Svitzer London 1:50

Hallo Allemaal,

Weer even een update,
Heb afgelopen week het zwarte gedeelte van de romp ook gespoten.
ben zelf erg tevreden over het eindresultaat na de eerste keer spuiten leek het wel schuurpapier na dat hij was opgedroogd, heb alleen geen idee hoe dat komt. na het weer glad schuren en nog een keer spuiten was het resultaat wel mooi strak en glad.

Vanmiddag even de opbouw erop gezet om even te kijken hoe het geheel wordt. vind het zelf erg mooi worden maar hij is stiekum toch wel groot.

Nu gaan we verder met de motoren inbouwen en alle andere elektronica
De hoofdmotoren worden 2x Robbe power 1000 met 2x een robbe navy control 540 regelaar
De motor voor de boegschroef word een graupner speed 500 met een navy V30 regelaar.
en voor de blusmonitoren komt er een Renault ruitensproeipompje in

Iemand nog Tips om voor het inbouwen of dingen waar je op moet letten, en is het verstandig om er zekeringen tussen te doen en zoja waar dan?
ben niet zo'n ster Qua elektronica dus alle tips zijn welkom

en dan nog een paar foto's van het geheel
dscn2285y.jpg

dscn2286v.jpg

groeten
Koos

Mooi werk

Inderdaad, dit ziet er gelikt uit! Ik zou inderdaad wat adviezen inwinnen over de electronica want je wil zo'n model toch niet af zien fikken!
grt
Hawser

Zo ziet de binnen kant van mijn Smit Kamara er uit

IMG_1548.jpg

IMG_1549.jpg

Alle servodraden via SB en alle stroomvoerende draden via BB

bedankt voor de complimenten allemaal,

@bart hoe is het met jouw New York zit daar nog een beetje vordering in?

@adam, dat is inderdaad wel een aanrader alles gescheiden houden.
nu vraag ik mij alleen nog af waar moet ik nu de zekering tussen plaatsen?
tussen de motor en regelaar of tussen de regelaar en accu, en hoe zwaar moet de zekering dan precies zijn? is 10ampere genoeg?

groeten
Koos

hoi koos ik heb je bouwverslag gelezen en ziet er supper uit nu had ik een vraag ben met de amsterdam bezig en wil ook de waterkanonnen laten draaien jij heb ze met servo,s hoe doe je dat en hoe sluit je dan de water slang aan groetjes jan

@Koos,

De Smit New York staat momenteel helaas even aan de kant, ivb met een tussendoor project, en drukte met school e.d.
Maar volgende week is het vakantie, dus ik hoop dat ik dan weer eens wat vorderingen kan maken.

Bart

@jankr

Ik heb achter in de brug 2 mini servo's gebouwd en een servo hevel om een messing pijpje gemaakt dat in het blus kanon is gelijmd met 2 componenten lijm.
en dan heb ik een stukje staaldraad tussen de servo en de hevel om het pijpje gemaakt.

Ik zal proberen er vandaag of morgen even een foto van de maken

groeten
Koos

welke monitors zijn dit

inmiddels weer een week of 2 verder dus weer tijd voor een update.
Ben alweer een aardig stukje opgeschoten, maar heb ook een hoop vrije tijd gehad de laatste weken.

het dekhuis staat inmiddels in de juiste kleur en ben ook een beetje begonnen met wat details aan te brengen

het eerste bluskanon staat er inmiddels op en doormiddel van een servo heb ik hem ook draaiend gemaakt. het andere bluskanon moet ik nog aan beginnen.

ook ben ik verder gegaan met de schoorstenen, ik moet alleen nog wat vinden waar ik de grote uitlaten die er boven uitkomen van kan maken.

s7001467.jpg

s7001469.jpg

s7001468.jpg

dit was het weer voor deze keer
groeten
Koos
Koos
mag ik wat vragen .welke blusmonitors zijn dit

Groeten Ron Bijl

Update

Hallo allemaal,

Hier weer een update.
Ik heb inmiddels het dek groen gemaakt. moet nog wel een keer geschuurd worden en nog een keer geverft (hij is nog niet helemaal strak)
Verder heb ik ook de meeste elektronica erin gebouwd. en motoren etc.
De patrijspoorten zitten er inmiddels ook in

en last but not least, ze heeft vanmiddag haar eerste proefvaart gemaakt in de sloot. er moest heel vat lood bij, daar stond ik nog wel van te kijken.
en ook niet onbelangerijk. hij is helemaal water dicht (gelukkig)

Hier dan de foto's van de proefvaart

s7001641.jpg

s7001642.jpg

s7001644z.jpg

gr
Koos

Trimmen

Ik zou haar trimmen zoals ze op de eerste foto van jouw draadje staat, een beetje achterover...mooi stoer.
Staan de power 1000 er al in, ben benieuwd wat ik heb ze ook voor mijn Oceanic, wat is trouwens de schroef diameter?
grt
Hawser

@hawser

op de eerste foto lag ze nog niet helemaal goed op de waterlijn de schroeven gingen toen lucht happen, maar heb wel gezien als je gaat varen dat hij een mooie boeg golf trekt.
De power 1000 staan er in en draaien super mooi, lekker rustig ze staan rechtstreeks op de schroefas dus geen vervelende herrie van een vertragingskast.
de diameter van de schroeven is 80 mm, hoort eigenlijk 83mm te zijn maar die zijn niet kant en klaar in de handel.

gr
Koos

Back