek van meer dan ik denk 15 graden gaat gewoon niet.
Daar valt niet mee te vliegen zo.

Wat is er mis met gewoon op 1/4 throttle eens rustig rondom het veld te vliegen en eerst eens te wennen aan het FPV perspectief, dat lijkt mij nu véél belangrijker dan allerhande andere zaken.

Wat daar mis aan is, is dat HIJ HET NIET KAN!
Onder de 80% gas flikkert dat kreng gewoon uit de lucht!

Zo kom je nooit aan het fpv vliegen denk ik :p
Moet die van mij dan maar net als die van Pieter na 200 meter uit de lucht vallen?
Lekker KISS is dat ja.. gooi op, ga halen. Simpeler kan et niet. :')

Gewoon fatsoenlijke 2 blads props erop en de opgenomen stroom zal beduidend zakken.
3 en 4 blad zien er leuk uit maar trekken relatief gezien veel meer stroom.
Ik heb er een APC 4.75x4.5 op gezet, dit zoop iets minder,
maar naar mijn gevoel presteert dit zo weinig dat zelfs opstijgen er niet meer in zou zitten..

Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb in een ander topic mijn Nemo setup tot in detail beschreven, als Sven deze had gebouwd dan was hij nu niet aan 't zeuren, maar goed, Sven is eigenwijs en wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, tsja, dan is het toch echt eigen schuld, dikke ...
Ik ging uit van de kilo van pieter, dat vond ik teveel voor zon klein ding.
De motor had zich bewezen op mijn easy dus ben ik daarmee verder gegaan.
Kan ik er dan wat aan doen dat het nu opeens hele andere prestaties geeft?

Maargoed, het ligt toch altijd aan mij, toen mijn vliegtuig van achteren aangevlogen werd was dat mijn schuld, toen de regelaar zich opblies kwam door mij, en toen de zender ermee ophield ligt ook aan mij, en nu presteren de motoren anders en dat heb ik ook aan mezelf te danken...

Weet je wat, bekijk et maar..
Ik doe toch niets goed en alles wat ik probeer krijg ik alleen maar voor op mijn kop hier.
Ik zie hier geen lol meer in.
Bedankt mensen..

Laatst bewerkt:
ho ho ho sven, na 200 meter uit de lucht vallen? Dat is alleen op de club met die klote storing, en nix vallen... vallen doet ie als ie geen lift meer heeft..... dat is iets anders als naar de grond gestuurd worden in een draai, en dan geen controle meer hebben.

WANT.... op 2 andere locaties heeft die vliegende kilo zich al goed bewezen ;) dusssssssssssssss

maar had je al met 2blads props metingen gedaan sven? wat hij dan verbruikt?

Hehe, echt niet te geloven hè met die Sven.
Man, je had nu binnen notime die Nemo vliegend. En vliegt ook perfect zo in het filmpje te zien. Zelfs de FPV-setup al netjes ingebouwd, heb je hem mooi kunnen trimmen zo. Nu alleen nog die nieuwe videozender erop en gaan met die FPV-banaan! :banana:
Maak zo eerst eens wat vluchtjes, al zijn ze maar 5 minuten. Doe je in elk geval ervaring ermee op en kun je altijd nog zien of je iets moet veranderen. Misschien valt de vliegtijd dan wel erg mee, omdat je rustig aan vliegt.

Eerst was het maar mopperen omdat je geen Nemo te pakken kon krijgen en die Nemo, ja dat moest het echt zijn! :rolleyes:
Dan nu niet weer gelijk die Nemo in de hoek gooien en weer met wat anders beginnen... :nooo:

Kom op, kijk desnoods of je die videozender nog aan de praat krijgt (je hield toch van solderen? :mrgreen:) en ga vanavond nog een rondje!

images

Nieuw zendertje erin, en gewoon vliegen.... vliegen deed het ding.
(en idd, misschien is de video zender nog te fixen... effe open maken en bekijken!)

Laatst bewerkt:
Hij vliegt leuk.. voor 4/5 minuten.. en rustiger kan niet, dan valt hij uit de lucht. Met meer wind dan gisteren kan ik denk ik eigenlijk al nietmeer vliegen.. Ik dacht het eindelijk gevonden te hebben, en nu krijg ik WEER van alle kanten tegenslagen, en als toetje nog een hoop gegrom en geblaf dat ik alles verkeerd doe.. Ik sta tegen een muur met dat FPV vliegen, en ik durf eigenlijk al niks meer te posten hier van wat ik eigenlijk nog wil(de) gaan doen.. De beloning voor de moeite bij een ander is een leuk FPV avontuur. Mijn beloning is kritiek, ellende en extra kosten..

Ik heb er geen zin meer in, voor mij is FPV een grote tantelus kwelling geworden..

