Hallo Allemaal,
heeft weer een tijdje geduurd, nu weer even tijd om te gaan bouwen, dus hier weer een kleine update.
ik ben inmiddels aan de kranen begonnen, wel een lastig karweitje, heb lang zitten denken hoe ik het precies zou gaan maken. inmiddels is er bijna 1 kraan van de 3 af. moet nog wel wat dingen aan gebeuren zoals je ziet op de foto's
de steun waar de kraan op rust ligt er nu nog even los onder deze moet ik nog op z'n plek maken
verder heb ik ook de fenders (yokohama's) gemaakt.
deze zijn gemaakt van rond hout, en de banden die er op zitten heb ik gemaakt van "nep" lego, deze bandjes heb ik het profiel afgesneden en daarna door de midden gesneden. dan komt de maat van de banden aardig overeen met de werkelijkheid
ook omdat het geheel een beetje stond te verstoffen heb ik vast een opberg/transport kist gemaakt voor de bovenopbouw ik moet nog een kist maken voor de romp maar dat komt later.
ik heb ook wat siliconen malletjes van de bolders gemaakt, alleen het gieten, gaat eigenlijk nog niet zoals ik wil.
de ene bolder die ik giet is zo goed als perfect en de andere zitten weer een hoop lucht belletjes in die dan aan de zijkant allemaal kleine gaatjes geven.
en ik kom er eigenlijk nog niet achter waar dit probleem aan ligt, misschien heeft iemand hier een idee? ik giet met kristal heldere pu hars. is dit goed hier voor of kan ik beter wat anders gebruiken en zoja wat?
gr
Koos