Svitzer London 1:50

verkopen ze die spuitbussen bij de gamma ?
ik heb mat zwart,maar dit trekt heel snel vuil aan,en voelt ruw aan.
ik vind mat wel het mooist,maar denk dan dat ik idd een alkyd lak lag eroverheen spuit.
thnx

Zou je even op de bussen moeten kijken, acryl is op waterbasis en alkyd is op een hars basis verdunbaar met terpentine, op de spuitbussen staat meestal op wat voor basis lak het is,zoniet ? Vraag het dan na, scheelt je een hoop werk,want als dat fout gaat gaat het goed fout ook, dan kan je je hele romp opnieuw schuren en spuiten,.

Grtz Vincent,

wat bedoel je met deeltjes afgeven? veeg je de verf eraf?
Als hij ruw aanvoelt kan je het beste hem nog een keer schuren en dan spuiten met een nieuw spuitmondje op je spuitbus.

gr
Koos

En na 2 en halve pagina met off topic dingen laten we het is hebben over de orde van de dag. :p Koos hoe staat het met jou Svitzer :yes: ???

Laatste tijd best wel druk gehad, dus helaas niet heel veel tijd om te bouwen gehad,
ik heb een paar bolders gemaakt, die wil ik gaan vermeningvuldigen met een siliconenmal en daarna gaan gieten,
Moet nog wel even uitzoeken hoedat precies werkt etc.
verder ben ik ook wat verder gegaan met de bogen op het achterdek waar de sleepkabel overheen loopt. weet niet de officieele benamingen ervoor.
Zit ook nog op wat elektronica te wachten wat ik besteld heb zodat ik m'n sound modul kan aansturen en de servo's van de brandmonitoren
Ik zal morgen wel even foto's maken van de vorderingen tot dusver

gr
Koos

ja sorry voor de overlast :P is volgens mij niet echt helemaal de bedoeling dat ik hier vragen stel :P
zal wel contact houden via de mail koos.

gr
bryan

Laatst bewerkt:
ja sorry voor de overlast :P is volgens mij niet echt helemaal de bedoeling dat ik hier vragen stel :P
zal wel contact houden via de mail koos.

gr
bryan

Hoi Bryan,

ik zie geen probleem hoor, we bouwen de zelfde boot alleen andere schaal maar van jouw vragen kan ik weer dingen leren

gr. Koos

Hier dan de foto´s
Zoals jullie zien zijn de sleepbogen nog niet helemaal af, ben inmiddels ook beetje begonnen met het huisje onder de laatste sleepboog maar de tekening klopt niet met wat je op foto´s ziet dus dat is nog al een beetje een gevogel
op de andere foto´s zie je de bolders waar ik een siliconenmalletje van wil gaan maken

s7001664.jpg

s7001665.jpg

s7001666.jpg

gr
Koos

En zijner al weer wat vorderingen van dit mooie project of hebben jullie ook zomerreces zoals in Den Haag:rolleyes:.
Groeten Norwin

Hallo Allemaal,

heeft weer een tijdje geduurd, nu weer even tijd om te gaan bouwen, dus hier weer een kleine update.
ik ben inmiddels aan de kranen begonnen, wel een lastig karweitje, heb lang zitten denken hoe ik het precies zou gaan maken. inmiddels is er bijna 1 kraan van de 3 af. moet nog wel wat dingen aan gebeuren zoals je ziet op de foto's
de steun waar de kraan op rust ligt er nu nog even los onder deze moet ik nog op z'n plek maken
verder heb ik ook de fenders (yokohama's) gemaakt.
deze zijn gemaakt van rond hout, en de banden die er op zitten heb ik gemaakt van "nep" lego, deze bandjes heb ik het profiel afgesneden en daarna door de midden gesneden. dan komt de maat van de banden aardig overeen met de werkelijkheid

dscn2526x.jpg

dscn2524.jpg

dscn2525n.jpg

ook omdat het geheel een beetje stond te verstoffen heb ik vast een opberg/transport kist gemaakt voor de bovenopbouw ik moet nog een kist maken voor de romp maar dat komt later.

dscn2527s.jpg

ik heb ook wat siliconen malletjes van de bolders gemaakt, alleen het gieten, gaat eigenlijk nog niet zoals ik wil.
de ene bolder die ik giet is zo goed als perfect en de andere zitten weer een hoop lucht belletjes in die dan aan de zijkant allemaal kleine gaatjes geven.
en ik kom er eigenlijk nog niet achter waar dit probleem aan ligt, misschien heeft iemand hier een idee? ik giet met kristal heldere pu hars. is dit goed hier voor of kan ik beter wat anders gebruiken en zoja wat?

gr
Koos

Ziet er echt goed uit koos.... :worship:

ik heb ook wat siliconen malletjes van de bolders gemaakt, alleen het gieten, gaat eigenlijk nog niet zoals ik wil.
de ene bolder die ik giet is zo goed als perfect en de andere zitten weer een hoop lucht belletjes in die dan aan de zijkant allemaal kleine gaatjes geven.
en ik kom er eigenlijk nog niet achter waar dit probleem aan ligt, misschien heeft iemand hier een idee? ik giet met kristal heldere pu hars. is dit goed hier voor of kan ik beter wat anders gebruiken en zoja wat?

Je zou bv een tril plaatje kunnen maken doormiddel van een electro motor met een gewichtje aan de as die niet gecentreerd zit en die vast zetten op je plankje
en vervolgens je plankje op rubbers zetten...

Mvg Vincent,

Hallo Koos

Je zou talkpoeder kunnen gebruiken voordat je gaat gieten de rubber mal aardig bestrooien met talkpoeder daarna uitkloppen dan blijft er een lichte waas achter van het poeder hierna gewoon gieten en je zal zien dat de luchtbellen aardig minder worden of gewoon weg zijn

groeten desa

Back