4/5 minuten is ook wel wat overdreven he.....
En dan nog, mijn langste fpv vlucht (buiten de meeting) was nog geen 5 minuten :P
omdat dat zendertje nou tegen zit, is alles k*t?

ik weet zeker, als dat zendertje het gewoon had gedaan, had jij gisteren fpv gevlogen en was het allemaal WEL leuk......

4/5 minuten is niet overdreven.
Het filmpje dat je gemaakt hebt duurde 3:46 minuten,
en ik was net opgestegen toen je de camera pakte.
Ook de verbruiks calculator komt uit op 4:30 minuten.
Denk er overigens aan dat dit zonder FPV apparatuur is,
die lust ook nog wel een ampere gok ik.
Dan blijft er helemaal niks meer over.

De motoren raken zo ook overbelast (mogen maar 7A),
de accu was zwaar uit balans na et vliegen,
en de 12A regelaars zitten ook behoorlijk dicht tegen hun limiet.

De nemo bouw is gewoon keihard gefaald..

Sven, je kunt nog met 2 blads proberen.

MAAR... iets wat me net te binnen schiet.... de asjes van die motoren, die komen misschien wel tegen die glasvesel achterplaat (of NET er tegeN).

Haal de motors er effe af, en boor er 2 gaatjes in. Meet dan nog eens.

En dus die 2 blads dan proberen.

Als de motoren NET wat aan lopen, komen ze niet op toeren en zuipen als een ketter. (DENK FF AAN DE SCOOT MOTOR VAN MIJ!!!)
Zoveel verschil kan er niet in zitten met je ez.... lijkt me zeer onlogisch.

En blijkbaar werkt je zender al weer... ;) hihi

Sven, maak het jezelf niet zo moeilijk jongen, ik heb gister ook voor het eerste FPV gevlogen. M'n Easystar volgepropt met een 200mw zender, een Cam en een bos kabels, lood aan de staart om het CG weer recht te krijgen. Regelaar opgeblazen in het proces, maar even flink solderen en klaar was klara!

Ontvanger en 7" LCD in de hand, Lipo in de broek van de Copiloot en gaan!!! :mrgreen:

Bij de besturing op 35Mhz viel soms het signaal weg, motor begon dan te haperen.
Het ziet er niet uit maar het werkt en daar gaat het om.

No stress!
Wees niet bang, jij gaat ook nog de lucht in, 't komt wel goed jochie! :D

Laatst bewerkt:
De zender werkt inderdaad weer.
Ik heb de deksel eraf gemold, aarde solderingen waren allemaal keurig netjes.
Toen heb ik uit wanhoop (kapotter kan toch niet) aan de kanaal switches zitten peuteren.
Nu werkt het weer, tikken schudden en zelfs een magneet brengt hem niet van zijn stuk.
Misschien waren de mini dipswitches nog wat "nieuwig", en was et contact rottig.

Maargoed.. nogsteeds een model dat niet vooruit wil..

denk dat het schuim er tegen kwam, want als ik op het schuim drukte veranderde het beeld ook ;)

heb nog 1 tip die je kunt proberen al gegeven, die gaatjes.

Beste Sven,
Ik denk ook niet dat de posts bedoeld zijn als kritiek.
Volgens mij zijn praktisch alle posts best wel beladen met een stukje frustratie omdat een ieder het gewoon hardstikke vervelend voor je vindt en je eenvoudigweg ook graag als het ware, de lucht in willen l*llen, middels de posts.
Dat zou allen op het forum (net zoals jij) gewoonweg heel erg graag willen.
Dus gewoon even adem halen en doorgaan. (we zitten met de tanden in de rand van de tafel.... in positieve zin bedoeld)
In feite zijn de "problemen" die je nu nog hebt relatief eenvoudig op te lossen. Gewoon rustig aan en niet teveel in 1 x.

Ik heb de motoren vrij gemonteerd, resultaat nul. Nogsteeds 20A zuipschuiterij.
Ik weet niet hoe ik dit nog op kan lossen, minder zuip of meer thrust gaat gewoon niet met deze setup.
En voor een andere setup moet ALLES gesloopt worden..

Ik snap er gewoon geen ene k** meer van..
Op de easy gebruikte deze motoren 5.2 ampere met een 4.75x4.5 APC propje.
Nu, met precies dezelfde motor/propeller/spinner/accu/regelaar... 8.5 ampere..
Ik snap et niet.. Ik snap et niet!

zou het kunnen dat hij teveel tegen de rand van de vleugel blaast, waardoor hij meer weerstand heeft? is natuurlijk een dikke vleugel en een 4.75 propje is niet heel groot... kan je er niet richting de 6 ofzoiets opzetten?

Back