jef
PH-SAM
Hallo , bij deze ben ik begonnen met de bouw van een echte "old school" klassieker ; de Svenson Westerly .
Omdat de meeste modelbouwers toch een beetje eigenzinnig zijn
en ik hierbij geen uitzondering vorm kon ik het (weer) niet laten een beetje af te wijken van het origineel en heb de plannen opgeschaald naar 120% waarmee de spanwijdte op 1800 mm komt .
Het is de bedoeling om het geheel , dus motor en zender , bij benadering , zo tijds origineel mogelijk te houden .
Het volgende "oud" spul heb ik hier nog liggen qua zenders die in aanmerking komen , allemaal nog nooit gebruikt ,
Qua motors , waarschijnlijk is de OS Max H .35 het meest "origineel" , nog zo goed als nieuw ,
Of deze , iets recenter maar wel met een (eigen gemaakt) dieselkopke SF.46
Of een 4-takt , Saito .45
Ben alvast begonnen aan het stabilo , omdat de ribben van dezelfde dikte zijn als de 100% versie (3 mm licht balsa) heb ik er nog extra diagonalen ingelijmd en ook een gleuf voorzien waar het richtingroer in schuift , oorspronkelijk werd het er bovenop gelijmd
Groeten Jef
Omdat de meeste modelbouwers toch een beetje eigenzinnig zijn

Het is de bedoeling om het geheel , dus motor en zender , bij benadering , zo tijds origineel mogelijk te houden .
Het volgende "oud" spul heb ik hier nog liggen qua zenders die in aanmerking komen , allemaal nog nooit gebruikt ,
Qua motors , waarschijnlijk is de OS Max H .35 het meest "origineel" , nog zo goed als nieuw ,
Of deze , iets recenter maar wel met een (eigen gemaakt) dieselkopke SF.46
Of een 4-takt , Saito .45
Ben alvast begonnen aan het stabilo , omdat de ribben van dezelfde dikte zijn als de 100% versie (3 mm licht balsa) heb ik er nog extra diagonalen ingelijmd en ook een gleuf voorzien waar het richtingroer in schuift , oorspronkelijk werd het er bovenop gelijmd
Groeten Jef