Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

hahaha

Goed! Update!

Pakket is gearriveerd!(yes) Direct de Nemo uit gepakt, en even bekeken.

Dingen die me opvielen:

Beunhaas! Of ben ik de enigste die zich kapot irriteert aan scheef uit gesneden stukken tape:mrgreen:

Stickers zijn al lelijk, al helemaal als er in gesneden is:mrgreen:

Flinke speling op de rolroeren

Bekabeling moet korter

Filter is verkeerd

FPV word aangesloten op de balanceerpoort. oef:(..je wilde zeggen dat je iedere keer die stekker los en vast moest maken om je FPV gear te laten werken:(? Afblijven van die handel!

Dean connector zit vast op de vleugel. is er onderhoud, dan liever alles loshalen. net zoals jou al gemonteerde multiplex connector:).

Osd, hoe wil je hem resetten als hij in de romp zit? Telkens de vleugel er af en derop?

Onderkant zal uitgebikt worden voor een grotere accu.

Staart, slap en lelijk. Ben er nog niet over uit of ik alleen het kielvlak vervang, of het hele zooitje.

Camera zit niet vast genoeg, dus zooitje zal gaan trillen bij het resoneren

Stekker van de tx moet anders, die is bijna door.

Nouja, dat zijn de eerste dingen die mij zo opvielen:rolleyes:

Roeren zijn (in overleg met sven) origineel gelaten, zaten vast zat, en vloog prima ermee :P LOL

anyhwo: succes ermee :P :D
maak er wat GOEDS van ;) hahahahah

En idd, met die balanceer stekker kan sven zijn FPV gear los van power voorzien, is wel handig toch?
OSD was tijdelijke oplossing zo :)
IK heb een buisje met 2 tiewraps door de romp zitten, waar de osd achter geklitteband zit. Kan ik aan de buitenkant dus indrukken. Zoiets zou voor sven ook komen, of een apparte knop die je er nog aan soldeert.

T word iig een ECHTE remo, net als mijn Army-Remo zo te lezen :P LOL (maar dan met wat minder verf en hout, waardoor hij een stuk lichter wordt :P )

Laatst bewerkt:
hahaha

Goed! Update!

Pakket is gearriveerd!(yes) Direct de Nemo uit gepakt, en even bekeken.

Dingen die me opvielen:

Beunhaas! Of ben ik de enigste die zich kapot irriteert aan scheef uit gesneden stukken tape:mrgreen:
Welke tape? Zit er tape aan dan?

Stickers zijn al lelijk, al helemaal als er in gesneden is:mrgreen:
Dat heeft die duitserd gedaan, zo kwam die uit de doos. ;)

Flinke speling op de rolroeren
Mee eens, heb al in twijfel gestaan daar nylon scharnieren in te zetten.

Bekabeling moet korter
Klopt, het is een zooitje omdat ik op et veld nog een BEC moest vervangen, en toen deed ie et nog niet. :roll:

Filter is verkeerd
Gedaan volgens diagram van sander. Wat is er fout aan?

FPV word aangesloten op de balanceerpoort. oef:(..je wilde zeggen dat je iedere keer die stekker los en vast moest maken om je FPV gear te laten werken:(? Afblijven van die handel!
Waarom is dat een probleem dan?

Dean connector zit vast op de vleugel. is er onderhoud, dan liever alles loshalen. net zoals jou al gemonteerde multiplex connector:).
Stekkertje kon ik makkelijk doorvoeren naar de accubak. Nog een stekker ertussen leek me niet nuttig.

Osd, hoe wil je hem resetten als hij in de romp zit? Telkens de vleugel er af en derop?
Zover was ik nog niet.

Onderkant zal uitgebikt worden voor een grotere accu.
Dus toch. ;)

Staart, slap en lelijk. Ben er nog niet over uit of ik alleen het kielvlak vervang, of het hele zooitje.
Tsja, mooier en steviger dan een flapje depron lijkt mij. ;)

Camera zit niet vast genoeg, dus zooitje zal gaan trillen bij het resoneren
Volgas in et handje had ie nergens last van, maar het mag wel wat steviger idd. Ik had helaas geen restjes schuim meer die steviger waren.

Stekker van de tx moet anders, die is bijna door.
Ik heb een ruft hekel aan die kleine stekkertjes, ik heb al bijna op et punt gestaan gewoon draden eraan te solderen.

