Svitzer London 1:50

Zorg er in ieder geval voor dat op de plaats van de uitsteeksel een gaatje boort met de goede diameter waar het uitsteeksel in past.

Daarna met een kleine vlam de soldeerplaats verhitten en daarna een klein beetje tin toevoegen. Een klein beetje S39 laat de tin goed vloeien. Wel daarna goed spoelen om corrosie in de toekomst te voorkomen.

De plaatsen die al gesoldeerd zijn kun je beschermen tegen lossolderen door deze nat te houden met een natte doek of een prop natte keukenrol of wc papier. Zo wordt het nooit warmer dan 100 graden op die plaats totdat het vocht verdampt is natuurlijk.

Hoi Koos

Sorry
Zal hem inderdaad ergens anders openen .
Overigens ,mooi schip hoor .
Zal je topic wel blijven volgen .
Groet Fred

Hallo Koos,
ziet er erg netjes uit.
De sleepbogen zijn nu ook veel beter net als de broodwagen.
Voor de voormast heb ik zelf een radio antenne gebruikt, voordeel daarvan was dat ik er draden doorheen kon trekken voor de navigatie verlichting
gr Nick

Hallo Allemaal,
hier weer een kleine update en tevens ben ik wat aan het opschonen geweest in het topic.

@tiger1gek no offense maar misschien is het handig om je eigen topic te openen en daar je vorderingen etc laat zien. aangezien het hier op een ander model en andere schaal gaat.

Afgelopen week bezig geweest om een nieuwe sleepboog te maken aangezien de oude niet goed was, volgens mij klopt deze nu een stuk beter ook als ik het met foto's ga vergelijken.
Ook ben bezig geweest met de broodwagen, denk dat ik nu aardig in de goed richting begin te komen daarmee.
en tot slot, heb ik een klein beginnetje gemaakt aan de voormast, alleen de kleine uitsteeksels waar de lichten op staan zijn erg lastig te solderen.
Heeft iemand hier misschien nog tips voor om dit makkelijker te maken? ik hoor het graag!!!

dscn2617h.jpg

dscn2618s.jpg

dscn2619a.jpg

dscn2620c.jpg

dit was hem weer voor nu

gr
Koos

@wiggie, bedankt voor de tip, ga het zeker uitproberen

@nick van dijk, ben nu ook beter tevreden dan zoals het eerst was.
wat betreft de voormast deze is ook hol dus als het goed is moet ik hier ook me draadjes door hen kunnen krijgen, maar heb het nog niet geprobeerd

gr
Koos

Hoi,
Wat ziet dat er mooi uit, Koos82.
Ben je er ook uit wat betreft die lampen?
Kan je wel helpen als je nog wil.
Groetjes, Maria

Tuurlijk!
'k Vond dat teken 'Tug' op die vrachtboot wel leuk. ;) Nu konden ze mikken. Gelukkig liep het goed af, maar er is vast wel stevig gevloekt op de brug.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Wat ziet dat er mooi uit, Koos82.
Ben je er ook uit wat betreft die lampen?
Kan je wel helpen als je nog wil.
Groetjes, Maria

Hallo Maria,
bedankt voor het compliment
ja hoor het is gelukt, ik heb de draadjes er door hen gekregen.
helaas kan ik nu niet veel doen heb het erg druk op mijn werk dus de hobby moet even wachten

gr
Koos

Ha fijn dat het gelukt is. Jammer als er geen tijd is voor hobby's...
Maar voor diegenen die specifieke foto's willen: mijn echtgenoot zit op dit moment op de London. Bij verzoeken wil hij vast wel helpen.
Laat het dus maar horen.

Hier staat de Rotterdam in de steigers, maar dat is een 25-jaren plan, vrees ik.

een kleine update

Hallo allemaal,

Na een hele lange en drukke tijd weer een paar kleine dingetjes gedaan aan de London.
Ik heb een aantal luiken en de broodwagen geverfd.
ook het het kompas is nu af moet alleen de uitsteeksels nog een tipje rood en groen geven.

begonnen met de voormast te spuiten maar de verf reageerd, dus ik denk dat hij niet goed genoeg ontvet is of iets dergelijks.

foto's zeggen meer dus bijdeze
dscn2887o.jpg

dscn2886e.jpg

gr
Koos

Kei strak! Heb je de naam ook zelf geschilderd? Of kun je die als 'plakplaatje' kopen? Excuses als dit een onelegante vraag is. Ik heb werkelijk geen idee.
Groeten, Maria

Hoi Maria,

Nee de naam heb ik niet zelf geschilderd, ik ben eerst creatief met word geweest en alle teksten en dergelijke gemaakt en daarmee ben ik naar een sticker bedrijf gegaan en deze hebben er plakletters voor mij van gemaakt.
Het kost wat tijd om alles precies naar het zin te krijgen maar het resultaat mag er dan ook zijn

halo koos,
ik zit nu weer aan boord van de london. dus mocht je nog een detail vraag hebben ?
mijn model is ook al aardig ver,ik zal u als ik weer thuis ben er even een foto van sturen.

Hoi bryan,

Afgelopen weken erg druk gehad met mijn werk dus helaas is het er niet heel veel van gekomen om aan de london te werken, hoop binnenkort weer een hoop te kunnen doen aan de london, als ik vragen heb neem ik zeker contact met je op ;) altijd zo'n inside contact :D

ben benieuwd naar jouw vorderingen

gr
Koos

Hallo allemaal,

de drukte is weer een beetje over dus afgelopen week weer een beetje aan het bouwen geweest aan de London dus weer even een hele kleine update
ik ben bezig geweest met de rubber boot te maken
Vind het zelf wel goed gelukt, alleen de buitenboord motor ontbreekt nog. daar word nog aangewerkt

dscn2892p.jpg

gr
Koos

Back