Vanmiddag weer gevlogen, nat en koud.
Vliegt een stuk vlotter en dynamischer met de nieuwe motor (1740kv tegen 1250 kv eerst).
Ik kan nu fatsoenlijke loopings trekken, en korte snellere bochten maken dan voorheen.
De uitgangspunten voor combat vliegen zijn een stuk beter nu.
Meetgegevens statische test:
-7*3.8 Gemfan prop: 10.3A bij 7.6V (78W)
-8*3.8 slow flyer APC: 12.7A bij 7.4V (94W)
In de vlucht liggen de waarden een stukje lager (9.5A en 10.5 A).
Met de 8*3.8 vliegt ie iets vlotter dan met de 7*3.8.
Heb uiteindelijk wel de 7*3.8 terug gezet.
De regelaar (HK) is maar 12A, en op halverwege de accu capaciteit begint de BEC ook lagere spanning af te geven, waardoor het spanningsalarm van de ontvanger getriggerd wordt.
Op zich geen probleem maar geeft wel aan dat de regelaar niet van de beste kwaliteit is.
In ieder geval vliegt de Swallow naar volle tevredenheid.
Vandaag waaide het een stuk minder dan vorige week waardoor ik eens echt kon testen wat ie allemaal kan.
Korte en te krappe bochten neemt ie zonder probleem, geen enkel teken van overtrek.
Starten zo uit de hand door het model bij de wingtip vast te houden en het een klein zetje te geven.
Rondjes laag boven de grond met ongeveer 2.6 tot 3A motorstroom gaat leuk, ook op lage snelheid laat ie zich goed beheersen.
Morgenavond gaan we indoor vliegen.
Ik denk dat het een hele uitdaging wordt om in onze relatief kleine sporthal er mee te vliegen.
De Swallow is nog redelijk aan de snelle kant daarvoor.
Met een beetje geluk heeft morgen een clublid de tweede Swallow vliegend.
Vliegt een stuk vlotter en dynamischer met de nieuwe motor (1740kv tegen 1250 kv eerst).
Ik kan nu fatsoenlijke loopings trekken, en korte snellere bochten maken dan voorheen.
De uitgangspunten voor combat vliegen zijn een stuk beter nu.
Meetgegevens statische test:
-7*3.8 Gemfan prop: 10.3A bij 7.6V (78W)
-8*3.8 slow flyer APC: 12.7A bij 7.4V (94W)
In de vlucht liggen de waarden een stukje lager (9.5A en 10.5 A).
Met de 8*3.8 vliegt ie iets vlotter dan met de 7*3.8.
Heb uiteindelijk wel de 7*3.8 terug gezet.
De regelaar (HK) is maar 12A, en op halverwege de accu capaciteit begint de BEC ook lagere spanning af te geven, waardoor het spanningsalarm van de ontvanger getriggerd wordt.
Op zich geen probleem maar geeft wel aan dat de regelaar niet van de beste kwaliteit is.
In ieder geval vliegt de Swallow naar volle tevredenheid.
Vandaag waaide het een stuk minder dan vorige week waardoor ik eens echt kon testen wat ie allemaal kan.
Korte en te krappe bochten neemt ie zonder probleem, geen enkel teken van overtrek.
Starten zo uit de hand door het model bij de wingtip vast te houden en het een klein zetje te geven.
Rondjes laag boven de grond met ongeveer 2.6 tot 3A motorstroom gaat leuk, ook op lage snelheid laat ie zich goed beheersen.
Morgenavond gaan we indoor vliegen.
Ik denk dat het een hele uitdaging wordt om in onze relatief kleine sporthal er mee te vliegen.
De Swallow is nog redelijk aan de snelle kant daarvoor.
Met een beetje geluk heeft morgen een clublid de tweede Swallow vliegend.