Nouja, dat zijn de eerste dingen die mij zo opvielen:rolleyes:

Leef je uit. ;) Minder dan niks kan et toch niet worden.

haha. Komt goed.

Origineel zat die speling zo bij de Nemo? nee hoor,

Er zit aan beide kanten van de stuurstang speling. Speling in het gaatje van het glasvezel hoorntje, en speling in het gaatje van het hoorntje.
Ook het hoogteroer heeft speling.

ja hoor, origineel zat die speling op de roeren ZELF wel bij de nemo :P iig... bij die van sven wel. (ik bedoel de "scharnieren")

maar nogmaals, leef je uit ;)

heb stiekum het vermoeden dat die "duitser" toch wat meer verprutsts heeft dan gedacht....

@Sven: als je hem straks terug hebt, niet gaan meten en wegen.
Aanbevolen accu erin (remy zal dat VAST vertellen, maar ik denk de reguliere 3s 2200mah 20 of 25 c packs?), en GAAN :D

Laatst bewerkt:
Sven,

Bij het filter liever alleen de plus draad door de ferrit kern heen wikkelen. Zo staat het ook in Sander zijn diagram. Verder een keer of 15, niet 6x.

De schanieren van de nemo zijn prima. De aansturing alleen niet.

Ow let maar op, je cam gaat vast nog wel trillen:). Zeker gezien die verschrikkelijke motortjes. Ook zat je cam vast met alleen een stukkie dubbelzijdig tape. Of dat je hier nu in vertrouwd ofniet, zo vlieg je niet FPV. Vastzetten die handel:).

Net zoals jou balanceer stekker. vastzetten die meuk! Hoezo moet dat los-vast-los-vast?

Ik vlieg nu zo'n 2,5jaar FPV, en heb al vele crashes gehad door de meest uiteenlopende stekker combinaties. Vast solderen die meuk, dan heb je daar geen omkijken meer naar. gaat er wat fout dan zit het hem in ieder geval niet daar in.

Of je het wilt of niet, in je romp komt een gat. Daarmee druk je straks de OSD reset knop in. Geen pinnetjes of andere dingen. Als er bij jou het pinnetje verkeerd zit, of er gebeurd wat anders dan beland hij voordat je het weet bovenop de schap en gebeurd er vervolgens niks meer... vaaaaaastzetten die handel dus:mrgreen:

Wat is het nut van het 16 keer door een ferrietkern trekken van de pluspool?

Waar het ook voor gebruikt wordt, dat dient echt geen enkel doel. Sowieso zijn ferrietkernen overschat als het gaat over modelbouw, maar als je louter alleen de plus gaat wikkelen, is het nagenoeg volstrekt nutteloos.

Origineel zaten de scharnieren er echt al zo rottig in. Ik had et ook anders gedaan.

Hoe kunnen de roerhoorntjes nou speling hebben, de quickfittingen heb ik er met moeite doorheen geperst.
Zijn de plastic kapjes die eroverheen moeten soms los gekomen?
Bij de servo kan misschien wel kloppen, de Z-bends waren nogal wijd (originele stangen trouwens!).

En ja dat die duitse voormalige eigenaar niet zo handig was,
zie je wel aan hoe et richtingroer hoorntje er eerst opgezeten heeft. :roll:

Ben benieuwd of je er nog et een en ander aan kunt tweaken, Remy. :p
Hopelijk is et niet meer ellende dan je verwacht had.

OMG

Daar gaat de Nemo....

rybki-nemo-jest-gdzie-rekin.jpeg

[voice-over stem]
Zal de nemo Remy overleven?
Zullen we straks met trots de nemo mogen omdopen naar REMO??
zal hij presteren zoals verwacht???
IS SVEN STRAKS HAPPY????

Stay tuned......
[/voice-over stem]

Waar het ook voor gebruikt wordt, dat dient echt geen enkel doel. Sowieso zijn ferrietkernen overschat als het gaat over modelbouw, maar als je louter alleen de plus gaat wikkelen, is het nagenoeg volstrekt nutteloos.

Volgens jouw theorie volstrekt nutteloos. Volgens mij en vele andere fpv vliegers in de praktijk toch wel heel er nuttig. Dit haalt in combinatie met een condensator de strepen uit je beeld die worden veroorzaakt door je regelaar.

Oeps.

