Swash leveling Tool

Welke Tool gebruiken jullie voor de Swash mooi Level te maken?
Ik heb zo mijn eigen manier maar had hier toch graag wat meningen gehoord.

Hoi,

Ik gebruik de swashlevelers van trueblood engineering .
MA heeft ook iets dergelijks van kunstof .
Scheelt toch altijd wel iets met een timmermansoog .....

Henk

Waarom doe je dit?

Ik bouw hem volgens handleiding zorg dat de links allemaal haaks of parallel staan en vlieg.
Dan pas schroef ik de links dusdanig dat hij level is zonder trim.

Wat is het voordeel om dit van te voren te doen?

Waarom doe je dit?

Ik bouw hem volgens handleiding zorg dat de links allemaal haaks of parallel staan en vlieg.
Dan pas schroef ik de links dusdanig dat hij level is zonder trim.

Wat is het voordeel om dit van te voren te doen?

Omdat je soms niet alle linkjes secuur en allemaal evenlang op de juiste maat krijgt.
Daarnaast kan je je washout en mixerarms pas goed level stellen als je swash level is....om dat allemaal 'in het veld' te doen lijkt mij een beetje veel werk. In het veld wil je vliegen tenslotte en niet afstellen ;)

Het is geen mooie foto maar alles is er wel op te zien:

swashleveling.jpg

De ondergrond moet wel vlak zijn, en de hoofdas moet haaks op de ondergrond staan natuurlijk.

Dat zijn mijn poetsdoeken;-)

Met mn vinger houd ik het carbon staafje vast op de swashplate. Net boven de canopy voor het bier zit de libelle, gekocht bij een bouwmarkt voor weinig.

Overigens is het carbon staafje ook bruikbaar om servohoorntjes mee uit te richten om zeker te weten dat ze allemaal 90 graden zijn.

Was een geintje Laurens;-) Maar wel met de bedoeling aan te geven dat ik het niet kan zien. Ik begrijp niet (helemaal) hoe het werkt. Waarvoor dient bijvoorbeeld het gewichtje aan het staafje? (Miss. een foto v/d tool alleen?)

ik wist het ook ff niet met je libelle hoor... Die beestjes kunnen nuttig zijn, maar schijnen ook te kunnen bijten...

Levelen heb ik eigenlijk nog niet echt gedaan met een tool. alleen 1 keer alles op het oog recht zetten en dan vliegen. bladspoor er eventueel uithalen en op de zender trimmen.. Dit zal zeker de houtjetouwtje beginners-manier zijn?

Scheelt het veel als je een tool gebruikt en af gaat stellen met de linkjes ipv de trim?

Ik leg onder de Swash op de Bearing Block met 0° pitch 2 identieke (hard)houten blokjes (die in hoogte +/- 1mm lager staan dan de Swash ).
Als de Swash niet goed staat zie je hem gemakkelijk level komen.
'Eventjes' de servo's belasten maar nooit problemen mee gehad.

Ik weet het, ook niet ideaal maar een mens moet wat he.

ik wist het ook ff niet met je libelle hoor... Die beestjes kunnen nuttig zijn, maar schijnen ook te kunnen bijten...

Levelen heb ik eigenlijk nog niet echt gedaan met een tool. alleen 1 keer alles op het oog recht zetten en dan vliegen. bladspoor er eventueel uithalen en op de zender trimmen.. Dit zal zeker de houtjetouwtje beginners-manier zijn?

Scheelt het veel als je een tool gebruikt en af gaat stellen met de linkjes ipv de trim?

Ik heb met een schuifmaat de linken na te meten (de kogeltjes op de schuifmaat ingeboord) praktisch nooit aan 2 identieke links gekomen.
Hoe anderen dat klaarspelen is mij een raadsel:D

Back