Svitzer London 1:50

kan het zijn dat je de verhouding met de harder van de hars niet goed had?

teveel harder kan ook voor belletjes zorgen.

Hoi Koos

Mag ik je vragen welke kleur groen je voor de dekken hebt gebruikt bv ral kleur .
Ik ben zelf bezig een Smit Rotterdam aan het opknappen ,eentje waar geen glasvezel op de romp zit .
Heb hem vandaag geheel geschuurd
alvast dank
mvg Fred

Hoi, leuk om te zien hoe een draadje weer helemaal opleeft:D:D.
Ga vooral door met dit project en ik denk dat ik mijn Smit ook maar weer een keer van de plank ga halen:cool:.
Groeten Norwin

@desa bedankt voor de tips, ga het zeker proberen met de talk poeder
@kuperus ook dit ga ik nauwlettender in de gaten houden bedankt!!

Hoop deze week nog weer een proefvaart te maken als het weer een beetje mee zit en er niet te veel wind staat. hoop dan dat ik de problemen die ik had met de laatste proefvaart te hebben op gelost

@tiger1gek de ral kleur van het dek is idd Ral 6010

gr
Koos

weer een update!

Hallo Allemaal,

aangezien het weer toch bagger is, ben ik afgelopen dagen weer lekker aan het bouwen geweest.

ben voornamelijk met details op de opbouw bezig geweest.
ik heb de kranen afgemaakt, radars geplaatst, vlaggenlijnen gemaakt.
al met al weer aardig wat opgeschoten en ben erg blij met de vorderingen,
het toont nu steeds wat meer

dscn2528j.jpg

dscn2529f.jpg

dscn2530f.jpg

dscn2531q.jpg

Hallo Allemaal,

Vandaag weer een proefvaart gemaakt, het ging beter dan de vorige keer, alle problemen met de electronica zijn in iedergeval opgelost.
wel een klein beetje water binnen gehad maar dat gaf verder gelukkig geen problemen en schade het komt doordat het slangetje van de brandspuit steeds losschiet, deze zit in de opbouw over een stukje messingpijp heen geschoven maar door de tegen druk van de spuit schuift hij er steeds af als ik de pomp aanzet, ik had er ook een klemmetje omheen zitten maar die is niet sterk genoeg.

kan ik dit evt ook nog vast lijmen met stabilit express? of kan ik beter andere lijm gebruiken, of evt nog een andere oplossing?
ik hoop dat iemand hier een idee heeft

Verder vandaag ook met een touwtje en een onser, de trekkracht gemeten,
ik had op iets meer gehoopt maar ze kwam toch uit op een respectabele 2 kg

Hieronder nog wat foto's van de proefvaart

dscn2579y.jpg

dscn2571q.jpg

dscn2564q.jpg

dscn2549b.jpg

dscn2539q.jpg

dscn2582k.jpg

Hoi Koos,

Het is echt een pracht op het water! Kan je zeer trots op zijn.
Betreft je slangenprobleem, het beste is een waterdichte koppeling, deze kan je zelf maken aan de hand van de volgende link: HMBC - tips en trucs
Deze koppeling gebruik ik zelf ook, en is 100% waterdicht.

Een trekkracht van 2 kg valt inderdaad wat tegen voor dit model.

Gr,
Bart

Kan niks andere bedenken als "Prachtig"

Maar bollard pull valt inderdaad een beetje tegen, dacht wel op zun minst het dubbele aangezien het voormaat schip en gewicht,

Maar vaart er niet minder om...

Maar silicone is moeilijk te lijmen, je zou bv een messing buisje kunnen pakken en dan een randje op solderen met tin, zodat je een verdikking krijgt en dan je slangetje erop met het klemmetje over de verdikking,

Grtz Vincent,

De koppeling die Bart bedoeld werkt uitstekend.
Ik heb er ook al een aantal keren gebruik van gemaakt.
Met een beetje passen en meten kun je hem ook nog zo maken dat de koppeling plaats vind als je de opbouw er af en er op zet.
Hoef je ook niet steeds te "klooien" met een los slangetje vanuit je opbouw.