In het schema staat idd alleen de plus.
In de foto erna de plus en min samen....
Sander Style LC Filter - RC Groups

Ik zeg : Kom er maar in Sander :-)

Bij het filter liever alleen de plus draad door de ferrit kern heen wikkelen. Zo staat het ook in Sander zijn diagram. Verder een keer of 15, niet 6x.
Kijkt U even mee? ;)
RC Groups - View Single Post - Sander Style LC Filter
Dus als er iemand een schop onder zijn kont moet hebben,
is het meneer Sander in dit geval eens een keer! :yes: :lol:

De schanieren van de nemo zijn prima. De aansturing alleen niet.
De quicklinks waren zo strak dat ik flink moest wrikken om ze door de aileron hoorntjes heen te krijgen. Zit daar nu echt speling op? Dan even heel goed nakijken, want dat is eigenlijk nagenoeg onmogelijk. De servo kan is misschien wel wat "sloppy", ik had geen verenstaal meer dus hebben we de originele staafjes gerecycled. ;)

Ow let maar op, je cam gaat vast nog wel trillen:). Zeker gezien die verschrikkelijke motortjes. Ook zat je cam vast met alleen een stukkie dubbelzijdig tape. Of dat je hier nu in vertrouwd ofniet, zo vlieg je niet FPV. Vastzetten die handel:).
Ja ik was er ook niet helemaal happy mee eerlijk gezegd. Maar ik kon me niet zo snel bedenken hoe ik dat strakker vast kon zetten. Een tieripje krijg je niet zomaar om dat griebus kleine ding heen getrokken denk ik.

Net zoals jou balanceer stekker. vastzetten die meuk! Hoezo moet dat los-vast-los-vast?
FPV systeem zit in de romp, powersysteem zit aan de vleugel. Als dat vast moet, kan die hele kermis niet meer van elkaar. Niet handig toch?

Ik vlieg nu zo'n 2,5jaar FPV, en heb al vele crashes gehad door de meest uiteenlopende stekker combinaties. Vast solderen die meuk, dan heb je daar geen omkijken meer naar. gaat er wat fout dan zit het hem in ieder geval niet daar in.
Ja dat gevoel had ik bij die stekkertjes dus. Voortaan maar gewoon doen dus. :p

Of je het wilt of niet, in je romp komt een gat. Daarmee druk je straks de OSD reset knop in. Geen pinnetjes of andere dingen. Als er bij jou het pinnetje verkeerd zit, of er gebeurd wat anders dan beland hij voordat je het weet bovenop de schap en gebeurd er vervolgens niks meer... vaaaaaastzetten die handel dus:mrgreen:
Gewoon zomaar een gat? Vind ik eigenlijk een beetje zonde eerlijk gezegd. ;) Kan je daar dan straks niet via et accu gat bij ofzo?

Laatst bewerkt:
Volgens jouw theorie volstrekt nutteloos. Volgens mij en vele andere fpv vliegers in de praktijk toch wel heel er nuttig. Dit haalt in combinatie met een condensator de strepen uit je beeld die worden veroorzaakt door je regelaar.

Ja dat een spoeltje en een condensator dat effect hebben snap ik, maar daar heb je geen ferrietkern voor nodig. Koop dan gewoon bij de electronicaboer het juiste spoeltje, kan het ook niet verkeerd gemonteerd worden en scheelt in gewicht/rommel.

Hoe dan ook, laat maar, ik ga zeker geen discussie aan met Sander hierover, en het is hier offtopic. Carry on people, nothing more to see there :)

Sven,

Als je hele Nemo nou 3x zo fancy was had ik er een constructie voor verzonnen. Maargoed, we zullen eens zien:). Voor nu is het even MIJN Nemo, over een paar dagen is het weer JOU nemo;).

Ochjeeh, hezik meld zich hier weer...Warme binnenkomer. Mister Henri zikker gaat mij vertellen wat ik met een filter moet doen..ha-ha..

Laatst bewerkt:
Ik lach me een bult...

Halve Benelux FPV community hangt hier op dit draadje !!!! :-)

Iedereen met goeie adviezen..

Remy, als je zorgt dat de Remo na je vakantie af is kunnen we hem plechtig een Maiden geven tijdens de volgende meet & greet. Onder scherp toezicht van LC. Sander.

Er zijn 8 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (7 leden en 1 gasten)
freijn, ‎Bernie+, ‎fransbr, ‎Hans Meij, ‎HBFP NL, ‎ramsus42+, ‎SanderFPV

Back