Svenson Westerly 1.2

De andere kant , in spiegelbeeld over de rechtse gebouwd

035.JPG


Groeten Jef
 
Verwisselbare motorplaat voor de OS 46 met dieselkop , makkelijk als ik eens een andere motor wil proberen .
Aslijn gemeten volgens tekening 3,5° naar rechts , graden stonden niet op mijn tekening , zijn er (ex) Westerly vliegers die dit kunnen bevestigen .
In de balken zijn M4 trekmoeren voorzien , nog eens met epoxy verlijmd voor de zekerheid , achteraf kan ik er niet meer aan zonder breekwerk .

037.JPG


Groeten Jef
 
3,5º? Oei!
Heb nog ergens een ervaringsnotietie staan. Moet ik voor je opsnuffelen!
Tekening weer even opdissen.
Gr Bas
 
3,5º? Oei!
Heb nog ergens een ervaringsnotietie staan. Moet ik voor je opsnuffelen!
Tekening weer even opdissen.
Gr Bas

Oei ! :eek:
Nog eens nagemeten , volgens tekening is't juist maar ja dat wil nog niet zeggen dat het in de praktijk klopt

004.JPG


Groeten Jef
 
Maak een paar plaatjes met verschillende hoeken ,dan kan je uittesten wat het beste is.

In elk geval , mooi gemaakt.:thumbsup:

Dirk
 
Ik kom er op terug...wil proberen snel nog ff vluchtje te maken op ons veld...
Kom wel terug op die notities... :) Geduld!!!
 
  • Like
Reactions: jef
Dirk , Merci , verschillende plaatjes is een optie natuurlijk en ook niet zoveel werk .

Bas , doe maar rustig aan , er is geen haast bij , nog genoeg te plakken voor de eerste vlucht :)

Groeten Jef
 
"Here are the votes"...

Wel... Notities vanuit het holst der vergane jaren 70!!!
Domping had men vergroot tot 6º
De side-trust verkleind 2 tot 2,5 mm, ofwel de hoek gehalveerd zo een beetje.
Beschreven op de 1:1 schaaltekening...

Ik heb nog de originele sticker van mijn Westerly. Is een andere schrijfwijze dan op de tekening.
Zal die eens even inscannen en omwerken naar vector. Niet zo een beestenklusje. Zal ik dan hier aan het draadje aanhangen. Kunnen velen deze gebruiken om de kist in vroege 70er stijl te beletteren met Oracal-folie of andere beletteringsfilm...

Eerst moet m'n werk even de deur uit, zal ik dat even oppikken.

Vandaag nog even gevlogen met m'n Cloud Dancer (die gaat echt perfect!), maar wederom was de atmosfeer aardig ruig. Prachtige starts en landingen. Geen nose overs! Maarrrrr....
Staart is ook flink in Antik-Schwäbische-vakwerkbouw opgetrokken, stabilo en kiel ook niet overmatig met spantjes afgewerkt, om het licht te houden. Ondanks dat de motor goed in rubbers hangt, eveneens de Hatori, toch resonerende Oracover bij lage toeren. Hou daar wel mogelijk rekening mee?... kan een laagvliegende banjo worden? Zeker met een compressievolle diesel? Is maar een weetje.

Gr Bas
 
@Bas , bedankt voor de info :thumbsup: , originele sticker Westerly inscannen , graag , maakt het toch weer een beetje meer tijdsorigineel :koud:

Op welke tonen mijn dieselende klankkast gaat resoneren :confused: is nog af te wachten , hopelijk valt het mee , bespanning wordt vlies met spanlak .

Weinig tijd gehad de afgelopen dagen :( , enkel achterkant romp bezig geweest .

002.JPG


Groeten Jef
 
Hierbij het letterbeeld op vrijwel A3 breedte opgezet, 405 mm. Pure vector tekening en kan dus uitgeplottert worden.
Originele zetbreedte van de letters is 298 mm (voor de verschaling naar groterformaat)
 

Bijlagen

Hierbij het letterbeeld op vrijwel A3 breedte opgezet, 405 mm. Pure vector tekening en kan dus uitgeplottert worden.
Originele zetbreedte van de letters is 298 mm (voor de verschaling naar groterformaat)

In de L zit er een krakje in de bovenkant. Vind je het erg dat ik het naar Outerzone zwiep? Daar stond al een scannetje van mij van de originele letters maar vectorieel is nog zoveel beter natuurlijk :-)
 
Juist! Heel goed. Het krakje is 'gepoetst'... snijplotter behoeft geen quick-step meer te plotten.
Bestand hierboven is vervangen onder zelfde naam.
Kan en mag wereldkundig worden gemaakt op The Outerzone! Roept het voort!
Vector is altijd beter. Kan oneindig groot en klein, en dat heb je met pixel niet.
Gr Bas
 
@Bas , bedankt voor de plakker

Weer wat verder met de neus/cockpit , ingedekt met strookjes 2 mm balsa i.p.v. driehoekige lat en dikke plaat zoals op tekening ,
hierover komt nog een plaatje van 1 mm volgens de vorm van het raam zodat er een randje van een mm ontstaat waar het raam
tegenaan , achter komt , op volgende foto's meer verduidelijking ,
042.JPG


Sjabloon cockpitraam gemaakt uit iets steviger papier ,
043.JPG


En sjabloon voor de indekking ,
044.JPG


Aan één zijde de indekking reeds gelijmd , het is 1,5 mm balsa geworden , had niets meer liggen van 1 mm en kon niet wachten :rolleyes: tot morgen om naar
http://www.home-flyer.com/ te rijden om plaat in te kopen , schuur ik wel gelijk
045.JPG


Groeten Jef ;)
 
Back
Top