Zo zit het "ontvangstgedeelte" op het dek van de Smit Kamara:

img0790ox6.jpg

... en zo zit het gedeelte in de opbouw:

img0793za1.jpg

Omdat je bij deze koppeling niet steeds het slangetje los hoeft te halen kan je een wat dikkere aansluiting nemen waardoor de slang er stroever op gaat.
Als je dan eventueel ook nog wat groefjes steekt in het buisje wil de slang er na verloop van tijd helemaal niet meer af :D

koos,ik ben weer thuis..wat ziet je model er super uit.
ik heb vandaag mijn 1e proefvaart gevaren,en het ging top. nu verder met afbouwen.
had je nog vragen ? xx

Hoi Bryan,

hoop dat je een goede reis hebt gehad, ben benieuwd naar de foto's van jouw proefvaart.
Ik ben eigenlijk nog naar wat foto's/info opzoek van het bruine kast/huisje onder de laatste sleepboog, heb eigenlijk geen idee waar het voor dient, en zoals ik kan er van kan zien of sommige foto's klopt het niet met de tekening die ik heb

Alvast bedankt

gr
Koos

hallo koos,
dat bruine kasje waar je het over hebt,noemen we de broodwagen.
deze broodwagen staat boven de stuurmachinekamer. we gebruiken deze broodwagen o.a om onze snubbing draden (stoottouwen) door de broodwagen te laten lopen zodat deze bevestigd kunnen worden op de sleepdraad. ook gebruiken we de broodwagen met het in en uit sluiten van de draden,om op te werken. ik moest mijn broodwagen ook aanpassen in mijn bouwtekening,want hij ziet er nu inderdaad anders uit. mischien moet ik die van mij maar even doorsturen met een foto.want ik heb van de rotterdam/london niet echt een duidelijke foto van de gehele broodwagen.

Dat zou super zijn als je een tekening kunt door mailen en een fotó

heb je nog foto's gemaakt van je eerste proefvaart? ben benieuwd hoe ze in het water lag

gr
Koos

Hallo Koos,
ziet er erg mooi uit.
Over de foto van de broodwagen: kan je eventueel een echte foto sturen aangezien ik momenteel op de Rotterdam zit.
Verder nog een paar kleine puntjes die me zo opvielen.
-je sleepbogen hebben wat te haakse bochten. vooral de laatste loopt veel meer geleidelijk af. Het doel van deze sleepbogen is voor een goede manouvreerbaarheid te zorgen tijdens het slepen.
-Verder zag ik dat je het grootste deel van je hekwerken al af hebt maar mis nog wel een aantal panama kluizen.
-op het boatdeck (dek waar ook de werkboten staan) heb je aan beide kanten deuren naar de accomodatie zitten (achterste) die zijn al een tijdje weg.
gr Nick

heb je nog foto's gemaakt van je eerste proefvaart? ben benieuwd hoe ze in het water lag

gr
Koos

Hallo Koos,
ziet er erg mooi uit.
Over de foto van de broodwagen: kan je eventueel een echte foto sturen aangezien ik momenteel op de Rotterdam zit.
Verder nog een paar kleine puntjes die me zo opvielen.
-je sleepbogen hebben wat te haakse bochten. vooral de laatste loopt veel meer geleidelijk af. Het doel van deze sleepbogen is voor een goede manouvreerbaarheid te zorgen tijdens het slepen.
-Verder zag ik dat je het grootste deel van je hekwerken al af hebt maar mis nog wel een aantal panama kluizen.
-op het boatdeck (dek waar ook de werkboten staan) heb je aan beide kanten deuren naar de accomodatie zitten (achterste) die zijn al een tijdje weg.
gr Nick

gr
Koos

Back