Swallow 1200

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RC-PPG, 11 dec 2016.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 14 feb 2017
  2. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Harold heb je niets beters te doen? Zorg nou eerst eens dat je met de juiste feiten komt ipv arrogant met modder te lopen gooien.

    @ Ron ik deel hier ook zeer actief informatie met leden van mbf. Ook geef ik hier informatie aan mensen welke meer willen weten over de swallow. Ik vind dat het goed is als modelvlieger en fabrikant om andere op een eerlijke en leuke manier van informatie te voorzien. Ik voel mij echter geen zins verplicht om mijn r & d hier te delen. Het is een commercieel verkrijgbaar toestel waarvan je mag verwachten dat het naar behoren vliegt met een bepaalde setup. Hoe dit toestel tot stand is gekomen en welke wijzigingen er voor nodig waren om het goed vliegend te krijgen doet denk ik niet ter zake voor iemand die een kit of artf kist koopt. Ik neem daar ook beslist geen andere stelling in dan het gros van de overige fabrikanten. In het beste geval lees je welk bron profiel gebruikt is met modified erachter. Ze zullen je nooit vertellen wat die mods exact zijn omdat een bedrijf hier vaak veel tijd en geld instopt en dit graag voor zich houd. Ik ga mij hier dus niet verder inlaten met het verstrekken van informatie welke door r&d ontwikkeld is. Wel sta ik open om informatie te delen rond dit toestel over mogelijke setups bouw werkwijze settings en cg etc.
    Houd dit draadje dus ontopic graag en laat het gaan over de swallow. En nee ik ben dit draadje niet gestart een van mijn klanten heeft dit gedaan om aan andere te laten zien hoe zijn nieuwe product performed. Ik ben ingehaakt om de performance en het plezier te vergroten en heb mijn settings met andere gebruikers gedeeld. Dat is niets commercieels dat is mensen helpen om meer lol aan hun model te beleven. En ik vind het gepast om dat als bedenker van dit toestel te delen met de achterban.
     
  3. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    @ birds-eye-view:

    Je gooit zelf eigenlijk met modder en bent heel direct en persoonlijk gericht in je woorden. Verder laat je geen gelegenheid voorbij gaan om je producten te promoten, zie post 22. Als het MBF beheer niet ingrijpt is het blijkbaar nog binnen de grenzen.

    Veel succes, plezier, ontwikkel en verkoop succes,

    Erik
     
  4. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Modder gooien? Ik heb geen slecht woord over jouw en je producten gezegt.
    De juiste feiten?
    Zoek even deze mail op. Kort even de genoemde profielen uit een telefoon gesprek net ervoor:
    ---------------------
    From: Harold van Berk <haroldvanberk@....> (even adres niet van belang)
    Date: 2016-04-11 17:59 GMT+02:00
    Subject: plank
    To: "Birds-eye-view.nl" <info@birds-.......> (jouw adres is al openbaar op je website. toch maar even weg)


    marske pioneer IDD tip
    lijkt op RM1 aitfoil
    lijkt ook op
    ESA/40 met roer in profiel
    lijkt op naca 23110​


    -------------------

    Ik heb de vergelijking van het swallow profiel en de naar 12% gemodificeerde marke pioneer tip profiel nog een keer over gedaan.
    Ik hoop dat het OK is dat ik een plaatje van jouw website hierin gebruik.
    Dit verhaal laat ook wat kunstjes van profili zien zoals importeren, modificeren en vergelijken, dus dat kan voor profili gebruikers handig zijn.
    Link geeft grote screendump van het proces met commentaar.
    https://www.screencast.com/t/UdwslAnaE
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2017
  5. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Leuk om te zien dat je zo graag je zin wilt krijgen en echt niets beters te doen hebt. Die screendump met commentaar is echt komisch te noemen want dat is dus niet wat er aangepast is. Hilarisch ook dat je blijkbaar echt zo graag je zin wilt krijgen en iedereen wilt laten zien dat de grote Harold dit allemaal bedacht heeft. Ja je hebt input gegeven en die variatie met marske profiel vloog dus niet naar behoren of beter gezegd haast niet en met de aanpassingen en dat zijn dus niet de dingen die jij claimt vliegt het wel. Daar houd voor mij deze discussie dan ook op.
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    De gelijkenissen zoals te zien op de screencast zijn wel behoorlijk treffend. Hoe dan ook... knap werk van Harold om het zo mooi te renderen.
     
  7. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    ja heel knap werk maar totaal zinloos omdat de afbeelding onder een voor Harold onbekende hoek gepubliceerd is en met een bepaalde optische afwijking. en daar kun je natuurlijk lekker in 2d op verder proberen te schetsen en allerlei conclusies over gaan vormen maar als gezegd die slaan kant nog wal want dat zijn gewoon niet de aanpassingen die ik aan het profiel heb gedaan. daarom zeg ik ook luister nou gewoon eens naar wat andere eigenaren en de maker zegt en ben nou eens niet zo stront eigenwijs om je gelijk proberen te halen.

    een pagina terug viel dit te lezen(gepost door de starter van dit draadje):
    Als ik mijn Swallow langs het Marske4 profiel houd zie ik een behoorlijk verschil.
    Kennelijk is er nog behoorlijk wat aan gemodificeerd, ook de andere profielen zijn duidelijk anders.
    Maakt ook niet uit, de Swallow vliegt anders zeer behoorlijk, geen rare trekjes en lekker stabiel vliegend.
    Gezien de dikte van het profiel maakt dat kleine beetje frontaal oppervlak van de romp maar weinig uit op het geheel.

    als je dus al twijfelt aan de uitspraken van de fabrikant neem het dan eens aan van een andere eigenaar van dit vliegtuig die ook zeer thuis is in profielen en CAD design. de persoon in kwestie beaamt wat ik dus al de hele tijd aangeef het profiel wat ooit door Harold is aangedragen is enorm veranderd om tot een vliegtuig te komen zonder nare trekjes en een stabiel en makkelijk maar toch zeer wendbaar vliegbeeld te krijgen.
     
  8. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Heren heren, houden we het even netjes naar elkaar toe? En als er vragen zijn over wat wel en niet toegestaan is kan ik duidelijk zijn. Geen commerciele activiteiten zonder dat dit met @Robert is besproken
     
  9. Roy.nl

    Roy.nl

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Gelderland
    Kansloos dit.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    En had je destijds al dit antwoord gegeven had je deze ganse saga niet gekregen. Toen antwoordde je "neen, ik geef niets prijs".

    Had je toen al gezegd dat je zoektocht begonnen was bij Marske na een tip maar dat je nog bijwerkingen gedaan hebt omdat dit of dat je nog niet aanstond (en je eventueel zelfs vermeld wat je er niet aanstond, we zijn nog altijd een forum met als basisfunctionaliteit het verdelen van kennis), was gans deze discussie er niet geweest of op zijn minst enorm in jouw voordeel.

    Dat je niet alles wil prijsgeven begrijp ik overigens best.
    Nu doe je meer kwaad dan goed voor je zaken en dat vind ik jammer want zoals ik al hier vermeld had vind ik het knap dat er in deze tijden hier ontworpen en vooral geproduceerd wordt.

    Heb de filmpjes even bekeken, en wat er ook van zei, qua vlieggedrag vind ik het zeer geslaagd. De looks van een plank zeggen me niet (maar dat is omdat het een plank is).
     

Deel Deze Pagina